حرکت زننده جوان 24 ساله با اگزوز ماشین در ملا عام + عکس

البته همیشه پیدا کردن نشتی خارجی به این راحتی نیست و در مواردی ممکن است نشتی در اثر ترک های بسیار ریز در شیلن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

البته همیشه پیدا کردن نشتی خارجی به این راحتی نیست و در مواردی ممکن است نشتی در اثر ترک های بسیار ریز در شیلنگ ها یا رادیاتور ایجاد شود که فقط هنگام گرم شدن کامل موتور باعث خروج سیال از سیستم می شود و برای پیدا کردن آنها باید از دستگاه سنجش میزان تحمل فشار سیستم خنک کننده استفاده کرد.

نشتی داخلی در اثر خرابی واشر سرسیلندر و پوسیدگی یا ترک خوردن سرسیلندر و بلوک سیلندر رخ می دهد. سوراخ شدن رادیاتور یا وجود ترک در شیلنگ ها ممکن است علت بروز این مشکل باشد.

البته در بعضی موارد ممکن است خرابی واشر سرسیلندر یا بلوک سیلندر باعث نشتی سیال به خارج از موتور شود. این بوها معمولا به این معنی هستند که خودروی شما با بازدهی کمتری نسبت به حالت عادی کار میکند و حتی ممکن است دچار مشکل جدی شود.

در این حالت سیال خنک کننده به سرعت تخلیه می شود و احتمالا زیر خودرو مقداری ضدیخ روی زمین جمع می شود، بنابراین شناسایی این مشکل آسان است زیرا تنها با بررسی رادیاتور و شیلنگ ها می توانید علت نشتی را پیدا کنید.

برای حل مشکل فقط کافیست درب رادیاتور را تعویض کنید ولی اگر در زمان مناسب این کار را انجام ندهید باعث آسیب رسیدن به موتور می شود.

صدا خفه کن سر و صدای پس زمینه خود را ایجاد می کند ، که می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 1. آب بندی واشر سر سیلندر بررسی شود.

برخلاف نظر برخی افراد بهترین راه برای پیدا کردن نشتی های داخلی تست کمپرس سیلندرها نیست زیرا با تست کمپرس سیلندرها فقط هنگامی می توان نشتی داخلی را شناسایی کرد که آسیب دیدگی واشر سرسیلندر یا دیگر اجزا به اندازه کافی زیاد باشد که تاثیر محسوسی در کمپرس سیلندرها بگذارد ولی در مواردی که آسیب دیدگی جزئی باشد تاثیر محسوسی در کمپرس سیلندرها مشاهده نمی شود.

افزایش حجم پرشده سیلندر؛ اگر بتوان هوا و سوخت بیشتری را در یک سیلندر که اندازه ی معلومی دارد گنجاند، در نتیجه می توان قدرت بیشتری از سیلندر استخراح نمود.

در این روش هوا را با فشار داخل سیلندرها می فرستند و اگر کوچکترین نشتی داخل هر یک از سیلندرها وجود داشته باشد فشار هوای داخل آن سیلندر افت محسوسی پیدا می کند. به صورت کلی فن ها دو نوع هستند یا دمنده و یا مکنده اگزوزفن از انواعی است که هوا را می مکد و به بیرون می برد.

موتور خودروی ۲۰۶ در دو نوع TU3 کلاس ۱٫۴ لیتر و TU5 کلاس ۱٫۶ لیترارائه شده است. در این حالت برخلاف نشتی خارجی، زیر خودرو آبی مشاهده نمی شود ولی باز هم می توانید این عیب را شناسایی کنید. بسه من اون بوی دودی که وقتی شیشیه رو میدم پایین می اد تو مهمتره تا خام سوزی ماشین !

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن