واشر بغل اگزوز پراید ، فروشگاه اینترتی قطعات ماشین و لوازم یدکی یدکی فوری

و از نظر قدرتی برخلاف تصور عموم قدرت این موتورها با اختلاف های بسیـار کمـی از قدرت یک موتور 125 درون بازار وج

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

و از نظر قدرتی برخلاف تصور عموم قدرت این موتورها با اختلاف های بسیـار کمـی از قدرت یک موتور 125 درون بازار وجود دارد.

نکته مهم در مورد این موتور مالکیت ایرانخودرو و برند سازی اون هست . و اما معایب:نا هماهنگ بودن گیربکس با موتور خودرو که واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعویض دنده از یک به دو کاملا مشهوده و شاهد افت شتاب اولیه می باشد.مورد بعدی و آزار دهنده دیگر گشتاور خودرو هست که توی دور پایین حدود 2000 تا 2500 دور در دقیقه میباشد، توی این شرایط اگر به فرض چهار سرنشین داخل خودرو باشد، تنها راه نجات از این قضیه اینه که فقط و فقط با دور موتور بالا حرکت کنین، یعنی تویض دنده ها زیر 3000 دور در دقیقه انجام نشود.این شراط در تابستان کاملا شرجی شهر رشت که کولر مدام روشن هست به طور واضحی خود را نشان می دهد.پس برخلاف خیلی از دوستان که ابراز میکنند که شتاب اولیه موتور ملی خوب هست، بنده این ادعا رو رد میکنم، ولی نکته مثبتش اینه که وقت سرعت از 60 کیلومتر در سرعت عبور کند، تمام این دغدغه ها به دست فراموشی سپرده میشه و از نظر شتاب در سرعت های بالاتر از 60 کیلومتر جای هیچ گونه نگرانی نیست و موتور پرتوان ef7 تازه خودش رو نشان خواهد داد.یه نکته خیلی مهم در مورد این موتور تعویض زود هنگام روغن موتور می باشد که تحت هیچ شرایطی نباید فراتر از پنج هزار کیلومتر باشد که حتما باید توسط صاحب خودرو مورد توجه قرار گیرد.از دیگر معایب خودرو دید ضعیف به اطراف خودرو علی الخصوص دید از جلو و ایجاد مزاحمت ستون های جلو برای راننده.نکته منفی دیگر استهلاک خودرو هست.مثلا بالاترین مسافتی که می توان با لنت های ترمز جلو طی کرد بیست هزار کیلومتر است که کاملا غیر منطقی به نظر می رسد.و اما نکته ضعیف بعدی یا بهتر است بگویم که در حد فاجعه می باشد سیستم تعلیق و جلوبندی و اکسل عقب.کوچکترین چاله هایی که شما ناخواسته در آن می افتید توسط صدای مهیبی به داخل اتاق همراه با ضربه و تکان های شدید می باشد.از روزی که بنده خودرو رو صفر تحویل گرفتم این قضیه تا به امروز به قوت خودش باقی است.وقتی علت را هم از نمایندگی جویا شدم، آن بزرگواران اذعان داشتند که تمام قطعات بی کیفیت هستند، اگر هم اقدام به تعویض کنید هیچ فرقی در رفع این صدا نخواهد کرد.در کل بزرگترین و اساسی ترین مشکل بنده با این خودرو هم همین سیستم افتضاح جلوبندی و انتقال صدا، کوبش، تکان های شدید به داخل اتاق می باشد.موارد ضعیف دیگر:تعویض سه بار پمپ درب شاگرد و یک بار سمت راننده، تعویض قفل درب صندق عقب،خراب شدن و تعویض بالابر راننده.خراب شدن رله سیستم تهویه مطبوع و تعویض آن.سه بار سوختن لامپ های عقب همراه با فیوز آن.سر و صدای زیاد اتاق و صدای جیرجیر آن از هر جایی که دلتان بخواهد.سر و صدای سیستم پمپ هیدرولیک فرمان که کاملا در هنگام رانندگی داخل شهر مشهود است و…

ممنون از زحمات شبانه روزی شما. پس از شروع جنگ جهانی دوم، کمپانی مازراتی وارد عرصه تولید محصولات نظامی شد و اتومبیل وی۱۶ را برای رهبر ایتالیا یعنی موسیلینی تولید کرد. در ابتدای خرید با اینکه چندسالی از شروع تولید گذشته بود ولی هیچ تعمیرکار قابلی برای اون نبود .

5-سلام بنده سمند EF7 پایه گازسوز مدل نود دارم که البته سال ٨٩ ثبت نام کردم ولی با شش ماه تاخیر سال نود تحویل گرفتم از ابتدا تا الان که ماشین صد و هفتاد هزارتا کار کرده مشکلی با موتور ماشین نداشتم و به غیر از خرج های معمول خرج دیگه ای نداشت و قدرت موتور حتی روی گاز هم خیلی عالیه ولی خوب موتور ایراداتی دارد مثل داغ شدن زیاد موتور (آمپر آب همیشه زیر نود) که باعث شد پس از چهار سال سیم کشی برق ماشین رو عوض کنم چون بر اثر حرارت زیاد اسیب دیده بود و نکته ی منفی دیگر گیربکس نامناسب برای این ماشینه که روی گاز تو دنده پنج روی دور موتور ٣٠٠٠دور صدتا میره و بالای این سرعت صدای موتور خیلی تو کابین نفوذ میکنه ولی در کل ماشین عالی و خوش رکابی برای من بود مخصوصا هزینه سوخت پایین آن .

با ورود دنا و مدل 1.4 لیتری و مدل توربوشارژ 1.7 و 1.4 و ورود سیستم مولتی پلکس که برپایه شبکه و کاهش سیم و امکان تعمیرشدن بهتر این نکته بهتر مشخص میشه .

میخوام در مورد سمند معمولی موتور ملی نظراتم رو در طی حدود سی هزار کیلومتر رانندگی یا به عبارتی دو سال با شما در میان بذارم.ابتدا محاسن:مصرف سوخت ترکیبی خوب که با توجه به باک بنزین پر حجم جای نگرانی از این بابت نیست.مصرف سوخت داخل شهر طبق محاسبه ای که خودم انجام دادم 10.5 لیتر و مصرف دراتوبان بسته به نوع رانندگی و در شرایطی کاملا ایده آل 5.8 لیتر می باشد.

من در اون تاریخ متوجه این نکته شدم که ایرانخودرو آینده محصولات خودشو برپایه موتور تازه طراحی شده قرار داده و در واقع به نوعی تمایل به فروش بیشتر محصولات برپایه سری EF داره .

بحث در اینمورد و آینده این موتور زیاده ولی فعلا به خود موتور توجه کنیم . 1-با عرض سلام خدمت شما من سال 90 یک سمند EF7 خریدم خیلی از ماشینم راضیم و بسیار موتور عالی و بی نقصیه من تو این چند ساله ازش راضی بودم و چند بارم 200 کیلو متر رو تو کفی باهاش پر کردم فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بیگیرم گرون بودن قطعات موتوره فقط همین.

هارد دیسک ها می توانند گرمای قابل توجهی را در طول زمان تولید کنند و جزء حساس به گرما هستند که نباید در دمای بیش از حد کار کنند. فقط لوله های اگزوز را می توان به آرامی خم و گسترش، و عناصر ویرانگر (فلوت یا بخشی از فلوت) - اگر وجود دارد، آنها به سادگی به شدت به لوله وارد شده اند، و آنها با برخی از نوع پیچ کم سرعت ثابت ثابت می شوند داخلی (غیر قابل مشاهده در خارج) بخشی از لوله.

هندلینگ و سواری به نسبت رقبای هم قیمت و حتی بالاتر بهتر به نظر می رسد، فرمان و سیستم کلاچ کاملا نرم و راحت و مناسب برای رانندگی داخل شهر.تعویض دنده ها خوب و راحت و البته گیربکس بدون هیچ گونه همخوانی با موتور خودرو.از دیگر مزایا می توان به صورت اختصار به مناسب بودن ارگونومی صندلی ها، سیستم صوتی، سیستم ضد سرقت، جای پای راحت برای سرنشینان جلو و عقب به همراه دریچه سیستم تهویه برای عقب، صندوق جادار،موتور تقریبا کم صدا و چند موارد دیگر…

آخرین مطالب