قیمت هدرز پژو 405

والا 0 که تا 100 405 حدود 14 هست . رو کاغذ ک حدود 2 لیتر از موتور پژوها کمتر مصرف میکنه ولی در عمل چطوره؟ در

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

والا 0 که تا 100 405 حدود 14 هست . رو کاغذ ک حدود 2 لیتر از موتور پژوها کمتر مصرف میکنه ولی در عمل چطوره؟ در ساخت هدرز دقت و ظرافت بسیار بیشتری به کار برده شده و خم کاری لوله ها و نقطه های اتصال آن مهندسی سازی شده بوده و به گونه ایست که هوای خروجی موتور را بهتر تخلیه نموده و سیلندر خودرو خالی تر از دود شده و در عمل به جای آن هوای بیشتری را در هر مرحله مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری پر شده و احتراق خودرو کاملتر و قدرتمند تر بوده و شتاب خودرو بالا میرود. به دلیل تسهیل در خروجی دود و تنفس بهتر موتور بعد از نصب هدرز شما به راحتی شاهد این خواهید بود که موتور خودرو روان تر شده و روان تر دور بر میدارد و شتاب ان بالا تر رفته و در دورهای بالا خودرو مانند قبل افت راندمان به هم نمیزند و علاوه بر اینکه شتاب خودرو بیشتر شده به دلیل روان کار نمودن موتور خودرو استهلاک موتور کمتر شده و هم مصرف خودرو پایین تر می آید.

نصب این قطعه بر روی ماشینهای شهری مرسوم نیست و بیشتر زمانی بر روی خودرو شهری نصب میشود که فرد صاحب خودرو خواستار این موضوع باشد، البته برخی از شرکتهای خودرو مانند بنز، بی ام و آئودی و دیگر برندهای اینچنینی برای طراحی خودروهای اسپرت خود، بهصورت فابریک از هدرز استفاده میکنند. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی Headers از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود. به طور کلی در خصوص پیشرانه خودرو علاوه بر هوارسانی مناسب باید به دنبال روشی برای خروج بهتر و سریعتر گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز بود. یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و کامل تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز تاثیر بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند.از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیونینگ خودروهای معمولی محسوب میشود.

هزینه پست در شهرستانها نهایتا 20 هزار تومان میشود و 1 روزه به دست شما میرسد. نکتهای که در رابطه با طراحی و ساخت این قطعه اهمیت دارد، زمان و هزینهای است که شما باید برای آن در نظر بگیرید، ساخت Headers را میتوان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین دلیل بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در نظر میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر روی خودرو نصب شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استفاده نمیکنند. Headers را میتوان یک جایگزین برای مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر توسط خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه استفاده میشود و حتی ممکن است شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، این قطعه را بهصورت فابریک مشاهده کنید. در یک تعریف کلی میتوان هدرز تمام استیل پژو 405 را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در خودرو نیز میشود.

پژو ۴۰۵ اس ال ایبا موتور کممصرف TU5، علاوه بر داشتن ویژگیهای پژو ۴۰۵، دارای مصرف سوخت… اگر به دنبال تغییر بیشتر در صدا هستید علاوه بر هدرز میتواند کیت اگزوز به صورت جداگانه خریداری و نصب کنید. در نقطه مقابل بیشتر نسل جوان به دنبال دور زدن این محدودیت ها هستند تا بتوانند شتاب خودرو را به حداکثر میزان خود برسانند. همچنین باید گفت که بسیاری از افراد هستند که به دنبال شیوهای برای تولید صدا از اگزوز خودروی خود هستند؛ بهترین راهحل برای این افراد را میتوان استفاده از هدرز در نظر گرفت، البته باید گفت Headers نمیتواند صدای چندان بلندی ایجاد کند، اما همان صدای تولیدی و ناچیز را میتوان یکصدای خوشایند در نظر گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از اهمیت ویژهای برخوردار است. یکی از موضوعاتی که میتوان آن را یک امتیاز و ویژگی در نظر گرفت، نصب بسیار راحت این قطعه است که شما میتوانید از آن بهراحتی استفاده کنید، همچنین میتوانید به هرجایی که اگزوزسازی خودرو انجام میشود، رفته و نصب این قطعه را انجام دهید. تعداد زبانه های گیربکس 1975 بیستر از نسخه اورجینال میباشد و در نتیجه میتواند سرعت بیشتری را با دور موتور کمتر به شما ارائه کند یعنی فکر کنید در جاده با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید ، گربکس اورجینال روی دور موتور 3.1 میباشد اما گیربکس ربزدنده 1975 روی دورموتور 2.7 خواهد بود و این یعنی شما میتوانید سرعت بیشتری را با یک دور موتور یکسان نسبت به گیربکس اورجینال تجربه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن