اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

پس از خنک شدن کامل اگزوز، ماشین را به گونه ای جک بزنید که بتوانید زیر خودرو قرار گرفته و با اگزوز کار کنید. ه

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

پس از خنک شدن کامل اگزوز، ماشین را به گونه ای جک بزنید که بتوانید زیر خودرو قرار گرفته و با اگزوز کار کنید. هدرز در واقع سیستم استخراج گاز و دود از داخل موتور میباشد ، متاسفانه منیفولد اورجینال اتومبیل ها نمیتوانند این گازها را به صورت کامل از موتور خارج نمایند و در نتیجه توان موتور کمتر شده که در نهایت منجر به کاهش شتاب میگردد ، اما زمانی که هدرز را نصب میکنید تفاوت را کاملاً حس میکنید به نوعی که در تعویض دنده و همچنین در دورهای بالا گپی نخواهید داشت و توان خروجی بیشتری از موتور خواهید دید چراکه گازها به صورت کامل از موتور خارج میشوند.

از عواملی که سبب کاهش عمر این قطعه می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: بالا رفتن حرارت، سمی شدن قطعه در اثر برخورد با گازها و مواد سمی خروجی از موتور و نیز ضربات خارج از اگزوز می تواند سبب افزایش چسبندگی، مسدود شدن منافذ و پوشیده شدن سطوح آن شود که کارایی آن کاهش می یابد.

شاید دیده باشید اتومبیل های صفر کیلومتر که تازه از کمپانی خارج شده اند دارای محدودیت سرعت میباشند که این محدودیت معمولاً روی 170 الی 180 کیلومتر بر ساعت است ، یعنی شما نمیتوانید با این خودرو بیش از این سرعت را تجربه کنید ، تمامی این محدودیت ها با ریمپ کردن ای سی یو رفع خواهد شد.

مطابق با آخرین تستی که بر روی اتومبیل 207 انجام شده است این خودرو قبل از ریمپ سرعتی معادل 175 کیلومتر بر ساعت داشته و بعد از ریمپ سرعت 215 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است. Remap کردن ECU در واقع دست کاری در جداول ECU میباشد ، البته ناگفته نماند که نظر بسیاری از افراد بر این است که ریمپ کردن ای سی یو خطرناک است اما در واقعیت شما با ریمپ کردن ECU هم توان خودرو را افزایش میدهید و هم میزان مصرف سوخت را کاهش میدهید و این یک معادله دو سر برد است.

دست یخ زدم رو بند حلقهی در کردم که با صدای تیکی باز شد. اگر شما صدای خش­خش از فضای موتور در حین رانندگی یا بعد از خاموش کردن موتور شنیدید، این ممکن است به این معنی باشد که موتور شما جوش آورده و/یا ماده خنک کننده از سیستم خنک کاری نشت می­کند.

این سیستم که با توجه به طول موجش در 3 بازه نزدیک مادون قرمز (NIR)، مادون قرمز متوسط (MIR) و دور از مادون قرمز (FIR) طبقهبندی میشود .سیستم فعال یا همان NIR با پخش کردن نور مادون قرمز، مشابه سیستم های نظامی، شب را برای شما روشن میکند.

این چرخه چهار مرحلهای، به سرعت در موتور تکرار شده و موتور روشن میشود. توجه داشته باشید از ترکیب چند روغن با یکدیگر و مصرف هم زمان آنها در موتور جداً خودداری نمایید. از دو طرف جهت چفت شدن و به هم چسبیدن از دو طرف به هم جوش شده و سپس به مرحله بعدی یعنی فلنجر می رود .

در بخش جلوپنجره نیز، اغلب حذف تمامی پرهها و لوگوی خودرو در جهت ایجاد حس بزرگنمایی در جلوپنجره انجام میشود. ریمپ کردن ECU را مکانیکی های تست انژکتور انجام میدهند ، کافی است برای این کار از یک نفر بپرسید نزدیکترین تست انژکتور کجاست؟

برای این کار نیز در ابتدای کار از Remap کردن ECU شروع میکنند. در ابتدای این مقاله بهتر است واقعیتی را با شما بازگو کنیم ، معمولاً شرکت های سازنده اتومبیل ECU ها را به نوعی تنظیم مینمایند که خودرو نتواند نهایت کارایی خود را نشان دهد چراکه در صورت استفاده حداکثری از توان خورو امکان به وجود آمدن ایراداتی وجود دارد پس نمیتوان گفت این کار اشتباه است.

همچنین میتوانید از ابزار گوگل مپ استفاده کنید و کلمه ی “تست انژکتور” را سرچ کنید تا تمامی مراکز تست انژکتور را به شما نسان دهد. هدرز را میتوانید از لوازم اسپرت تهیه کنید ، البته نکته هایی نیز وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن