به عنوان مثال برای ساخت خودروهای پژو 405 که تولید داخل کشور هستند از ورق های سیاه تولید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان استفاده می شود. این نوع ورق های سیاه ساخت خارج از کشور ضخامتی به اندازه 0.76 میلی متر دارند.
با این حال ضخامت ورق های مورد استفاده در خودروهای وارداتی و خودروهای ساخت داخل با هم متفاوت هستند. همچنین عرض ورق های نازک به کار رفته در صنعت خودرو سازی حداقل 610 میلی متر است.
مبدلهای کاتالیستی همچنین دارای اثر جذب صدا هستند. به صورت کلی و بنا بر یک قاعد اصلی این فن ها هوا را با فشار بیشتری جابجا می کنند اما در مقایسه با فن های محوری حجم کمتری ازهوا را جابجا می نمایند البته لازم به ذکر است که در مواردی که از سیستم کانال کشی جهت انتقال هوا یا گاز استفاده می شود حتما باید از فن های سانتریفیوژ استفاده شود تا بتوان بر افت فشار هوا که در اثر طول مسیر و پیچ و خم های احتمالی ایجاد می شود غلبه نمود تا تهویه به صورت مناسب صورت پذیرد.
این صدا باید با کاهش انرژی صوتی جریان گاز خروجی خاموش شود. مقاومت جریان باید به گونه ای انتخاب شود که فشار برگشتی اگزوز تا حد امکان بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد.
مورد استفاده قرار می گیرند.اگزوزفنهای دمنده فشار قوی با اسامی اگزوزفن دمنده فشار مثبت واگزوز فن دمنده فشار بالا نیز در بازار شناخته می شوند. در این مطالعه، مقدار آلاینده های خروجی (منوکسیدکربن و هیدروکربن های نسوخته) خودروهای زامیاد و پیکان وانت در شهر شیراز در سال ساخت 1389-1381 مورد بررسی قرار گرفته و با استاندارد محیط زیست مقایسه گردید.
امروزه شرکتهای سازنده اگزوز موتور سیکلت در تلاش هستند، صدای تولید شده به وسیله موتور سیکلت را به حداقل برسانند و تلاش بر این است که میزان گازهای خروجی از اگزوز موتور سیکلت را به صفر برسانند و به جای کارهایی که محیط زیست را آلوده میکنند، اکسیژن و بخار آب وارد طبیعت کنند.
سیستم اگزوز با جمع آوری گازهای خروجی از سیلندرها ، مواد مضر را از بین می برد ، سطح سر و صدا را کاهش می دهد و گازهای خروجی تصفیه شده را در یک نقطه مناسب از دستگاه دور از سرنشینان تخلیه می کند.
محفظه های اگزوز و فلپ های اگزوز از دیگر عناصر جذب کننده صدا و اصلاح کننده صدا هستند که می توانند برای از بین بردن فرکانسهای خصوصاً نامطلوب از نویز خروجی استفاده شوند.
سیستم اگزوز خود سیستمی در معرض لرزش است ، خود از طریق فرکانس های طبیعی و ارتعاشاتی که به بدنه خودرو منتقل می شود ، سر و صدا ایجاد می کند.
به عنوان مثال، در موتورهای خورجینی 2 سرسیلندر وجود دارد و در صورت سوختن یکی از آنها بهتر است هر دو را با هم عوض کنید تا بعداً به مشکل نخورید.
مقالات مشابه
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- واشر بغل اگزوز پراید ، فروشگاه اینترتی قطعات ماشین و لوازم یدکی یدکی فوری
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- هدرز پراید موتور M13
- بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین
- دلیل اصلی خروج دود آبی و سفید از اگزوز ماشین
- علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟
- هرگز تغییر پوشاک مردانه در نهایت شما را نابود خواهد کرد
- هدرز تمام استیل 206 و 207 انجین آرتز