استراتژیهای سئو برای استارتآپهای تازهکار
مراحل و گام های لازم جهت موفقیت در سئوی سایت برای استارتاپ ها آژانس راتین
با استفاده از کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی نیاز مخاطب را می فهمید و همان محتوایی را در اختیارشان قرار می دهید که به دنبال آن هستند. اگر هیچکس به دنبال محتوایی که شما می نویسید نباشد، در گوگل دیده نمیشوید. پس از شناسایی کلمات کلیدی می توانید به راحتی سئو داخلی سایت خود را انجام دهید. سئوی داخلی (Onpage SEO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود. با رعایت نکات کلیدی زیر می توانید در این راستا موفقیت مناسبی را کسب کنید.
که برخی از آنها مربوط به استراتژی های داخلی یا SEO on page هستند و برخی مربوط به استراتژی های خارج وب سایت یا SEO off page خواهند بود. شما با تدوین یک نقشه راه مؤثر برای سئوی سایت در طولانیمدت میتوانید روزبهروز به تعداد بازدیدکنندگان سایت خود افزوده و به کسبوکار خود رونق بخشید. مشتریان بسیار زیادی در فضای اینترنت بهدنبال محصول شما بوده و آماده خریدن آن هستند؛ اما اگر شما در نتایج جستجو دیده نشوید سهمی از این بازار نخواهید داشت. زیرا سئو نیز مانند هر حرفۀ دیگری فوت کوزهگری خود را دارد؛ پس چرا کار را به کاردان نسپاریم؟! اگر میخواهید استراتژی سئوی سایتتان کاملا حرفهای و مطابق با بهروزترین روشهای سئو باشد، میتوانید آن را از تیم سئوی نبض مارکتینگ بخواهید. ابزار وبمستر گوگل یا همون google search console به شما کمک میکند تا بر سلامت سایت خود نظارت کامل داشته باشید.
بخش های مختلف این ابزار برای افزایش سرعت ایندکس، شناسایی خطاهای موجود در سایت و بررسی کلمات کلیدی سایت شما بسیار مفید خواهد بود. اهمیت این ابزار زمانی برای شما مشخص میشود که سایت شما با افت ناگهانی بازدید یا مشکلاتی از این دست مواجه گردد. رسانههای اجتماعی یکی از موثرترین راهها برای افزایش آگاهی از برند و جذب ترافیک به سایت هستند. کسبوکارهای کوچک میتوانند از شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و توییتر برای ارتباط مستقیم با مخاطبان خود استفاده کنند. این تعامل مستقیم باعث افزایش اعتماد کاربران به برند میشود و آنها را تشویق به بازدید از سایت میکند.
لینک یک و دو لیستی از راهکارها برای مراقبت پوستی ارائه دادند و لینک سه صفحه خرید محصولات پوستی از سایت خانومی است. حتماً میپرسید از کجا بفهمیم مخاطب چه نیاز و دغدغهای دارد که برایش محتوا تولید کنیم؟ جواب سادهست؛ با کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی. راستش را بخواهید، بهینهسازی سایت اصلاً کار کمهزینه و آسانی نیست و اگر بخواهید بدون برنامه و هرچه پیش آید خوش آید بزنید به دل ماجرا، هم منابعتان را تلف میکنید، هم نتیجه چشمگیری عایدتان نمیشود. نردبان سئو، مفهوم مورد نظر ما در این مقاله است، در واقع قصد داریم تکنیک ها و مراحل اجرای آنها را با دستورالعمل استفاده از نردبان شبیه سازی کنیم. وبسیما تمام آنچه باید بدانید را در اختیار شما گذاشته است ولی برای اجرای صحیح این موارد و کسب نتیجه نیاز به تجربه است.
به زبان خیلی ساده، تحقیق کلمات کلیدی یعنی پیدا و سوا کردن کلمات و عبارتهایی که کاربران درباره حوزه کاری شما جستوجو میکنند. ما با ارائه تخصصیترین مقالات کسبوکار، مرجعی جامع در زمینه مدیریت، برندینگ و مارکتینگ هستیم. تیم مجرب هاوک با تحلیلهای کاربردی به ارتقاء دانش و مهارت افراد کمک میکند. یکی از امکانات گوگل به نام featured snippet که تحت عنوان “موقعیت صفر” در صفحه نتایج جستجو هم شناخته می شود فرصت خیلی خوبی برای غلبه بر رقبا در نتایج جستجو است. تگ های متا، تگ ها HTMLی هستند که موتورهای جستجو و بازدیدکننده ها می توانند برای یافتن مطالب تان استفاده کنند. بازدیدکننده ها می توانند محتوای این تگ ها را در موتور جستجو مشاهده کنند، بنابراین بسیار مهم است که این چند کلمه کوتاه را به دقت انتخاب کنید.
اول، بیایید تمرکز کنیم روی لینک سازی داخلی پیوندهای داخلی مانند مسیرهایی در وب سایت شما هستند که بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را به سایر صفحات مرتبط راهنمایی می کنند. سلام دوست عزیز،بهتر است که اساس کار را بر نیاز کاربر قرار دهید و با تحقیق کلمه کلیدی ببینید چه کلمات کلیدی از طرف کاربران بیشتر جستجو میشود. از طرفی، توصیه ما به شما این است که در ابتدای کار از کمات کلیدی طولانی بهره ببرید. جالب است بدانید که بیشتر کسب و کارهای نوپا در یک تا دو ماه فعالیت خود کمترین شانس را برای کسب جایگاه در نتایج جستجو دارند. در این زمان گوگل به بررسی و آنالیز سایت شما پرداخته و کمی صبر میکند تا شما هویت خود را در فضای اینترنت پیدا و تثبیت کنید. این اتفاق را معمولا با نام سندباکس می شناسیم، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله سند باکس گوگل چیست را مطالعه کنید.
اینجاست که پای سئو به کسبوکار شما باز میشود و میتواند در رسیدن به این هدف بازاریابی به شما کمک کند. در ادامه سلسله مقالات سئو کلاه سفید درباره نحوه تاثیر سئو در ایجاد آگاهی از برند بیشتر توضیح خواهیم داد. یکی دیگر از استراتژی های SEO این است که گوگل و بسیاری از موتورهای جستجو، محتوای تازه را دوست دارند. این موضوع انقدر برای گوگل مهم است که برای آن الگوریتمی به نام QDF در نظر گرفته است. گوگل زمانی از الگورتیم QDF استفاده میکند که افزایش ناگهانی ترافیک در یک قطعه خاص از محتوا وجود دارد. اگر شما یک موضوع تازه به محتوای خود اضافه کنید گوگل صفحات شما را روزها و حتی هفته ها قوی تر میکند.
استفاده از عبارات کلیدی طولانی تر احتمال قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو را افزایش می دهد. می توانید خودتان هم به صورت دستی جستجو کنید و اولین صفحاتی که با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرتان نمایان می شود را ارزیابی کنید. با این کار بهتر می توانید نحوه عملکرد seo برای مخاطبین مورد نظرتان و نوع صفحاتی که جزء بالاترین نتایج جستجو هستند را شناسایی کنید. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو، قابلیت استفاده را نیز افزایش می دهید. وقتی بازدیدکنندگان به لطف محتوای ساختار یافته و ناوبری بهینه شده به راحتی می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، تجربه کلی آنها را بهبود می بخشد. سلام دوست عزیزهزینه طراحی سایت ارتباط مستقیم با امکانات مورد نیاز و کیفیت پیاده سازی دارد.
با این حال اگر یکی از این جنبه ها در نظر گرفته نشود نتیجه نهایی احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. هر دو جنبه داخل سایت و خارج از سایت در دست یابی و نهایتا حفظ موقعیت های رتبه اول صحه گوگل مهم هستند. حالا که اهداف کسبوکارمان برایمان مشخص شده است، به یک معیار برای اندازه گیری میزان موفقیتمان نیاز داریم. شاخص کلیدی عملکرد یک معیار قابل اندازهگیری است که به شما میگوید چقدر برای رسیدن به اهداف کسبوکارتان موفق بودهاید. این ابزارها، توانایی تولید موضوع، تیترها، متاتگها، پاراگرافها و حتی تمام مقاله را با هزینه اندکی دارد.
کسبوکارهای کوچک میتوانند با استفاده از استراتژیهای سئو خاص خود، در کنار رقابت با کسبوکارهای بزرگ، جایگاه خود را پیدا کنند. موفقیت در سئو نیازمند تلاش مستمر، انعطافپذیری و تمرکز بر نیازهای مخاطبان است. یک برنامه سئو منظم و مرحله به مرحله به کسبوکارهای کوچک کمک میکند تا به رشد پایدار دست یابند و جایگاه خود را در بازار بهبود بخشند. حتی توجه به چند مورد کوچک مثل اندازه تصاویر و بهبود سرعت سایت تا حد زیادی عملکرد سایتتان را روی موبایل بهبود می بخشد و پیاده سازی بهینه سازی کامل موبایل را در مراحل بعد آسانتر می کند. برایان دین از Backlinko توصیه میکند از آنچه او «تکنیک آسمانخراش 2.0» مینامد با تکنیک اصلی آسمانخراش (که به نوشتن یک مقاله کامل، بدون توجه به اندازه آن، بهروزرسانی محتوای قدیمی، و دسترسی به بک لینک ایمیلی اشاره دارد) استفاده کنید. این تضمین میکند که موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات شما را بخزند و فهرستبندی کنند، که منجر به بهبود دید در نتایج جستجو میشود.
با تحلیل دادهها و بازخوردها، اقدامات سئو باید در جهت افزایش رتبه و ترافیک طبیعی هدفمند تنظیم و اجرا شوند. در نهایت، استراتژی سئو میبایست شاخص محور بوده و از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) گوناگون جهت بررسی روند اجرای سئو استفاده نماید. سلام دوست عزیزهدف اصلی سئو افزایش بازدید سایت به صورت ارگانیک و از صفحه نتایج جستجو است. به طور قطع سئو یکی از مهمترین کانال های بازاریابی برای شما خواهد بود.فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری و کلیکی، تبلیغ در گوگل، ریتارگتینگ، ایمیل مارکتینگ و … از انواع روشهای تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات هستند. سلام مهدی عزیزلینکسازی داخلی با هدف ایجاد یک تجربه لذتبخش و ارزشمند برای کاربران صورت میگیرد. در لینکسازی داخلی هدف ما ایجاد یک مسیر راحت و ارائه پیشنهادات مناسب برای مطالعه سایر صفحات است.
اولین قدم در استراتژی سئو، شناسایی کلید واژههای مرتبط و با ترافیک بالا است که کاربران برای جستجو استفاده میکنند. در حقیقت، یک استراتژی سئو جامع باید به طور کامل به همه جنبههای سئو توجه داشته باشد. این موضوع شامل تاکتیکهای مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی و کنترل بک لینکها میشود. بهعنوان صاحب یک کسبوکار ما دوست داریم افرادی که تمایل دارند از ما خرید کنند را جذب، دستهبندی و تبدیل به مشتریان وفادار کنیم. استراتژی سئو، مجموعهای از تاکتیکهاییست که با رساندن شما به رتبههای بالاتر روی کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر یا کمک به شما در کنترل نتایج جستجوها در نهایت دستیابی به اهداف بازاریابی و اهداف تجاری را میسر خواهد کرد. ارزیابی موقعیت و رتبه کسبوکار خود یک گام ضروری و مهم است، اما یک تدوینگر استراتژی موفق سئو، موقعیت فعلی مهمترین رقبای کسبوکار خود را نیز بررسی خواهد کرد.
On-page SEO به تکنیک ها و روش های بهینه سازی مربوط می شود که برای بهتر دیده شدن صفحات وب در نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی، داخل سایت اجرا می شود. به طور خاص، بهینه سازی on-page شامل بهینه سازی محتوا، استفاده صحیح و مناسب از کلمات کلیدی، ساختار سایت، عناصر meta و سرعت بارگیری صفحات وب می باشد. اضافه کردن لینک های داخلی – لینک هایی از دامنه خودتان – به محتوا می تواند برای سئوی سایت بسیار مفید باشد. این روش، روشی استراتژیک برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو در رابطه با موضوعات مهم مورد نظرتان است و به نمایش گذاشتن تمام صفحاتی که برایشان ساخته اید را آسان تر می کند. همچنین این روش می تواند به بالاتر بردن رتبه کلمات کلیدی مورد نظرتان کمک کند و در عین حال باعث شود بازدیدکننده هایی که قصد خواندن مطالب مختلف سایت را دارند، به راحتی مطالب مختلف را یافته و همچنان در سایت باقی بمانند. این کار میتواند به شما کمک کند تا میزان رقابت در حوزه کاری خود را ارزیابی نمایید و یک تخمین کلی از فعالیتهای مورد نیاز به دست آورید.
استراتژی سئو به فرآیند برنامهریزی و اجرای تکنیکهای مختلف برای بهبود وضعیت سئو و رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. هدف استراتژی جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وبسایت با بهینهسازی محتوا، ساختار و سایر عناصر آن بر اساس دستورالعملهای موتورهای جستجو مانند گوگل است. یک استراتژی موثر سئو شامل ترکیبی از روشهای سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال است تا اطمینان حاصل شود که وبسایت به راحتی توسط موتورهای جستجو کراول و ایندکس میشود و شانس بالاتری برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارد. در دنیای مدرن امروز ساخت وب سایت به تنهایی نمیتواند در راستای برندینگ و شروع یک استارت آپ مفید واقع شود بلکه شما در کنار آن نیاز به رعایت اصول سئو و کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل خواهید داشت. چرا که مشتریان به راحتی با جستجوی نام تجاری شما می توانند به وب سایت مراجعه کرده و از خدمات و محصولات آن برند تجاری اطلاعات مفیدی را کسب کنند. با این وجود، برون سپاری سئو در ابتدای کسب و کار های کوچک می تواند هزینه بر باشد ولی با رعایت نکات کلیدی که در این مقاله از وبسیما به آنها می پردازیم؛ می توانید اقدامات اولیه در راستای سئو و بهینه سازی سایت را خودتان انجام دهید.
در این مقاله شما را با استراتژی سئو آشنا کرده و ۸ مرحله کلیدی برای تدوین یک استراتژی موثر را معرفی کردیم. برنامهریزی برای سئوی سایت یک مرحلۀ بسیار مهم و بنیادین است که میتواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت فعالیتهای آنلاین شما شود و سرنوشت سایت شما را رقم بزند. گاهی اوقات استفاده از تجربیات دیگران، منطقی ترین کاری است که میتوانید انجام دهید. نیازی نیست تمام استراتژیهای موجود در دنیا را امتحان کنید تا به استراتژی سئوی مناسب برای کسبوکارتان برسید. فقط کافی است اصلی ترین رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی برای آن ها جواب داده است و کدام یکی نه. کسبوکارهایی که از این قابلیت استفاده میکنند، از رقبای خود جلوتر است؛ چون هنوز هم دیجیتال مارکترهای زیادی هستند که این موضوع را نمیدانند.
با ترسیم موضوع اصلی و موضوعات فرعی مرتبط با آن، می توانید میزان محتوای مورد نیاز و مدت زمان تولید آن را تخمین بزنید. این به شما کمک می کند منابع خود را به طور موثر مدیریت کنید، چه تعیین تعداد نویسنده برای استخدام یا تخصیص موثر بودجه شما. حالا که هدف را فهمیدید، آیا با موضوع شما همخوانی دارد؟ اگر چنین است، یک محتوای عالی ایجاد کنید. اگر از اعتبار سایت هایی که می بینید مطمئن نیستید روی Google SERP، از ابزار SERP Analyzer Surfer استفاده کنید. فقط کلمه کلیدی خود را وارد کنید و امتیاز دامنه رقابت را مشاهده کنید (عددی از 1 تا 10 که نشان دهنده قدرت یک pageپروفایل بک لینک). شما می توانید از ابزار Surfer Keyword Research برای خودکارسازی جستجوی کلمات کلیدی خود استفاده کنید process.
امروزه بهینه سازی سایت ها برای دستگاه های موبایل بسیار مهم و حیاتی است. گوگل جدیدا اهمیت موبایل را در رتبه بندی اعلام کرده و با توجه به این که روز به روز افراد بیشتری محتوای سایت ها را از طریق دستگاه های موبایل شان مشاهده می کنند، این مورد یکی از مهم ترین اولویت ها برای بهینه سازی محتوا است. روابط عمومی می تواند به یک استارتاپ جهت برقراری ارتباط با افراد مناسب در صنعت کمک کند. شناختن مخاطبین و درخواست کمک از افراد حرفه ای، همزمان می توانند به افزایش مخاطبین شما و ایجاد آگاهی نسبت به برندتان و علاقه نسبت به کسب و کارتان کمک کنند. این کار با تبدیل کردن شما به عنوان یک قدرت برتر در حوزه کاری تان، باعث بهبود سئو می شود بدون این که نیاز به صرف زمان برای بازاریابی شبکه ای باشد.
آن را در آغوش بگیرید، به اشتراک بگذارید و اجازه دهید از طریق وب سایت و سایر کانال های بازاریابی شما بدرخشد. نقشه موضوعی را به عنوان طرحی در نظر بگیرید که ساختار و محدوده مرکز محتوای شما را مشخص می کند. این می تواند منجر به رتبه های بالاتر و مهمتر از آن، افزایش دید برای استارتاپ شما شود. وقتی این قطعات محتوا را در دسته موضوعی خود به هم پیوند می دهید و اطلاعات ارزشمند و جامعی را ارائه می دهید، عمق موضوعی را ایجاد می کنید. سعی کنید کلمات کلیدی را پیدا کنید که با برخی از این معیارها مطابقت داشته باشد و با اهداف تجاری شما همسو باشد.
بعد از اینکه کارکرد سئو را شناختیم و اهداف تجاری کسبوکار را نیز پیدا کردیم به سراغ اهداف بازاریابی میرویم. در این مرحله مهمترین فعالیتهایی که به شناخت بهتر برند ما توسط مشتری منجر میشود را دنبال میکنیم. سه هدف اصلی بازاریابی؛ شامل “ایجاد آگاهی از برند” ، “افزایش ورودیهای قیف فروش” و “ترغیب مشتریان بالقوه به خرید” مواردی هستند که مستقیما با سئو (که یک شیوه بازاریابی محسوب میشود) در ارتباط هستند. تحقیق کلمات کلیدی جزو اساسیترین کارها در سئو است؛ اما تکنولوژیNLP ، پیشرفتهتر شده و هدف قرار دادن کلمات کلیدی تاثیرگذار، دقیقتر و پیچیدهتر شده است. روزهایی که برای بهینهسازی لندینگ پیجها و بلاگپستهای خود از یک کلمه کلیدی هدف استفاده میکردید، گذشته است.
کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که در آن شانس واقعی برای رتبه بندی دارید. با انتشار محتوای باکیفیت بهینه شده برای کلمات کلیدی مناسب روی به طور منظم، شانس خود را برای حضور در بالای نتایج جستجو افزایش می دهید. به عنوان یک شرکت جدید، به مشتریان بالقوه نیاز دارید تا شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، به خصوص اگر نام برند شما را نشناسند. در واقع، به عنوان یک استارتاپ، استراتژی سئو باید بخشی از طرح کسب و کار شما باشد. شما می خواهید تا جایی که ممکن است ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید تا بتوانید برند خود را به رسمیت بشناسید. مخاطبان به وبسایت شما رجوع میکنند، در نحوه کار با وبسایت شما تجربهای کسب میکنند و با آن درگیر خواهند شد.
کسبوکارهای کوچک معمولاً نمیتوانند بودجهی زیادی برای بازاریابی دیجیتال و سئو اختصاص دهند. این کمبود منابع باعث میشود که به دنبال استراتژیهایی بروند که از نظر هزینهای به صرفه و در عین حال موثر باشند. سئو می تواند به رشد استارتاپ شما در اولین مراحل کسب و کارتان کمک کند. اگر احساس می کنید نیازی نیست در این مرحله خیلی به صورت تکنیکی وارد بحث سئو شوید، دنبال کردن یکسری مراحل ساده به شما کمک می کند که برندتان را به مردم معرفی کرده و جایگاه مستحکم و خوبی در حوزه کاری انتخابیتان بدست آورید. صفحه یا صفحاتی که دیگر کار نمی کنند می توانند بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، همچنین بر تجارب و تعامل کاربران تاثیر منفی بگذارند. اگر در حال حاضر محتوا را جابجا کرده یا URLی را تغییر داده اید بهتر است صفحات را چک کنید که خطای 404 در آن ها ایجاد نشده باشد.
البته تمرکز سئو تنها بر “موتور جستجوگر گوگل” نیست بلکه سایر موتورهای جستجو مثل بینگ یا یاهو هم شامل فعالیتهای این تخصص خواهند بود. با این وجود به دلیل نفوذ و همهگیر بودن گوگل و تسخیر بازار بزرگی از جستجوها در سراسر دنیا توسط آن، عمده تمرکز و فعالیتهای ما در سئو نیز به این موتور جستجوگر اختصاص خواهد داشت. حالا اگر قانع شدهاید که به استراتژی سئو نیاز دارید مراحل این استراتژی را بهدقت یاد بگیرید تا هنگام تعیین استراتژی سایتتان چیزی را از قلم نیندازید. منظور از سئوی بلندمدت، داشتن یک برنامۀ منسجم و دقیق است که در طول ماهها (در برخی موارد سالها) نتایج مورد نظر شما را به همراه داشته باشد. از آنجایی که برندها برای ماندگاری ایجاد شدهاند، اگر بخواهید بهجای اینکه صرفاً وجود داشته باشید تبدیل به برندی پیشرو شوید، به یک برنامۀ سئوی بلندمدت نیاز دارید.
برای اینکه نتیجه کیورد ریسرچتان دقیقتر و قابل اعتمادتر باشد، نباید از ابزارهای مخصوص تحقیق کلمات کلیدی مثل Keyword Planner ،Google Trends و kwfinder و… غافل شوید. این ابزارها، اطلاعاتی مثل حجم و تعداد جستوجوی کلمات کلیدی، میزان رقابت، ارزش کلمات کلیدی، میزان ترند شدن هر کلمه و… را در اختیارتان میگذارند. با تحقیق کلمات کلیدی میتوانید بفهمید مخاطبان هدف شما چه کلماتی را جستوجو میکنند و بیشتر دنبال چه چیزهایی هستند؛ یا اصلا مخاطبان چقدر با حوزه کاری شما آشنا هستند و به استفاده از محصول و خدمات شما میل و رغبت دارند. آدرس صفحات شما می تواند یکی از نکات کلیدی دیگری باشد که برای سئو سایت خود باید انجام دهید. آدرس صفحات باید شامل کلمات کلیدی و یا کلمات درستی که محتوا را توصیف می کند باشد.
وقتی کسبوکار جدیدی را در قالب استارتآپ راهاندازی میکنیم اگر پیگیری لازم را در جهت رونق استارتآپمان نداشته باشیم نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. استارتآپهایی که در قالب سایت راهاندازی میشوند نیز باید بهبود سئو سایت را در دستور کار خود قرار دهند. نکات اولیهای برای بهبود سئو سایت وجود دارد که هنگام تولید سایت و یا تولید محتوا باید رعایت گردد و در مدتزمان شاهد تأثیر شگرفشان بر رتبه سئو خواهید بود. در این مقاله به این نکات میپردازیم.بدون در نظر گرفتن صنعتی که استارتآپ در آن شروع به کار میکند، بهطور طبیعی استارتآپ ها جزو کسبوکارهای کم درآمد هستند. علیرغم اینکه کارآفرینان در زمینههای کاری خودشان باتجربه بوده و نسبت به راهاندازی کسبوکارهای آنلاین نیز تبحر دارند، بااینوجود از پیشرفت سایت استارتآپی خود رضایت خاطر ندارند. بااینحال در مراحل اولیه نیاز نیست که شما منابعی را برای سئو اختصاص داده و یا یک تیم استخدام کنید تا سایتتان را بر اساس استاندارهای سئو بهینهسازی کند.
اما اگر این کار را انجام دهید، برای مشتریان خود ارزش به ارمغان می آورید و از مزایای بلندمدتی مانند افزایش دید، ترافیک ارگانیک بالاتر، سرنخ های بیشتر و آگاهی بیشتر از برند بهره مند خواهید شد. حقیقت این است که مردم به طور فعال در جستجوی چیزی هستند که شما باید ارائه دهید. و هنگامی که شخصی به دنبال راه حلی می گردد یا گزینه ها را بررسی می کند، به گوگل مراجعه می کند. همانطور که رشد می کنید، احتمالاً می خواهید مخاطبان گسترده تری را هدف قرار دهید یا مکان های جدیدی را کشف کنید. انتشار اخبار در مورد محصول جدید خود از طریق لیست ایمیل یا رسانه های اجتماعی نیز به جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما کمک می کند. همچنین می توانید محتوای خود را به یک پادکست تغییر دهید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
گسترش سئو میتواند شامل موارد مختلفی همچون تولید محتواهای باکیفیت، بهینهسازی یا اصلاح محتوای ساخته شده، بررسی عدم ایجاد خطاهای سئوی تکنیکال و سایر موارد مشابه باشد. بدون تدوین استراتژی سئو و تعیین همه بخشهای مهم، شما در یک مسیر کاملا ناشناخته قدم خواهید گذاشت و بدون داشتن یک چشمانداز مشخص، هیچگاه به یک هدف قابل قبول دست پیدا نمیکنید. سئو سایت استارت آپ ها یکی از چالش برانگیزترین موقعیت هایی است که یک سئوکار با آن روبرو می شود. یک استارت آپ باید بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین پیشرفت را داشته باشد. منابع مالی یک استارت آپ نسبت به یک کسب و کار بزرگ محدودتر بوده و ممکن است امکان تبلیغات گسترده برای آن وجود نداشته باشد.
نشر دانش و فرهنگسازی کمک میکند تا یک جامعه حرفهای در مسیر درستی رشد کند. البته نمیتوان همه را مجبور کرد که برای کسب دانش بیشتر تلاش کنند ولی با بازنشر تجربهها به این روند کمک میکنیم. امین اسماعیلی هستم، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران و مدیر فنی آژانس خلاقیت وبسیما. از سال 91 تمرکز خود را بر روی مباحث روز سئو و طراحی سایت قرار داده و پس از کسب تجربه و دانش ارزشمند تصمیم گرفتم تا ثمره آن را با دیگران به اشتراک بگذارم. برای اینکه به درستی مسیر منطقی رشد سئو را بشناسید دو عاملی که بیش از هرچیز اهمیت دارند را معیار قرار دادیم. در نظر داشته باشید که این معیارها و مسیر براساس یک وبسایت تازه راهاندازی شده در نظر گرفته شدهاند.
برای شروع ساخت بک لینک های با کیفیت بالا، باید فرصت ها را شناسایی کنید. با هماهنگ کردن محتوای خود با هدف جستجو، شانس جذب و جذب مخاطب را افزایش می دهید. ایجاد محتوای سئو پسند می تواند دید شما را افزایش داده و بازدیدکنندگان را جذب کند. استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید مقالات میتواند بازی را تغییر دهد. سپس میتوانید محتوای حمایتی، مانند پستهای وبلاگ یا ویدیوها، ایجاد کنید که عمیقتر به موضوعات فرعی میرود.
به یاد داشته باشید که پروفایل بک لینک خود را به طور مرتب نظارت کنید تا مطمئن شوید که لینک های مرتبط را از جایگاه خود به دست می آورید. اگر وب سایت شما است روی وردپرس، می توانید از افزونه هایی مانند آبمیوه گیری لینک داخلی برای کمک به مدیریت لینک های داخلی این افزونه ها می توانند به خودکارسازی کمک کنند process و اطمینان حاصل کنید که استراتژی پیوند داخلی شما بهینه شده است. اینها باید موضوعاتی باشند که می توانید به طور بالقوه برای آنها رتبه بندی کنید روی اولین page صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). همچنین باید کلمات کلیدی دم متوسط (عبارات 3 تا 4 کلمه ای) و دم بلند را هدف قرار دهید. تحقیقات کلمات کلیدی شما باید با اهداف کسب و کار شما و محتوایی که قصد ایجاد آن را دارید، هماهنگ باشد. بازدهی بالا روی سرمایه گذاری که سئو ارائه می دهد آن را به ابزاری ارزشمند برای استارت آپ هایی تبدیل می کند که هدفشان رشد کسب و کار است روی بودجه.
معمولا در این مرحله با وجود شیب رشد اندک، بین 3 تا 6 ماه شاهد نتایج کمی در سئو خواهید بود. در این بازه زمانی احتمالا موفق به کسب جایگاه برای تعدادی از کلمات یا عبارات کلیدی طولانی با رقابت پایین در جستجوها خواهید شد. هرچیزی که در صفحه نتایج جستجو (SERP) نمایش داده میشود تا حد زیادی میتواند توسط تاکتیکهای سئو کنترل شود. هدف تجاری این کسبوکار “افزایش فروش محصولات” خارج از محدوده فیزیکی این فروشگاه است. با این شرایط، صاحبان فروشگاه تلاش میکنند تا با پیدا کردن طیف وسیعتری از مخاطبان، محصولات بیشتری را هم به فروش برسانند.
همه این فعالیتها بخشی از خدمات استراتژی سئو است که در موسسه منظم به شما ارائه خواهند شد. آنالیز رقبا، ارائه گزارشهای ماهانه، ادامه فرآیند سئو حتی پس از کسب نتیجههای لازم و فعالیت در کنار شما بهعنوان مشاور و همکار، برخی از مهمترین خدماتی است که کسب خواهید کرد. گوگل یکسری کلمات کلیدی ثانویه و جایگزین هم در پایین صفحه نتایج جستوجو با عنوان «Related searches» یا «People also search for» هم پیشنهاد میدهد که میتوانید لیستتان را با آنها تکمیل کنید. خب، تا اینجا فهمیدیم که استراتژی سئو چیست و از مقدمات و بحثهای تئوری که دانستنشان ضروری بود گفتیم. ازینجا به بعد میخواهیم وارد عمل شویم و آموزش تدوین استراتژی سئو را رسماً شروع کنیم. هدف شما از سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل، افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش است.
سلاماگر برای آرشیو های یک سایت وردپرسی ، مثلا هر کدوم از تگ ها ، امکان کامنت گذاشتن برای کاربران رو باز کنیم آیا تاثیر منفی داره؟ هدف اصلی کامنت مارکتینگ هست برامون. سلام دوست عزیزدر هر حوزه ای نیاز به تخصص هست ولی اگر در روز اول این تخصص را نداریم به این معنی نیست که نمیتوان به آن حوزه ورود کرد. در ابتدا به مقالات عمومی و توضیح مفاهیم اولیه می پردازیم، با مطالعه و تحقیق می توانیم سطح دانش خود را افزایش داده و به مرور مقالات تخصصی تر منتشر کنیم. در برخی از حوزه های خاص مثل پزشکی و درمان ممکن است هرگز به این تخصص نرسیم ولی میتوانیم از مشاوره یک پزشک برای صحت سنجی محتوا و پیدا کردن منابع معتبر استفاده کنیم. سلام دوست عزیزنیازی به درج اسکیما مقاله در صفحه محصول نیست و با این کار عملا ماهیت آن را تغییر خواهید داد. میزان تقاضا ارتباط مستقیمی با کشش بازار، ظرفیت بازار و تکانههای خارجی کسبوکار شما (حتی در فضای آنلاین) دارد؛ در نتیجه انتظار از سئو برای افزایش مستقیم حجم تقاضا، انتظاری نابجا خواهد بود.
اگر به دنبال یک استراتژی سئوی سریع و ارزان هستید، باید فکر نتیجه گرفتن از سئو را از سرتان بیرون کنید. در این قسمت در ۸ مرحله ساده به شما توضیح میدهیم که چگونه استراتژی سئویی تدوین کنید که شما را به رتبههای برتر گوگل برساند. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چه مواردی یک استراتژی سئوی قوی را تشکیل میدهند و چگونه میتوان این استراتژی را متناسب با سایت شما تدوین کرد. اسکیما مارک آپ متشکل از کلمات و عباراتی است که به صورت میکرو دیتا در پایین عنوان سایت قرار میگیرد. این ویژگی میتواند به گوگل کمک کند که درک بهتری از سایت شما داشته باشد و اغلب به صورت ریچ اسنیپت به نمایش در میآید که برای کاربران جذابتر و کلیکپذیرتر باشد.
عدم توجه به این مسیر و نبود استراتژی دقیق میتواند موجب کسب موفقیت در سئو را با تاخیر و یا شکست مواجه کند. احتمالا اگر فروشنده محصولاتی عمومی یا حتی تخصصی باشید از اینکه مشتریان بالقوه بیشتری به سراغ شما بیایند خوشحال خواهید شد. این افزایش ورودیها به شما کمک میکند تا تعداد بیشتری از آنها را به مشتریان نهایی تبدیل کنید، تعدادی از آنها را در خرید محصولات مورد نظرشان راهنمایی کنید و یا حتی اطلاعات تماس آنها را جمعآوری و برای اطلاع رسانیهای بعدی به کار بگیرید. به عبارت سادهتر، شما با شیوههای مختلف بازاریابی از این سرمایه به خوبی در جهت تعامل و فروش بیشتر استفاده میکنید. در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردی ترین تکنیک های سئو رو هم مطالعه کنید که میتونه مکمل بسیاری خوبی برای این مطلب باشه. از جمله ابزارهای سودمندی که میتوانید برای بررسی نتایج استراتژی سئو مورد استفاده قرار دهید میتوان به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)، سایت Gtmetrix، و همچنین Google PageSpeed Insights اشاره کرد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری