بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

هنگامی که زمان شارژ به همان اندازه سوخت گیری سریع شود و چگالی برق باتری ها اجازه دهد مسافتی را که با یک مخزن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

هنگامی که زمان شارژ به همان اندازه سوخت گیری سریع شود و چگالی برق باتری ها اجازه دهد مسافتی را که با یک مخزن کامل بنزین می پیمایید، با یک موتور الکتریکی نیز بتوانید طی کنید، موتور برقی به طور کامل جایگزین موتور بنزینی خواهد شد.

کاتالیزور تغییراتی در ساختار شیمیایی ایجاد می کند: گازها به ناخالصی های کمتر سمی دی اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن تبدیل می شوند. اصلی ترین عملکرد محیطی موتور بستگی به عملکرد مناسب آن دارد. اصل عملکرد این دستگاه این است که بدن توسط تعداد مشخصی از قسمتها که جریان هوا را منعکس می کند ، ایجاد شده است ، یعنی آنها آینه های صوتی خاصی هستند.

یکی دیگر از عملکرد هایی که به آن اشاره شد کاهش میزان آلودگی هوا ی خروجی از موتور است ، که این فرایند توسط یک وسیله ای به نام کاتالیست انجام می گردد که بعد از سوختن بنزین در محفظه ی احتراق قسمتی از مونوکسید ، دی اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته ی آن را به یک مواد دیگری تبدیل می شود که مضر برای هیچ انسانی نباشد .

برای کاهش این ارتعاشات ، یک راه راه در پایه عنصر خروجی خروجی اگزوز هر خودرو قرار می گیرد. ۴- سامانه چرخبندی و ترمزها: بهطور متوسط در هر ۹۰۰۰۰ کیلومتر مسافت پیموده شده یا هر شش سال کار خودرو هر چرخ حدود ۹۵ میلیون بار چرخش میکند.

یکی از اولین پیشنهادات یک فروشنده برای خریدار، موتور سیکلت طرح ویو رادیسون 125 کویر یا کاب که از شرکت کویر می­باشد، است. از این مواد برای ساخت اجزایی که حتی به فکرمان هم خطور نمیکنند مانند عقربه های روی صفحه تا قطعات بزرگ مانند بدنه موتور یا چرخ دنده های گیربکس استفاده میشود.

قیچی ورق بر: دستگاه قیچی ورق بر ورق های هدایت شده از طرف رول بازکن را در ابعاد مختلف (بسته به نوع اگزوز تولیدی دارد) برش می زند.

رزوناتور برای کاهش نویز ضروری است و قسمت میانی سیستم اگزوز است. این قطعه همچنین وظیفهی کاهش آلایندگی خودرو را نیز برعهده دارد. این گاز که با نام «گاز خندهآور» نیز شناخته میشود، همان گازی است که برای افزایش سرعت خودرو موسوم به «نیترو» از آن استفاده میکنند و ۳۰۰ بار قویتر از دی اکسید کربن در گرمایش زمین تاثیر دارد.

در پی آن در سال ۱۷۸۴ میلادی یک خودرو با موتور بخار توسط مهندس اسکاتلندی جیمز وات ساخته میشود، که از کارایی چندانی برخوردار نبود.

اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بود و با نیروی بخار به حرکت درمیآمد. آغاز زندگی و پیدایش خودروهای موتوری به سال ۱۷۶۹ میلادی بازمیگردد، هنگامی که مهندس نظامی فرانسوی، نیکولاس ژوزف کاگنوت، یک سه چرخه بخار را برای کشیدن و حمل و نقل قطعات توپ میسازد که در اثر برخورد آن با دیوار سبب رخ دادن نخستین پیش آمد رانندگی در تاریخ خودروهای جادهای میگردد.

این واحد تحت بارهای متعددی قرار می گیرد ، به همین دلیل است که موادی که کلکتور از آن ساخته شده است بسیار مهم است.

آخرین مطالب