دوئل: دنا پلاس توربو در برابر پژو 207 صندوق دار ایرانی در مقابل ایرانیزه شده

2 عدد کیسه هوا برای سرنشین و راننده، سیستم ضد سرقت (ایمو بیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیس

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

2 عدد کیسه هوا برای سرنشین و راننده، سیستم ضد سرقت (ایمو بیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب، 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)، مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل، جابجاییهای صندلی راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته) - پشت سری صندلیهای جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه، آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - شیشه های سولار( ضد اشعه مضرUV )، سان روف، دارای طرح نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ مه شکن جلو - تنظیم زاویه نور چراغهای جلو از داخل، چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون، سنسور های هشداردهنده موانع عقب، دوربین دید عقب - کروز کنترل اشاره کرد. یکسان ترمزهای بدون ABS آنها بسیار سرگرم کننده ارائه می دهند: آنها بسیار مدولار هستند و تا زمانی که قفل نکنید ، پدال سخت تر و سخت تر می شود.

بخش داخلی 207 صندوقدار ازلحاظ امکانات، طراحی و حتی کیفیت متریال بهکاررفته، هیچ تفاوتی با نمونه هاچبک این خودرو نداشته و کوچکترین تغییری در آن به چشم نمیخورد.207i صندوقدار نیز همچون دنا پلاس، سورن یا رانا یکی دیگر از کاردستیهای گرانقیمت شرکت ایرانخودرو است که سعی شده با کمترین هزینههای اولیه و بدون کوچکترین توسعه یا تغییر به بازار عرضه شده تا سود بیشتری را برای این عزیزان به همراه داشته باشد. تنها قسمت از 207 صندوق دار که بدون تغییر باقیمانده و ایران خودرو کوچکترین تغییراتی در ان ایجاد نکردند نمای جانبی خودرو است که شاهد همان فرم درب ها و شیشه ها هستیم. بر خلاف دنا پلاس توربو که از خطوط برجسته روی قسمت های مختلف خودرو استفاده شده نمای جانبی و هم نمای جلویی 207 طراحی ساده ای داشته و فقط شاهد زه های بزرگی بر روی درب های این خودرو هستیم که از مشکی به سفید تغییر رنگ داده اند. در کل نمای جانبی در عین طراحی ساده ای که دارد توانسته به خوبی با دیگر قسمت های خودرو هماهنگ کلیک باشد. این صفحه نمایش و مجرای تهویه هوا که در زیر ان قرار گرفته است درون یک قاب کرومی رنگ قرار گرفته اند.

یکی از قسمت های جالب داخل کابین داشبورد خودرو است که طراحی ان از محصولات هیوندای الهام گرفته شده است و ایران خودرو نیز دو مدل تک رنگ و دو رنگ را برای سفارش در اختیار مشتریان قرار داده است که برای این کمپانی حرکت جدیدی محسوب می شود. داستان این خودرو نیز همانند دنا پلاس توربو یکسان بوده و هر دو خودرو با تغییراتی که بر روی نسل های قبلی خود انجام گرفته به نوعی با عنوان یک محصول ایرانیزه ( با طراحی مهندسان ایرانی ) تولید شده اند تا بتوانند نیاز تمام مشتریان خود را رفع نمایند. ولی اکنون این سوال پیش می آید که یک RC فابریک 3 در که توسط خود پژو ساخته شده است چه عملکرد و قابلیت هایی دارد؟ نمای داخلی محصولات دنا مشابه یکدیگر بوده و دنا پلاس توربو نیز از این قاعده پیروی کرده است. طراحی نمای جلو شباهت نسبتا زیادی به محصولات میتسوبیشی مخصوصا میتسوبیشی لنسر دارد با فرم جلو پنجره مشبک و خطوط برجسته لینک روی کاپوت یکسان. چراغ های جلو علاوه بر طراحی کشیده تا حدودی نیز برجسته هستند و ظاهری عضلانی پیدا کرده اند، کاپوت خودرو نیز مجددا طراحی شده و انحنای قسمت های ابتدایی ان نسبت به 206 کمی بیشتر است و لگوی پژو نیز با اندازه ای بزرگتر بر روی ان قرار گرفته است.

دنا پلاس و نسخه توربو در مقایسه با دنا معمولی از خطوط برجسته بیشتری در بدنه خودرو استفاده شده که اولین قسمت کاپوت خودرو است که دو خط از انتهای کاپوت شروع و در قسمت جلویی به یکدیگر متصل می شوند و تقریبا یک یک سهمی شکل را ایجاد کرده اند که از دید جلو هماهنگی خوبی با جلو پنجره خودرو دارد. فرمان این خودرو بر خلاف خودروهای امروزی که به شکل D cut هستند به صورت گرد و ساده طراحی شده است و کلیدهای میانبری چون سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی ان قرار گرفته اند و با روکشی چرمی با دوخت های قرمز پوشیده شده است که با رنگ قرمز بکار رفته در زیر پایی و گردگیر دسته دنده کمی حس اسپرت بودن را به راننده منتقل کند. همچنین این خودرو دارای بخش های ایمنی و آپشن های کارآمد و ضروری متعددی است که میتواند حس امنیت خوبی به راننده و سرنشینان منتقل کند. فرم کلی این خودرو تقریبا همان فرم خودروی 206 است با این تفاوت که نمای جلوی 207 با عوض شدن بعضی قسمت ها و طراحی مجدد انها ظاهری بهتر و زیباتر پیدا کرده است. صندلی های جلو از نوع برقی بوده و قابیلت تنظیم در 8 جهت را دارد که اپشن مهمی برای این خودرو محسوب می شود صندلی شاگرد نیز در بعضی از موارد به صورت 6 جهته برقی بوده است که می توان ان را سهل انگاری از سوی کمپانی در نظر گرفت.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن