اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

از نظر عملکرد، موتورسیکلت های برقی حتی از موتور سیکلت های دارای موتور احتراق داخلی نیز بهتر هستند. علاوه بر ا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

از نظر عملکرد، موتورسیکلت های برقی حتی از موتور سیکلت های دارای موتور احتراق داخلی نیز بهتر هستند. علاوه بر این، صدای جامد در هنگام رانندگی در ترافیک، به ایمنی یک موتورسیکلت کمک می کند و آن رانندگان که تشخیص نمی دهند، اغلب متوجه می شوند که در دستگاه آینه عقب قابل توجه است.

اما به کمک کاتالیست از ورود آلاینده های سمی به محیط زیست تا حدی جلوگیری می شود. اما متاسفانه تمامی خودرو ها به چنین قطعه ای مجهز نیستند و برخی تصور می کنند که با تعبیه آن در خودرو، شتاب موتور پایین می آید.

اما نخستین بار چه کسی ایده چنین وسیلهنقلیهای را مطرح کرد؟ تمایل به داشتن ظاهری زیبا در خودرو برنامه ریزی برای تولید اگزوز اسپرت را شکل داده است. هوای سرد دارای چگالی بالاتری است (تراکم مولکولی بیشتری دارد) درنتیجه اکسیژن بیشتری وارد سیلندر میشود تا با سوخت ترکیب شود.

کانال اول : یا کانال اصلی روغن که از این کانال قطعاتی مانند یاطاقانهای ثابت و متحرک بدنه خارجی پیستون، بوش، گژن پین، جداره سیلندر و بوشهای میلسوپاپ روغنکاری میشوند.

منیفولد خروجی دود: این قطعه، وظیفه هدایت دود پیشرانه از مجاری سر سیلندر به لوله اگزوز را بر عهده دارد. لوله های رابط : این لوله ها، قسمت های مختلف این سیستم را با هم مرتبط می کنند.

چرا که اگر لوله های پخش دود به خوب طراحی نشود، قطعا در شتاب و کارکرد موتور اثر منفی می گذارند. سیستم خروجی دود خودرو از شش قسمت کاتالیست، لوله سر اگزوز ( پخش کننده دود ) ، منبع اگزوز ( انباره صدا خفه کن ) ، لوله های رابط ، لوله اگزوز و منیفولد خروجی دود تشکیل می شود.

همچنین با توجه به دمای بالا دود خروجی اگزوز و در نظر گرفتن انبساط لوله فلزی، باید میزان خلاصی لازم برای لوله اگزوز درنظر گرفته شود. چرخ لنگر یا چرخ طیار (به انگلیسی: flywheel) یک وسیلهٔ مکانیکی گردان سنگین است که برای ذخیرهسازی انرژی دورانی به کار میرود.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه پیا صنعت قصد داریم آموزش های لازم در خصوص نحوه رفع مشکل پارگی انباره یا منبع اگزوز را ارائه دهیم . متاسفانه خیلی ها از رانندگان حواسشان به نشانه های خرابی سیستم اگزوز نیست که در نهایت مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای تعویض قطعات اصلی خودرو می شوند.

تعویض روغن هر 500 ساعت عملیات ژنراتور گازوئیلی باید انجام شود. با هر بار استارت زدن خودرو و فعل و انفعالات شیمیایی که درون سیستم خروجی دود صورت می گیرد، قطره های آب داخل آن به وجود می آید.

نکته مهمی که در مورد رانندگی کوتاه مدت با خودرو و ارتباط آن با کاهش عمر مفید این سیستم وجود دارد، مقدار آبی است که در آن جمع می شود.

آخرین مطالب