علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

ورود حجم زیادی از بنزین به محفظه موتور و سرعت زیاد احتراق در اثر فشردن پدال گاز هنگامی که موتور سرد است منشا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ورود حجم زیادی از بنزین به محفظه موتور و سرعت زیاد احتراق در اثر فشردن پدال گاز هنگامی که موتور سرد است منشا بسیار از این صداها به شمار میرود. اما در سال 2001 نسل پنجم معرفی شد که موتوری به حجم 1832 سی سی داشت.

این قطعه «مبدل کاتالیست» (Catalytic Convertor) نام گرفت و در قسمت اگزوز خودرو نصب شد. این قطعه حدود ۹۰ درصد از گازهای سمی و مضر حاصل شده از موتور خودرو را خنثی می کرد و از ورود آن ها به محیط جلوگیری می کرد.

با توجه به فلزات گرانبها و درجه حرارت بالا، اين عناصر شيميايی واکنشی را ايجاد می کنند که گازهای مضر را به گاز نيتروژن (N٢ ) تبديل می کند که ٧٨ ٪از آن شامل دی اکسيد کربن (CO٢ )و بخار آب (H٢O )است.

قطعاً نمی توان آن را بی صدا و بدون ضرر کم کرد. روغن ترمز خیلی کم است و یا وجود ندارد. مولکول های این گاز با مولکول های کم فشار داخل لوله برخورد میکنند و نتیجه ای غیر از فشردگی به بار نمیآورد.

این دو وسیله دارای تنوع زیادی هستند و هرکدام داری مزیتهایی نسبت به دیگری هستند. با این روشهای ساده ، شما نه تنها می توانید کمی قدرت را به موتورسیکلت اضافه کنید یا صدای کار را شیک کنید ، بلکه بدون خرید سیستم های گران قیمت جریان مستقیم کارخانه ، هزینه زیادی را صرفه جویی می کنید.

برای این کار به دمای هزار و ۸۰۰ درجه نیاز است که دیاکسیدکربن هوا را به مولکولهای مونواکسید کربن تبدیل کند. اگر شمع ها به خوبی کار نکنند مخلوط سوخت و هوای موجود درون سیلندر به خوبی محترق نمی شود و انرژی الکتریکی تحویل داده به شمع به خوبی به مخلوط سوخت و هوا منتقل نمی شود و مقداری مخلوط نسوخته از طریق سوپاپ خروجی وارد اگزوز می شود.

در سیستم ترمز هوا محبوس شده است. بوستر ترمز شما خراب شده است. شیلنگ واکیوم بوستر ترمز نشت دارد و یا قطع شده است. ترمز ها خیلی خورده شده اند.

توضیح مشکل: هرگاه که پدال ترمز را فشار می دهید متوجه می شوید که خیلی نرم و اسفنجی شده است .

در هنگام ایست، ترمزها باید خیلی محکم فشرده سوند تا خودرو را ساکن نگاه دارند. ضمنا این محصولات قابل نصب بر روی تمامی خودرو های داخلی و خارجی هستند. پس از پاسخ به این سوال ها ما یک طرح اولیه را ساخته و خودرو را مورد تست قرار می دهیم.

در کنار این موتور از گیربکس CVT برای انتقال قدرت به چرخهای جلو استفاده شده است. خشک شدن سیم ها یا وایرهای (Wire) انتقال دهنده انرژی الکتریکی به کوئل، بروز مشکل در کوئل و تقسیم نکردن مناسب الکتریسیته توسط دلکو (البته این مشکل در خودروهای قدیمی که کاربراتور بودند وجود دارد) می تواند از رسیدن انرژی الکتریسیته مورد نیاز به شمع ها جلوگیری کند و در نتیجه، مقداری از هیدروکربن های موجود در سیلندر نسوخته باقی بمانند و وارد اگزوز شوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن