اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

این خودرو که با بدنه ای کاملا فایبر می باشد البته با فایبر معمولی تفاوت دارد و این خود نمای جالب و منحصربفردی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این خودرو که با بدنه ای کاملا فایبر می باشد البته با فایبر معمولی تفاوت دارد و این خود نمای جالب و منحصربفردی را به این اتومبیل هدیه کرده است و به این مدل در اصطلاح ژیان بدنه کرکره ای یا آکاردئونی می گویند البته این خودرو را باید دور از دسترس گاو قرار دهید به این دلیل که فایبر و الیاف آن مزه و طعم خوبی را برای گاو دارند و از خوردن آنها لذت می برد و در مدت زمان کمی خودرو را تبدیل به شاسی می کند !

جعبه دنده 4 سرعته دستی را درگیر می کنیم و شروع به حرکت می کنیم بسیار بسیار دنده های جالبی دارد و با داخل و بیرون کشیدن دسته دنده دنده ها تعویض می شوند، دنده ها نرم جا می روند و نزدیکی دنده به راننده و فرمان بسیار در رانندگی کردن راننده تاثیر بسزایی دارد، سواری این اتومبیل بسیار نرم تر از آنچه فکر کنید می باشد و آن هم به مدد ژامبون های معروف ژیان است که در جهت طولی خودرو قرار دارند و در هنگام عبور از روی پستی و بلندی کش می آیند و جمع می شوند و هرچه فشار بیشتر به ژامبون ها بیاید چرخ های این اتومبیل از هم دور می شوند البته به میزان کم و در زمانی که سرنشینان یا بار را خالی می کنیم شاهد نزدیک شدن چرخ های عقب و جلو به یکدیگر هستید،همین ژامبون ها باعث می شوند تا با ژیان چپ نکنید !

به صورت کلی و بنا بر یک قاعد اصلی این فن ها هوا را با فشار بیشتری جابجا می کنند اما در مقایسه با فن های محوری حجم کمتری ازهوا را جابجا می نمایند البته لازم به ذکر است که در مواردی که از سیستم کانال کشی جهت انتقال هوا یا گاز استفاده می شود حتما باید از فن های سانتریفیوژ استفاده شود تا بتوان بر افت فشار هوا که در اثر طول مسیر و پیچ و خم های احتمالی ایجاد می شود غلبه نمود تا تهویه به صورت مناسب صورت پذیرد.

با همان سختی به داخل اتومبیل می رویم شاهد درونی بسیار ساده هستیم و این نکته جالب است که همه قطعات داخل حتی کف این خودرو از فایبر می باشد، فرمان بزرگ و صفحه کیلومتر مستطیلی عمودی که تا 120 کیلومتر بر روی آن نگاشته شده است به علاوه دنده زیبا و جالب آن که خیلی نزدیک به فرمان می باشد یک حالت بسیار ساده اما جالب توجهی را برای این اتومبیل پدید می آورد، تمامی قطعات داخل حتی پدال ها فابریک هستند،برف پاک کن های این خودرو که به مانند بنز خلاف جهت هم دیگر کار می کنند فابریک و هنوز سالم هستند و با بیرون کشیدن شاسی بر روی قاب فلزی کیلومتر کار می کنند، هنوز هم آمپر بنزین - سیستم روشنایی- بوق و چراغ های پشت آمپر و کیلومتر این خودرو کار می کنند البته و صد البته که همه این ادوات فابریک هستند و دست به آنها نخورده این ها خود نشان از سالم و با ارزش بودن این ژیان مهاری می باشد.

به فروش می رفته است و در بین سال های 68 تا 88 میلادی تولید و عرضه شده است، اگر دقت کرده باشید مدل های مختلف ژیان رنگ بندی دارند و این نشان از آن دارد که در آن زمان این خودرو برای جوانان طراحی شده بوده است .

این می تواند توسط تعدادی از عوامل ایجاد شود. در گذشته در مقالات متعددی آموزش های لازم در خصوص انتخاب اگزوز مناسب و همچنین نگه داری از آن برای کارکرد بهتر خودرو ارائه شد، که می توانید بخشی از آن ها را در زیر مشاهده بفرمایید.

حال دوست داریم تا کمی با این تحفه فرانسوی به رانندگی بپردازیم پس از نشستن بر روی صندلی های راحت و بستن کمربند فابریک این اتومبیل سوییچ را می چرخانیم و به محظ روشن شدن چراغ پشت آمپر دکمه را فشار می دهیم تا این خودرو روشن شود، پس از آن صدایی نمی آید گویی که اتومبیل خاموش باشد اما 602 سی سی از خواب بیدار شده است !

یک امکان جالبی که این خودرو برای سرنشینان فراهم کرده است، سیستم گرمایشی می باشد و آن هم به این شکل می باشد که دور سیستم اگزوز این اتومبیل که برای هر سیلندر هم مجزا هستند، قاب فلزی وجود دارد که در امتداد هر کدام از آنها لوله خرطومی وجود دارد که گرما را به داخل اتاق هدایت می کند یعنی به پشت دریچه ها که با باز کردن دریچه ها گرما به داخل اتاق می آید و اگر هم نخواهید می توانید آنها را ببندید تا اینکه باد گرم برای جلوگیری از بخار کردن به پشت شیشه هدایت شود که در پشت شیشه هم دریچه ای تعبیه شده است البته پنجره های این خودرو هم برای فصل زمستان می باشد که انرژی گرمایی بخاری مکانیکی مهاری هدر نرود !

پاسخ:سلام .206 و معادلش همون 207 خودروهایی از نوع موتور گرم هستند. شارژر ها به گونه ای طراحی شده اند که پس از شارژ باتری به طور خودکار خاموش می شوند.

عدم عایق بندی ژامبون ها کمی سر و صدا دارد اما سواری بسیار عالی و نرمی را به راننده می دهد. دیسک و صفحه این خودرو هم با نمونه فابریک آن تعویض شده بود و نمونه قدیمی آن را هم دیدیم که کمتر از 16 سانتی متر بود همه چیز این خودرو بسیار بسیار کوچک می باشد پیشرانه این خودرو فاقد دلکو می باشد و به جای آن کوئل دوبل یا دو خروجی دارد که مستقیما به سر سیلندر متصل می شوند، از دیگر نکات جالب توجه این است که پلاتین آن پشت فن می باشد و برای تعویض آن باید علاوه بر باز کردن جلوپنجره فن را هم باز کرد تا پلاتین تعویض شود !

آخرین مطالب