ترفندهای سئو برای جذب مشتری بیشتر

سئو یا مارکت پلیس؟ ترکیب دو کلید طلایی برای افزایش چند برابری فروش آنلاین ماگرتا

در این محتوا قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با بهبود محتوا می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید و در نهایت کسب‌وکار خود را گسترش دهید. محتوای با کیفیت به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را به دست آورید برند خود را تقویت کنید و مشتریان بالقوه خود را به مشتری تبدیل کنید. شما می توانید به کمک کارشناسان سئو ما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و کسب و کار خود را متحول کنید. وی افزود اگر سایت شما تجربه کاربری مخاطبان را افزایش دهد از طرف گوگل پاداش می گیرد و بازدید کنندگان شما روی سایت شما سرمایه گذاری می کنند. آخرین راهکار از روش های سئو در سال 2024 که گوگل ارائه داده است کلمات کلیدی Creative Seed می باشد.

به این ترتیب مخاطب حاضر به دنبال کردن مطلب می شود و تا انتهای مطلب شما را مطالعه می کند. استفاده از لیست ها به صورت غیر مستقیم در افزایش رتبه صفحه تاثیر می گذارد. در صورتی که URL صفحات تان کوتاه و خوانا باشند، امکان ماندگاری آنها در ذهن کاربران بیشتر می شود. هنگامی که URL صفحات از 74 کاراکتر کمتر باشند، در نتایج گوگل به طور کامل مشاهد می شوند. ممکن است فکر کنید انکر تکست لینک های سایتتان مناسب نیست و لازم است آنها را تغییر دهید. این کار ممکن است برای چند عدد لینک مشکل ساز نباشد؛ اما تغییر یکباره تعداد زیادی از انکر تکست ها، به خصوص در سایت هایی که ایندکس قوی دارند، می تواند باعث پنالتی و جریمه شدن صفحه مقصد لینک ها شود.

شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد و در نهایت صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید. ابتدا، صفحه خود را در اطراف کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، درست مانند حالت عادی. به این ترتیب، گوگل می تواند موضوع صفحه شما را کاملاً درک کند (نه فقط کلمه کلیدی شما). کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. به این ترتیب، شما سایت‌هایی را مهندسی معکوس می‌کنید که از قبل می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

اگر هدف شما جذب مخاطبان از کشورهای مختلف است، توجه به سئو بین‌المللی ضروری است. سئو بین‌المللی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو در کشورهای مختلف، استفاده از زبان‌ها و محتوای بومی‌شده، و توجه به تفاوت‌های فرهنگی است. برای این کار می‌توانید از تگ‌های hreflang استفاده کنید که به گوگل نشان می‌دهد کدام نسخه از وب‌سایت شما برای کدام کشور یا زبان مناسب است. همچنین، بهینه‌سازی محتوای چند زبانه، ترجمه درست و دقیق، و استفاده از کلمات کلیدی محلی در هر کشور اهمیت زیادی دارد. در دنیای رقابتی امروز، هر کسب‌وکاری که بخواهد در جستجوهای گوگل دیده شود، باید محتوای باکیفیت و بهینه‌شده‌ای تولید کند.

اما لازم به ذکر است که کیفیت بک‌لینک‌ها و انتخاب مناسب منابع اهمیت بسیاری دارد. بک‌لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط بیایند و با محتوای وب‌سایت شما هماهنگ باشند، می‌توانند به بهبود رتبه وب‌سایت کمک کنند. اما ، بک‌لینک‌های ناکارآمد و از وب‌سایت‌های نامرتبط برعکس، به جایگاه کلمه موردنظر شما آسیب می‌زند. سئو به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید و به این ترتیب، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش دهید. هر زمان که رتبه سایت شما افت شدیدی داشت، به احتمال زیاد سئو سایت دچار مشکل شده است و نیاز به بهینه سازی دارد.

در ادامه تکنیک های بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو و پاسخ به سوال برای سئو سایت چه کنیم، می توان به قراردادن دکمه های اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اشاره کرد. به این ترتیب درصورتی که محتوای شما برای کاربران کاربردی بود، می توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. استفاده از این دکمه ها در تمام سایت ها امکان پذیر است و به راحتی انجام می شود. امروزه هوش مصنوعی تمامی جوانب زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است. شما می توانید از ابزارهای سئو بر پایه هوش مصنوعی برای تحلیل سئو سایت خود استفاده کنید.

به منظور بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو سعی کنید سایت خود را از نظر سرعت بهینه کنید. در مطلب " افزایش سرعت سایت وردپرس" می توانید راهکارهای بهبود سرعت را مطالعه کنید. گوگل به سرعت سایت توجه ویژه‌ای دارد و وب‌سایت‌هایی که به کندی بارگذاری می‌شوند، ممکن است رتبه‌های پایین‌تری در نتایج جستجو بگیرند. بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی کدهای CSS و JavaScript، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)، و کاهش تعداد درخواست‌های HTTP می‌تواند به بهبود سرعت سایت شما کمک کند. علاوه بر تأثیر بر سئو، یک سایت سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. برای اینکه وب‌سایت شما بیشتر دیده شود، باید روی سئوی آن کار کنید.

برای این که احتمال کلیک روی محتوا را افزایش دهید، می‌توانید از تکنیک‌هایی همچون پاسخ به سوالات مشتری، ارائه اطلاعات مورد نیاز به آن‌ها و حل مشکلات مشتری استفاده نمایید. یکی دیگر از مواردی که روی افزایش فروش با سئو تاثیر می‌گذارد، URL سایت است. URL مناسب، URL ی است که درباره محتوای صفحه و پیام آن به خواننده اطلاع رسانی کند. در واقع، URL باید بیانگر مطلبی باشد که خواننده انتظار دارد در آن صفحه ببیند. پس لازم است URLی که برای صفحه خود انتخاب می‌کنید، حاوی کلمات کلیدی مناسب باشد.

بنابراین، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌تواند به افزایش اعتبار و اعتماد کاربران منجر شود. شاید راه‌اندازی یک وب‌سایت برای ارائه محصول و  خدمات مشتریان در ابتدا خوب باشد؛ اما تنها داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. طراحی صفحات جذاب برای معرفی محصولات و خدمات، افزایش سرعت بارگذاری و افزودن نظرات مشتریان به صفحه اصلی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین، ایجاد فرم‌های ساده برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و اضافه کردن بخش سوالات پرتکرار می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. با این بهینه‌سازی‌ها، می‌توانید شانس جذب مشتری جدید را افزایش دهید.

اما توصیه می کنم که بهتر است زیاد سخت نگیرید و بگذارید بقیه شما را به دوستان شان معرفی کنند. هرچقدر که زمان می گذرد سایت شما پرمحتواتر می شود و دست شما هم بازتر خواهد شد. پست های خود را تحلیل کنید و سعی کنید پست های ترکیبی و باکیفیت تولید کنید. برای عقب نماندن از دنیای داغ سئو و ارتقای استراتژی های خود، رقبا را حسابی بشناسید و تمام فعالیت هایشان را رصد کنید. از طریق گوگل، لینکدین یا سایر شبکه های مجازی می توانید این کار را انجام دهید. شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.

این کار باعث می‌شود که محتوای شما به دست افرادی برسد که به آن نیاز دارند. بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو به اعتبار شما افزوده و به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. برای دستیابی به رتبه‌های بالا در گوگل، باید محتوای مرتبط تولید کنید و از لینک‌های معتبر بهره‌مند شوید. با انجام این موارد، وب‌سایت شما به عنوان یک منبع معتبر شناخته خواهد شد که در جذب بیشتر مشتری نیز موثرتر خواهد بود. اما چگونه محتوا می‌تواند رتبه سئو را بهبود دهد؟ موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها بر اساس عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوا، استفاده از کلمات کلیدی، ساختار محتوای صفحه، تعداد و کیفیت لینک‌ها و پاسخگویی به نیازهای کاربران محتوا را رتبه‌بندی می‌کنند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا برای رفع این مشکل، راهنمای جامعی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر در مشاغل مختلف را گرداوری و در اختیار مخاطبان دیدار قرار دهیم. اولویت نمایش در بهترینو با کسب‌وکارهاییه که اطلاعات پروفایلشون تکمیله و نظرات زیادی از طرف مشتری‌ها دریافت کرده‌ن. به جمع ۳ هزار سالن زیبایی و آرایشگاهی بپیوندید که خدمات خود مثل ناخن، مژه، ابرو، مو و جوان سازی پوست را در بهترینو تبلیغ می‌کنند. تصاویر و فیلم نمونه‌کارهای خود را به مشتریان نمایش دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید. همکاری با سایر کسب و کارها، فرصت های جدیدی برای جذب مشتری ایجاد می کند.

توانایی موتورهای جستجو برای درک موضوعات، سئوی معنایی نامیده می شود. بدون شک ردیت یک معدن طلا برای تحقیقات کلمات کلیدی، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن کلمات کلیدی بلند یا لانگ تِیل میرسد، است. همکاری با برندهای دیگر می‌تواند فرصت‌های خوبی برای رشد برند شما ایجاد کند. این نوع همکاری به شما این امکان را می‌دهد که از جامعه مخاطبان خود بهره‌برداری کنید که می‌تواند در جذب مشتریان جدید و تقویت برند شما تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی دیگر از روش‌های جذب بیشتر مشتری، همکاری با کسب‌وکارهایی است که دارای مشتریان مشابهی هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه لوازم آرایشی دارید، می‌توانید با سالن‌های زیبایی محلی همکاری کنید.

در محتوا " زامبی پیج چیست؟ " به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم. این ریدایرکت برای تغییر آدرس صفحات، بدون کاهش رتبه در گوگل استفاده می شود. ریدایرکت ها اصولا برای از بین بردن صفحات 404 یا صفحات کم بازدید و بی ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. سوالات متداول را در قسمت از متن قرارا دهید که متناسب با متن و موضوع نوشته شده باش و مهم تر از ان پاسخی است که به سوالات میدهید! پاسخ باید به صورتی باشد که در حد یک پاراگراف یا چند خط کوتاه مخاطب را به جواب برساند . هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید.

به عنوان مثال برای مشتری‌هایی که اولین بار از شما خرید می‌کنند، تخفیف‌های ویژه قائل شوید. البته اگر کیفیت محصولاتی که ارائه می‌دهید بالا باشد و برای مشتری یک تجربه خوب خرید رقم بزنید، خود به خود مشتری‌ها مایل می‌شوند شما را به دیگران معرفی کنند. به این نوع از تبلیغ که موثرترین تبلیغات بازار است، تبلیغات دهان به دهان می‌گویند. این ابزار با توجه به متن، به شما در انتخاب توضیح متا، کلمات کلیدی، پیوند یکتا و… کمک می کند. به همین ترتیب می توانید مطلب خود را تنظیم کنید تا متوجه شوید که آیا کلمات کلیدی در عناوین صفحه و توضیحات متا وجود ندارد یا خیر و حتی پیشنهادهایی برای استفاده از کلمات کلیدی دریافت کنید. برای بهبود کیفیت کار خود، علاوه بر تصاویر می توانید از فایل های صوتی، کتاب های الکترونیکی و GIF و ویدئوهای باکیفیت و مرتبط با مطلب خود استفاده کنید.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. این کانال‌ها هنوز هم میزبان تبلیغات بسیاری هستند و می‌توانند به جلب توجه و ایجاد شناخت برای کسب‌‌وکار شما کمک کنند. برای اینکه بتوانید در بازار ماندگار شوید و به سود دست پیدا کنید باید قیمت‌های شما در مقایسه با سایر رقبا کمی پایین‌تر باشد. مطمئن باشید که اگر حاشیه سود خود را کمتر کنید و محصول را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانید؛ سود کم را با تعداد فروش بیشتر جبران خواهید کرد.

به عنوان مثال، استفاده از دکمه‌های رنگی و مشهود برای خرید می‌تواند تاثیرگذار باشد. علاوه بر این، استفاده از عباراتی همچون «بهترین تخفیف‌ها را دریافت کنید» می‌تواند مشتریان را به خرید ترغیب کنید. همچنین، استفاده از هشتگ‌های مناسب و توجه به بازخورد مشتریان نیز بسیار مهم است. علاوه بر آن، پاسخگویی به نظرات ناراضی و برجسته کردن نظرات مثبت مشتریان می‌تواند به افزایش اعتبار شما در شبکه‌های اجتماعی کمک کند. یک کارمند خوب می‌تواند مشتری‌های زیادی را به کسب و کار شما اضافه کند، این در حالی است که یک کارمند بد می‌تواند مشتری‌ها را از شما فراری دهد. شما به تنهایی نمی‌توانید تمامی اهدافی که برای موفقیت در سر دارید، را اجرایی کنید.

برای اینکه مشتری را به این کار راغب کنید او را وارد بازی کنید و به ازای هر نفری که این شخص به کسب و کار شما لینک می‌کند به او پورسانت یا پاداش دهید. لزوما لازم نیست تا به او پول نقد بدهید با یک کد تخفیف چند درصدی یا هر چیز دیگری او را تشویق کنید که این کار را بارها و بارها انجام دهد. در این حالت چه‌کار می‌کنید؟ به سراغ تحقیق در اینترنت می‌روید؟ احتمالاً مطالبی پیدا می‌کنید که به‌صورت کلی نوشته‌شده‌اند و بسیاری از راهکارهای ارائه‌شده به کسب‌وکار شما نمی‌خورد! تکنیک‌های خوب هم آن‌قدر نامفهوم هستند که نمی‌دانید چطور آن‌ها را در کسب‌وکار خودتان پیاده‌سازی کنید. پنل پیامکی برای ارسال پیامک تبلیغاتی در تعداد زیاد به دسته‌ خاصی از افراد استفاده می‌شود. تصور کنید که یک کافه یا رستوران افتتاح کرده‌اید و می‌خواهید برای رستوران خود تبلیغات کنید.

برای مثال اگر بدون نوشتن حاشیه سریعا به سراغ اصل مطلب بروید و به سوال مخاطب پاسخ دهید یا اگر از کلمات کلیدی در پاراگراف اول استفاده کنید، یک سایت برتر نسبت به رقبا ساخته‌اید! پس از این الگوریتم برای تولید محتوایی باکیفیت و اثربخش بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید تجربه کاربری فراتر از عناصری که نام بردیم، با فرآیند احراز هویت نیز در ارتباط است. در واقع احراز هویت کاربر زیر بنای اعتماد وی به یک وب سایت به شمار می‌آید. با استفاده از استانداردهایی نظیر استاندارد OIDC می‌توانید احراز هویت کاربران را انجام دهید و امنیت فعالیت آن‌ها در وب سایت را بیشتر کنید.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.

اگر قادر به سرمایه‌گذاری زمان و منابع برای بهبود طولانی‌مدت هستید، سرمایه‌گذاری در سئو می‌تواند سودآوری بیشتری در طولانی مدت به همراه داشته باشد، زیرا می‌توانید روابط مستقیم‌تر و پایدارتری با مشتریان خود برقرار کنید. اگر محصولاتی دارید که در بازار رقابت زیادی دارند، فروش در مارکت پلیس می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت دسترسی به بازار وسیع‌تری پیدا کنید. مارکت پلیس یک پلتفرم آنلاین است که فروشندگان مختلف می‌توانند محصولات یا خدمات خود را در آن به فروش برسانند. این پلتفرم‌ها مانند یک بازار بزرگ مجازی عمل می‌کنند، جایی که خریداران می‌توانند از فروشندگان مختلف، کالاها را مشاهده و خریداری کنند. مثال‌های معروف از مارکت پلیس‌ها شامل آمازون، ای‌بی، قلاب و دیجی‌کالا است. قابل درک است که وسوسه می‌شوید توضیحات ارائه شده توسط سازنده محصول خود را کپی و پیست کنید.

شما می توانید با نوشتن عنوان وتوضیحات متا جذاب برای سایت خود، نرخ کلیک را افزایش دهید (نرخ کلیک چیست؟). همچنین با تولید محتوای کاربری و رفع نیاز کاربر، میزان پرش کاربر از سایت را کاهش دهید (نرخ پرش چیست؟). قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. مورد دیگری که در آموزش ارتقا سئو سایت مورد اهمیت می باشد، استفاده از شبکه ی توزیع محتوا است. شبکه ی توزیع محتوا یا همان cdn سرورهایی هستند که باعث می شوند، سرعت انتقال مطالب در اینترنت افزایش پیدا کند. در واقع سرورهای این شبکه به کاربرانی که از نظر موقعیت مکانی نزدیک آن ها هستند پاسخ می دهند.

انتخاب نام دامنه مناسب تأثیر چشمگیری بر جستجوهای گوگل و جلب توجه کاربران داشته دارد. هنگام انتخاب نام دامنه، بهتر است کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در نظر بگیرید تا سایت شما برای موتورهای جستجو و کاربران معنی‌دارتر باشد. برای مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه فروش محصولات آرایشی طبیعی فعالیت داشته باشد، استفاده از کلمات مرتبط مانند “آرایش طبیعی”، ” در نام دامنه می‌تواند به رتبه‌بندی بهتر سایت کمک کند. امروزه بیشتر کاربران از دستگاه‌های مختلفی مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ برای مرور وب استفاده می‌کنند. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب‌سایت از موتورهای جستجو مثل گوگل است.

چنانچه داده‌های ساختار یافته برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع به مخاطبان گوگل را در سایت خود قرار دهید، قدم اول برای قرار گرفتن در معرض SERP را طی کرده‌اید. در این موارد می‌توانید از نظرات مشتریان استفاده کنید یا جزئیات محصول را معرفی نمایید. این اقدامات باعث غنی‌تر شدن سایت شما می‌شوند و سایت را پویا می‌کنند. دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد این است که قرار دادن ویدئو و پادکست در سایت باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند این امر تاثیر قابل توجهی بر سئوی سایت شما دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو و تجربه کاربری، سرعت بارگذاری وب سایت است. حتی در مارکت پلیس‌ها نیز می‌توانید از اصول سئو برای بهبود نمایش محصولات خود استفاده کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری