تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2021-12-21
12 روش افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام آموزشگاه ایرانی گرام
برای افزایش تعامل در اینستاگرام معمولاً استیکرهای Questions ،Poll و Quiz به کار میروند. میتوانید با طرح یک سوال یا نظرخواهی دربارهی یک موضوع، با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش محبوبیت شما شده و کاربران بیشتری برای ارتباط با شما ترغیب میشوند. در این مقاله، به بررسی تکنیک های جدید CRO میپردازیم و درباره راهکارهای نوینی که میتوانند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشند، توضیحاتی ارائه میدهیم. اگر به دنبال افزایش فروش، بهینهسازی تعامل کاربران و کسب نتایج بهتر از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ خود هستید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود.
سعی کنید در کپشن هر پست حداقل از 8 هشتگ استفاده کنید؛ اگر از هشتگهای منحصر بهفرد استفاده کنید میتوانید برند خود را محبوبتر و معروفتر کنید. برخی سایتها وجود دارند که میتوانند شما را در پیدا کردن هشتگهای مناسب در راستای کسبوکارتان کمک کنند. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربر نمایش دهد که بیشترین مطابقت را با علایق وی داشته باشد.
ویدئوهای باکیفیت و مفیدی تهیه میکنید، اما با وجود صرف زمان وهزینه زیاد، بازدیدها و تعاملات کمی دریافت میکنید. در این شرایط نه تنها اززحماتتان سودی نمیبرید، بلکه انگیزه خود را برای ادامه کار نیز از دست خواهیدداد. با پیروی از این راهکارها، می توانید شانس دیده شدن و تعامل با محتوای خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید. الگوریتم ریلز به دنبال نمایش محتوایی است که کاربر را به تماشا ترغیب کند و تعامل او را افزایش دهد.
میزان ذخیره پست های خودتان را افزایش دهید
پس پستهای مسابقه از ۲ طرف تعامل میگیرند؛ هم اینکه جایزه دارند و هم اینکه شرایط مسابقه از مخاطبان تعامل میخواهد. پستهای حاوی جایزه بهطرز کاملاً مشخصی در آمار تعامل از بقیه متمایزند. این ژانرها ترندها یک راه دیگر برای دیدهشدن توسط مخاطبان است؛ برای مثال به ترندی فکر کنید که فروشنده و مشتری شروع به درددل میکردند و ناگهان فروشنده سبزی روی میز میگذاشت و شروع به پاککردن آن میکردند. برای مثال در تصویر زیر، روی صدای یک ویدیو کلیک کردیم و به مجموعهای از ویدیوها که با آن ساخته شده بود، رسیدیم.
همچنین پاسخ دادن به کامنتها میتواند به روشهای مختلفی انجام شود. شما میتوانید به سادگی با یک پیام کوتاه از فالوور خود تشکر کنید یا حتی میتوانید نظرات آنها را با یک جمله تکمیل کنید. مهم این است که نشان دهید به کامنتهای آنها توجه کردهاید و نظرات آنها برای شما مهم است.
برای برندها، رایجترین رویکرد برای ویدیوهای زنده یک مصاحبه، یک پرسش و پاسخ، یا حتی پخش پشت صحنه از یک رویداد است. میمها سرگرمکننده، درگیرکننده و نهایتاً راه حلی عالی برای افزایش اینگیجمنت | Engagement برای برندها هستند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید.
از سوژهها، خبرها و پیامهایی که از طرف کاربران برای شما ارسال میشوند، غافل نشوید و آنها را با بقیهی فالوورها به اشتراک بگذارید. مطمئناً این موضوع فالوورها را برای تعامل بیشتر با پیج ترغیب خواهد کرد. نتیجهی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم میشود. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است. اگر به دایرکت و کامنت کاربران پاسخ دهید، نشان دهنده این است که برای فالوورهایتان ارزش قائل هستید. در این صورت میتوانید ارتباط موثر و نزدیکتری با مخاطبان هدف برقرار کرده و کسب و کارتان را یک قدم به موفقیت نزدیک کنید.
عملکرد و دقت هوش مصنوعی که اینستاگرام برای نظارت بر حسابهای کاربری استفاده میکند طی سالهای گذشته به مراتب افزایش یافته تا بتواند الگوی رفتاری کاربران را شناسایی کند. در نتیجه اقداماتی مثل فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن بیش از حد و چنین اقدامات ربات گونه ای باعث میشود که هوش مصنوعی اینستاگرام قادر به تشخیص سریعتر کاربران عادی از رباتها باشد. البته شما هم باید در ازای هدیه دادن به مشتریان خود از آنها چیزهایی را بخواهید! برای مثال این طرح را در نظر بگیرید که در ازای به اشتراک گذاری پست به بیش از ۳۰ نفر مشتریان شما میتوانند به قید قرعه جوایز و هدایای شما را برنده شوند.
نرخ تعامل در اینستاگرام چیست؟
پس هرچه تولید محتوای خود را به سمت علاقهمندیهای مخاطبان پیج خود پیش ببرید میزان استقبال مخاطب هم افزایش مییابد. خیلی از افراد متاسفانه این روزها از این اصل مهم غافل هستند که تولید محتوای متناسب با نیاز و علاقه مخاطبان هدف میتواند سرنوشت آنها را به کل تغییر دهد. حتی اگر شما بیشترین هزینهها را برای تبلیغات پیج خود صرف کنید، باز هم بدون خلق محتوای خلاقانه و کاربرپسند نمیتوانید آن طورکه باید نرخخ تعامل خود را افزایش دهید. علاوه بر اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام خود در دیگر کانال های ارتباطی، می توانید از ارتباط خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را به مخاطبان گسترده تری نشان دهید. این افراد می توانند برند، محصولات و پروفایل شما را برای طرفدارانشان تبلیغ کنند.
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، برگزاری لایو است. آموزش لایو اینستاگرام فرصت بینظیری برای یادگیری نحوه ایجاد ارتباط مستقیم و تعاملی با مخاطبان هدف فراهم میکند. در طول لایو، میتوانید به سؤالات آنها پاسخ دهید، نظراتشان را بشنوید و بهطور مستقیم با آنها تعامل داشته باشید.
همچنین، میتوانید هشتگهای مخصوص برند خود را ایجاد کنید تا هویت برندتان را تقویت کنید. استوریها و ریلزها بهعنوان ابزارهای قدرتمندی برای افزایش تعامل در اینستاگرام شناخته میشوند. این فرمتهای کوتاه و جذاب، فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش جنبههای مختلف آنلاینشاپ شما و شخصیت آن هستند.
سوال کردن از کاربران میتواند در قالب نظرسنجی استوری باشد که با استفاده از ابزارهای استوری به راحتی میتوانید آن را اجرا کنید. همانطور که در این مقاله گفته شد،اینستاگرام بستری قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان و ارتقای برند شماست. با این حالجلب توجه کاربران و افزایش تعامل در این پلتفرم رقابتی کار آسانی نیست. با استفادهاز راهکارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، میتوانید نرخ تعامل خود راافزایش دهید، فالوورهایتان را بیشتر درگیر کنید و به اهدافتان در اینستاگرام دستپیدا کنید. امروزه اینستاگرام به یکی از محبوبترینپلتفرمهای اجتماعی تبدیل شده و بستری ایدهآل برای کسبوکارها و افراد برایبرقراری ارتباط با مخاطبان و ارتقای برند خود ارائه میدهد.
{یک برند قوی بسازید
|}متوجه شدهاید؛ که حتی در یک کانال حرفهای و کاری، پستهایی بیشترین درگیری را ایجاد میکنند. به جای فروش، به این فکر کنید که چگونه میتوانید داستانی جذاب درباره برند، محصولات و… بگویید. شاید برخی افراد افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را کار مشکل و دور از دسترسی بدانند.
اینستاگرام دارای قدرت تاثیر گذاری بسیار زیادی نسبت به شبکه های دیگر است . تمام تلاش شما در اینستاگرام , برای انتقال یک پیام و در نهایت تاثیر گذاری روی افراد است . نرخ تعامل اینستاگرام یک پارامتر بسیار مهم است؛ زیرا میتواند تعیین کند که میزان تاثیرگذاری پیج شما بر روی کاربران دیگر تا چه اندازه است. در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است.
اگر شما هم به دنبال شغلی با درآمد بالا در حوزه کامپیوتر هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با پردرآمدترین شغلهای این رشته آشنا شوید و مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید. همراه ژاکت آکادمی بمانید تا در این سفر هیجانانگیز شما را راهنمایی کنیم. یکی از راه های موثر برای دانستن سلیقه مخاطبان این است که از همان ابتدا مشخص کنید که پیج شما چه نوع پیجی قرار است باشد و چه نوع مخاطب و پرسونایی را قرار است که هدف قرار دهد. این تصاویر را میتوانید از سایتهایی مثل پینترست بردارید یا با هزینهای اندک آن را ویژهٔ برند خود طراحی کنید.
در این مقاله مباحثی مانند نرخ تعامل و نحوه محاسبه آن، تاثیر افزایش تعامل بر رشد کسبوکار و بهترین روشهای جذب مخاطب را بررسی کردهایم. پس اگر میخواهید بازدید پستهای خود را افزایش دهید، با ما بمانید. اگر میخواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی میباشد. اما چنانچه محتوای اختصاصی تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد.
یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها در اینستاگرام، محدودیت در استفاده از لینکهای قابل کلیک است. برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر که به راحتی امکان قرار دادن لینک زنده وجود دارد، در اینستاگرام این قابلیت محدود شده است. با این حال، این محدودیتها نه تنها مانعی برای رشد نیستند، بلکه فرصتی برای بهبود نرخ تعامل در اینستاگرام و افزایش تاثیرگذاری استراتژی بازاریابی شما به شمار میروند. اگر مخاطبان زیر پستهای شما سوال میپرسند، با صبر و دقت به آنها پاسخ دهید. اگر به دایرکت شما پیام میدهند و مشاوره میخواهند، به درستی راهنماییشان کنید و در صورت مناسب بودن، محصولات یا خدمات خود را پیشنهاد دهید.
با رعایت این نکات، شما هم می توانید به موفقیت های بزرگی در اینستاگرام و فیسبوک دست یابید.این مقاله طولانی و جامع، یک راهنمای کامل برای موفقیت در اینستاگرام و فیسبوک است. با مطالعه دقیق این مقاله و به کارگیری راهکارهای ارائه شده، شما هم می توانید کسب و کار خود را در این پلتفرم های قدرتمند به موفقیت برسانید.امیدوارم این مقاله جامع مورد پسند شما واقع شده باشد. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام به تسریع فرایند برندسازی، تبدیل مخاطبان به مشتریان دائمی و تبدیل کاربران به مشتریان جدید کمک میکند. تعداد لایکها، کامنتها، ذخیرهسازی پستها و به اشتراک گذاشتن آنها بعضی از عواملی هستند که بر بالا رفتن نرخ تعامل اثر میگذارند.
هشتگها، کلیدواژههایی هستند که به کاربران امکان میدهند تا محتوای موردعلاقه خود را در اینستاگرام پیدا کنند. انتخاب هشتگ مناسب برای اینستاگرام، باعث میشود که پستهای شما توسط مشتریان بالقوه بیشتری دیده شوند و در نتیجه تعامل با صفحه شما افزایش یابد. اما توجه داشته باشید که استفاده بیشازحد از هشتگها یا هشتگهای نامرتبط، ممکن است اثر معکوس داشته باشد. بهتر است هشتگهایی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای شما باشند و بهطور فعال توسط مخاطبان هدف شما مورد استفاده قرار میگیرند.
بیایید به مثالی که پیش تر بیان کردیم یعنی پیج لباس مجلسی زنانه برگردیم. پست جدید و ویژهای قرار است بگذارید یا رویدادی مثل فروش ویژه، افتتاح شعبهٔ حضوری یا گردهمایی با مخاطبان در راه است؟ از مدتی قبل در استوری با شمارش معکوس آن را اطلاعرسانی کنید. به کسانی که روی شمارش معکوس کلیک کنند، در زمانی که تعیین میکنید، آن موضوع یادآوری میشود.
برای مثال اگر در حوزهی فیلم و سریال فعالیت دارید، میتوانید لیست بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال را در قالب یک پست معرفی نمایید. افزایش تعداد دنبالکنندگان یکی از عوامل افزایش تعامل در پست و استوری در اینستاگرام است. بنابراین پیشنهاد میکنیم که پروفایل یا پستهای منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در سایر پلتفرمها نیز بهاشتراک بگذارید. به این صورت میتوانید افراد فعال در این پلتفرمها را نیز بهعنوان مخاطب فعال به پیج خود جذب کنید. اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است.
همچنین بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام مانند استوری های اسپانسری فرصتی برای هدف گیری دقیق تر و افزایش تعامل کاربران فراهم می آورد. علاوهبر این موارد برای تبلیغات در اینستاگرام، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. آیا میخواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؟ آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا محصولات و خدمات خود را بفروشید؟ سپس باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
پس این فاکتور می تواند در محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام لحاظ شود. حال این که استراتژی اینستاگرام چیست و قصد دارد چه زمانی این فاکتور را به رسمیت بشناسد جای بحث دارد. بهتر است بدانید که افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه و استراتژی میباشد . یک استراتژی و برنامه کامل برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند . در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید.
البته، هنگام ایجاد میمها باید به فرهنگ و ارزشهای جامعه حترام بگذارید و از ایجاد هرگونه محتوای توهینآمیز یا آزاردهنده خودداری کنید. با به کارگیری استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کرده و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. هر یک از این استراتژیها میتواند تأثیر زیادی در موفقیت صفحه شما داشته باشد و باعث شود برند شما در این پلتفرم دیده شود. از تولید محتوای جذاب تا همکاری با اینفلوئنسرها، هر اقدام بهبود تعامل میتواند به رشد پیوسته شما در اینستاگرام منجر شود. یکی از مهمترین راههای افزایش تعامل اینستاگرام، لایک کردن فالوورهای رقبایتان است.
این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت... دربارهٔ موضوع خاصی که برای مخاطب جالب است، اطلاعاتی دارید، بگویید دایرکت دهند تا اطلاعات را بهصورت ویس برای آنها بفرستید. حالا اگر محصول آماده شده و برای رونمایی آن برنامهریزی میکند، گوشهای از آن را با عنوان «بهزودی» استوری کنید. همین طور میتوانید از مخاطب بخواهید سؤالات خود در استیکر پرسش بنویسد و شما سر فرصت با ویدیو به آنها جواب دهید. میتوانید دوربین را میان کارمندان ببرید تا داستان خود را مثلاً از واردشدن به این کار یا اتفاق جالبی که با مشتری افتاده است، تعریف کنند. شکل دیگر نظرسنجی این است که مخاطب با کشیدن ایموجی روی یک خط صاف میزان علاقهٔ خود را نشان دهد.
در این صورت شما این فرصت را دارید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید. از جمله بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، اعطای هدایا و جوایز ارزنده به مخاطبین فعال و مشتریان وفادار است. انجام این کار در اصل یک نوع تنش مثبت را در جامعه مخاطبین هدف شما ایجاد میکند. به عبارتی، وقتی شما به یک یا چند نفر از مشتریان خود هدایای خاص اعطا میکنید، سایر مخاطبین و مشتریان نیز تلاش میکنند تا در دفعات بعد جایگزین این افراد شوند. همین امر باعث میشود تا میزان تعامل مخاطبین با شما افزایش یافته و در نتیجه میزان فروش شما نیز بیشتر و بیشتر شود. یکی از مهمترین استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و متنوع است.
پس مشخص کنید که برند شما چه چیزی را ارائه میدهد و چهارزشی برای مخاطبان به ارمغان میآورد. لحن، سبک و محتوای پستهایتان را با شخصیتبرندتان سازگار نگه دارید. درواقع وفاداری به شخصیت برندتان به شما کمک میکند تااعتماد مخاطبان را جلب کنید و آنها را به طرفداران وفادار برندتان تبدیل کنید.
کسبوکاهای B2B هم میتوانند از این ترندها برای دیدهشدن استفاده کنند؛ بهشرطی که با جنس، هویت و اهداف آن کسبوکار تناسب داشته باشد. عدهٔ بسیار کمی اکثراً ناخواسته و گاهی خواسته در اینستاگرام ترندساز میشوند؛ یعنی موضوعی مرتبط با ویدئوی آنها یا کل ویدئو را دیگران قرض میگیرند و از آن استفاده میکنند. به همین شکل میتوانید بفهمید کدام صداها و ویدیوها ترند هستند و بازدید بالایی میآورند. البته بهتر است ترندها را در روزهای ابتدایی پیدا کنید و به کار بگیرید که اشباع نشدهاند؛ چراکه پس از مدتی، آنقدر ویدیوهای مختلف با آن ساخته میشود که ممکن است حتی مخاطب علاقهٔ خود را به آن از دست دهد.
نرخ تعامل نشان دهنده میزان تاثیرگذار پیج روی کاربران دیگر است. طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان میدهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. اینستاگرام یکی از پلتفرمهای مهم برای ارتباط با مخاطبان و برندسازی است. برای دستیابی به موفقیت در این شبکه اجتماعی، داشتن استراتژیهای مناسب برای افزایش تعامل با فالوورها بسیار حیاتی است.
محتوای جذاب و مفید، باعث میشود مخاطبان شما پستهای شما را لایک کنند، کامنت بگذارند و آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. کار دیگری که با هشتگ میتوانید انجام دهید، جاانداختن هشتگی برای برند خود است. این طور وقتی مخاطبان پستی دربارهٔ شما منتشر میکنند، اگر از آن هشتگ استفاده کرده باشند، بهراحتی آن را پیدا میکنید و میتوانید از آن محتوا برای افزایش تعامل اینستاگرام خود استفاده کنید. این ساعت را میتوانید با استفاده از اینسایت اینستاگرام پیدا کنید و در بخشی از تقویم محتوای خود قرار دهید. همچنین در ساعت اولیه انتشار محتوا باید حواستان باشد که پاسخ کامنتها را در همان لحظه بدهید. در این صورت کمک بسیار زیادی به دیده شدن پست و بهبود تعامل در اینستاگرام میکنید.
تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، حتما می دانید که این برنامه بیش از یک پلتفرم برای ذخیره زیباترین عکس های شماست. اینستاگرام برای کسب و کارها، ابزاری قدرتمند جهت بهبود برندینگ و افزایش مخاطبان آنلاین است. با توجه به اینکه کاربران فعال اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر است، پلتفرمی با پتانسیل جدی برای بازگشت سرمایه محسوب می شود. شما از رسانه های اجتماعی همان چیزی که وارد می کنید را به دست می آورید. به عبارت ساده تر، کیفیت محتوا مهم ترین اصل در بازدهی پیج شما خواهد بود.
با تعیین یک جایزه جذاب و مرتبط با م خود، میتوانید آنها را ترغیب کنید تا در مسابقه شرکت کنند و با دنبال کردن صفحه شما، لایک کردن پستها و کامنت گذاشتن، شانسشان را برای برنده شدن افزایش دهند. مسابقهها باعث ایجاد هیجان و رقابت در بین مخاطبان میشوند و به شما کمک میکنند تا مشتریان خود را گسترش دهید و تعاملات بیشتری را ایجاد کنید. برای موفقیت در برگزاری مسابقه، بهتر است قوانین ساده و شفافی را تعیین و برنده را بهصورت منصفانه انتخاب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت میکنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکههای اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. در این صورت کاربر با کلیک روی لینک آن، پست را میبیند و تعامل برقرار میکند. در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا میکند و حتی میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.
در نتیجه کاربران بیشتر تمایل دارند که با صاحب پیج تعامل داشته باشند و نظرات و سوالات خود را با او در میان بگذارند. در این مطلب از پلازا، ۷ مورد از بهترین و موثرترین راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید در مدت زمان کمی به بهترین نتایج ممکن دست یابید، باید به صورت مستمر و خلاقانه در اینستاگرام فعالیت کنید. اگر شما هم راهکاری را میشناسید که علاوه بر کمهزینه بودن تاثیرگذاری زیادی در نرخ تعامل دارد پیشنهاد میکنیم آن را در بخش دیدگاه با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
- {
- تنوع در نوع محتوا و موضوعات، باعث میشود مخاطبان شما خسته نشوند و همیشه منتظر محتوای جدید شما باشند. |}{
- قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند. |}
- همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.
- همچنین لازم است از تصاویر و ویدئوهایباکیفیت استفاده کنید، متنهای خلاقانه و گیرا بنویسید و از فرمتهای مختلفمحتوایی مانند استوری، لایو، ریلز و IGTV غافل نشوید. {
- برای افزایش تعامل، باید نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیرید و محتوایی تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب و ارزشمند باشد. |}
- فوروارد کردن پستها و استوریها از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعامل پیج اینستاگرام است.
یکی از عوامل مهم در موفقیت تبلیغات در اینستاگرام استفاده از تصاویر جذاب و هشتگ های مناسب است. تصاویر با کیفیت و خلاقانه می توانند توجه کاربران را جلب کرده و آن ها را به تعامل با محتوای شما ترغیب کنند. همچنین استفاده از هشتگ های مرتبط و پرطرفدار می تواند به افزایش دیده شدن پست ها و جذب کاربران جدید کمک کند. طبیعتا مخاطبین شما از اینکه به نظرات و پیامهای آنها پاسخ داده شود احساس رضایت میکنند و با لایک و به اشتراکگذاری پستهای شما آن را جبران میکنند. اگر می خواهید محتوای درگیرکننده و موثری تولید کنید، باید دنبال کنندگان خود را به خوبی بشناسید. به یاد داشته باشید که هر نظری که از مخاطب دریافت میکنید به این معنی است که شخصی وقت گذاشته است تا توقف کند و به پست شما نگاه کند و افکار خود را با شما به اشتراک بگذارد.
بهطور کلی اول صبح و اواخرشب زمانی است که اکثر افراد در اینستاگرام فعال هستند. با این کار هم محصول خود را تبلیغ میکنید، هم تعامل کاربران را تا حد بسیار زیادی افزایش میدهید. کپشن قوی کپشنی است که مخاطب را برای یک اقدام تشویق کند؛ در واقع با این روش شما میتوانید نرخ تعامل را افزایش دهید. اما راهکارهایی برای افزایش تعامل وجود دارند که میتوانند باعث رونق بیشتر کسب و کار اینستاگرامی شما شوند. پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از این راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. افرادی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج شما بازدید میکنند، عملاً هیچ سودی برای پیج شما ندارند.
به رفتار بچهها دقت کردهاید که هر کاری میکنند، واکنش پدر و مادر را نگاه میکنند و بر اساس آن تصمیم میگیرند چطور ادامه دهند؟ این کار را شما با اینسایت اینستاگرام باید انجام دهید. انتشار ریلز که دیگر بدیهی است؛ ولی مشکل اینجاست که همه در حال انتشار ریلز هستند؛ چطور ما دیده شویم! برای اینکه از جدیدترین صداها و آهنگهای ترند باخبر باشید، باید اینستاگرام فارسی و غیر فارسی را دنبال کنید. خیلی وقتها آهنگهای ترند از تیکتاک شروع میشوند؛ پس بد نیست آنجا را هم زیر نظر داشته باشید. نام کاربری هم باشد مثل تصویر پروفایل بهراحتی برای مخاطب قابل شناسایی باشد و هم خیلی ساده در جستوجو پیدا شود. این سایتها برای پیدا کردن هشتگهای اصولی و درست بسیار موثر هستند.
روی پروفایل خود در صفحهٔ اصلی اینستاگرام کلیک کنید تا استوری جدیدی باز شود، یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید و صفحه را بالا بکشید. میتوانید یک جواب خودکار برای همهٔ دایرکتهای دریافتی بفرستید که از آنها تشکر کند و بخواهد تا پاسخدادن ادمین صبر کنند. از مثبتها تشکر کنید و نظرهایی را که تجربهٔ خوب خود را گفتهاند، در استوری بازنشر کنید. تصویر زیر اینفوگرافیک پیج بانک مسکن است که روشهای استعلام وضعیت اعتباری صادرکنندهٔ پیج را خلاصه کرده است؛ این پستی است که حسابی دستبهدست میشود. محتواهای محبوب بعدی، تصویرنوشتههایی هستند که حاوی سخن بزرگان، نقلقول، جملات جالب و توییت هستند. البته باز هم با رویکردی خلاقانه و اختصاصی خود سراغ این ترندها بروید تا یکی از هزارها نباشید.
بعضی خلاقیت را فقط در ابتدای ریلز به کار میبرند و قلابی عجیب و نامتناسب با بقیهٔ ویدئو برای آن انتخاب میکنند که باعث جلب توجه مخاطب میشود. برای مثال، ویدئو را با رندهکردن هویج روی کاپوت یک ماشین گرانقیمت شروع میکنند. صداها و آهنگهای ترند اینستاگرام شما را به اکسپلور کاربران میبرد؛ ولی محتوایی که بدون هیچ خلاقیتی، کار دیگران را تقلید کند، ارزشی ایجاد نمیکند و به یاد نمیماند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد.
این وب سایت