اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

کاربرد کلاچ در مواقع تعویض دنده یا متوقف کردن خودرو است آن هم برای اینکه موتور خاموش نشود. ث ـ ترمزي كه به هن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

کاربرد کلاچ در مواقع تعویض دنده یا متوقف کردن خودرو است آن هم برای اینکه موتور خاموش نشود. ث ـ ترمزي كه به هنگام گرفتن آن دوچرخه در فاصله مناسبي متوقف گردد. حالا می توانید آن را نصب کنید. در ادامه بررسی خودرو های مدرن شرکت های خودرو سازی برتر جهان این بار به بررسی برند تویوتا و محصولات جدید آن ها خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رنگ دود منتشر شده از اگزوز خودرو میتواند متفاوت باشد، زیرا وضعیت موتور در شرایط مختلف متفاوت است، همچنین رنگ دود اگزوز تا حدودی به اجزای موتور خودرو آسیب می رساند.

منابع تولید صوت در یک موتور دیزل ژنراتور شامل رادیاتور، ادوات متحرک داخل موتور، خطاگزوز، و فن روی ژنراتور می باشد که عمده تولید موج صوت از طرف خط اگزاست می باشد .

در تیونینگ ارتفاع خودرو بعضی از علاقه مندان فقط نسبت به بریدن فنرها و یک سری اقدامات ساده برای کاهش ارتفاع خودروی خود اکتفا می کنند و هستند افرادی که با صرف هزینه بیشتر و نصب قطعات و جک های مخصوص، این قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع خودرو را به صورت دستی بر روی خودروی خود نصب می کنند.

11- حالا باید چهار شانه رو هم بذارین روی آخرین صفحه کلاچ، به طوری که دنده دنده های 4 شانه دقیقا مثل دنده دنده های صفحه های فلزی وارد جفت شونده 4 شانه بشن.

8-با آچار بکس 10 پنج تا پیچی که پشتشون فنر هست رو باز کنین. 7-آچار رینگی 24 برای بازکردن پیچ تخلیه روغن موتور که زیر همون یه فنر هست و یه صافی روغن ساده.

البته برای تخلیه روغن از پیچ کار میشه استفاده کرد ولی بهتره این کارو انجام ندین چون اون پیچ خیلی حساسه. 7-با آچار 4 شاخ پیچ داخل قیفی روغنو باز کنین اگه دیدین چرخ دنده ها میتتابن و نمیذارن بازش کنین یه چیز محکم مثل پیچ گوشتی گیر بدین بین چرخ دنده های قیفی روغن و دیسک کلاچ.

6-درب قیفی روغن 3 تا پیچ میخوره که باید با پیچگوشتی 4 سو بازشون کنین، فقط تعجب نکنین چون وقتی بازش میکنین یکمی روغن توشه که میریزه. پیستون ها صدای ” جغ جغ ” می دهند : صدایی خشک که در مواقعی سرد شنیده می شود ، پس با گرم شدن موتور رفته رفته کاهش یافته و به کلی از بین می رود .

نیازی نیست پیچاشو جدا جدا بذارین چون همشون به غیر از اونی که بغل دنده دور موتور میفته یه اندازه هستن، اون پیچ یکمی بلند تر از بقیه پیچا هست. موقع سفت کردن پیچ های دیسک کلاچ حواستون باشه بیش از حد سفتشون نکنین چون ممکنه ببرن.

10-صفحه ها رو از دیسک جدا کنین و دیسکو بذارین کنار چون فعلا باهاش کاری نداریم. 5-پوسته کارتل رو باز کنین. خب اینجا کار تموم شده و حالا هر کاری تا الان کردین رو برعکس کنین رو انجام بدین.

آخرین مطالب