اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

سیستم برق رسانی خودرو نیز بسیار اهمیت دارد و وجود مشکل را با صدا در اگزوز نشان می دهد که تمام اینها با اهمیت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

سیستم برق رسانی خودرو نیز بسیار اهمیت دارد و وجود مشکل را با صدا در اگزوز نشان می دهد که تمام اینها با اهمیت دادن به بررسی های دروه ای خودرو قابل حل است و مانع از خرج هزینه های بالا برای خودرو می شود.

یکی از عواملی که می تواند باعث ایجاد صدای پت پت در اگزوز شود، تنظیم نبودن قطعات الکترونیکی خودرو و سیستم برق رسانی است. فشار منفی ایجاد شده از خروج دودهای اگزوز جلوگیری کرده و تخلیه کامل دود موتور را با اشکال روبرو می کند؛ که نتیجه آن افت قدرت مفید موتور می باشد.

موتور ژنراتور منبع انرژی مکانیکی ورودی می باشد. گاهی برای بی صدا کردن دودها از دو صداخفه کن استفاده می کنند. گازهای خروجی در یک لوله موتور را ترک می نمایند؛ البته قبل از خروج از لوله اگزوز از میان یک مبدل تحریک کننده (catalytic converter) و یک صدا خفه کن حرکت می کنند؛ واکنش های شیمیایی درون مبدل تحریک کننده، همه هیدروکربن های پرخطر و مونواکسید کربن تولیدشده بوسیله موتور را به بخار آب و دی اکسیدکربن تغییر می دهد.

مانیفولد دود به اشکال مختلفی ساخته می شود؛ در یک موتور ردیفی مانیفولد در کناره موتور قرار می گیرد و در یک موتور V شکل به هر یک از بلوکه های سیلندر یک مانیفولد دود نصب می شود.

این قطعه ، بر روی بلوک سیلندر در سمت خروج دود سیلندرها قرار گرفته و گازهای خروجی از سوپاپ دود سیلندرها را به سمت لوله های اگزوز ، راهنمایی می کند. را در اختیار راننده قرار دهند و این امر یک سفر ایمن را برای شما فراهم می کند.

صداهای اگزوز را جدی بگیرید چراکه ممکن است به قطعات و بخش های مختلف آن آسیب وارد کند و هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. فلوت کردن موتور: فلوت کردن موتور زمانی رخ می دهد که حجم زیادی از بنزین وارد خودرو شود و سیستم جرقه زنی قادر به سوزاندن کل بنزین نباشد که در این حالت می گویند موتور فلوت یا خفه کرده است.

خرابی وایرها و ورود حجم زیاد بنزین به موتور: هنگامی که بنزین بیش از حد معمول به موتور وارد می شود، منیفولد نمی تواند تزریق هوا را به درستی انجام دهد و بنزین ممکن است در جایی خارج از محفظه انفجار، منفجر شود.

سیستم اگزوز گازها را از محفظه احتراق موتور به جو حمل می نماید و صدای موتور را کم کرده یا از بین می برد.

صداخفه کن طوری طرح می شود که گازهای خروجی موتور در آن به آهستگی انبساط یافته و نیز به اندازه کافی از انرژی حرارتی آن کاسته شود. صدا خفه کن ها گاهی بصورت مستقیم ساخته می شوند که در آن مسیر عبور دود به حالت مستقیم از جلوی خودرو به عقب می باشد.

زمانی که می خواهید شتاب گیری کنید و پدال گاز را بی موقع فشار دهید، اگزوز عطسه می زند. چرا در انتهای اگزوز زنجیر وصل می کنند؟ در برخی خودروهای امروزی از لوله های اگزوز چند لایه فولادی ضدزنگ استفاده می­شود، لوله های دو لایه، یک لایه درون لایه دیگر قرار دارد و در لوله های سه لایه، یک لایه پلاستیکی بین دو لایه فلزی قرار دارد، هر دو نوع لوله می توانند شدت صدای گاز خروجی را به نحوه مطلوبی کاهش دهند.

آخرین مطالب