2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید

در تونل های خودرویی که حجم بالایی از آلایندگی از اگزوز ماشین ها خارج میشود، جت فن تونلی به تعداد مورد نیاز به

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در تونل های خودرویی که حجم بالایی از آلایندگی از اگزوز ماشین ها خارج میشود، جت فن تونلی به تعداد مورد نیاز به سقف تونل نصب شده و هوای آلوده را بصورت موازی و هم جهت، به سمت خروجی هدایت می کنند.

به این ترتیب تمام حجم بنزین ماشین استفاده نمیشود و همین امر باعث میشود موتور ماشین به صورت خفه کار کند که به این فرآیند فلوت کردن موتور گفته میشود. برای خودروتان از شمع های تک پلاتینه استفاده کنید و فاصله آن را تا فیلر 0.7 تنظیم کنید.

دلایل مختلفی برای عطسه زدن در اگزوز خودرو وجود دارد که اگر دلیل ان را بدانید میتوانید زودتر برای رفع ایراد اقدام کنید و اجازه ندهید افراد سودجو از ناآگاهی شما سو استفاده کنند و هزینه زیادی برای موارد مختلف از شما نگیرند.

در این صورت گاز بنزینی که در اگزوز وجود دارد منفجر میشود و مقدار زیادی بنزین در چند ثانیه میسوزد و صدای انفجار از اگزوز خودرو به گوش میرسد.

گاهی امکان دارد که به جای صدای انفجار شما صدای پت پت اگزوز و یا عطسه کردن اگزوز و یا صدای ترقه از اگزوز بشنوید که درقسمت های پایین تر ما دلایل بروز این صداها را نیز با هم بررسی میکنیم.

ولی یه راه دیگه هم هست برای زیاد کردن صدای ماشین، البته اون راه دیگه یه سره هست و دیگه قابل خفه کردن نیست مگر اینکه منبع رو عوض کنی. سعی کنید حتما موقع شروع حرکت پدال گاز را زیاد فشار ندهید و سرگاز حرکت را آغاز کنید.

در صورتی که برای شتاب دادن به ماشین به صورت اشتباه پدال گاز را فشار دهید و اشتباهی به آن شتاب دهید ایرادی در موتور رخ خواهد داد. نتیجه می گیریم که هر دود مشکوکی که از لوله اگزوز بیرون می آید به طور یقین نشان دهنده این نکته است که عملکرد خودرو در حالت استاندارد قرار نداشته و مشکل حادی پیش روی آن قرار دارد و بهتر است برای اطمینان از این عملکرد ناقص، سریعا خودرو و موتور آن توسط یک تعمیرکار مجرب نمایندگی مجاز بازدید شود.

به این ترتیب گازی که از احتراق نیمه کامل ایجاد میشود به قطعه اگزوز وارد میشود و صدای ناهنجاری شبیه به منفجر شدن به گوش میرسد. در صورتی مقدار بنزینی که وارد موتور ماشین میشود بیشتر از مقدار استاندارد و معین باشد عملیات جرقه زنی به صورت معمول اتفاق نمیفتد.

موتور خودروي من فاقدهرگونه روغن ريزي و کپ کردن مي باشد که انهم به علت رفع عيوب ازطرف خود کارخانه و تعويض دريچه گازبرقي با دريچه گازسيمي مي باشد.

با متوجه شدن علت صدای انفجار از اگزوز خودرو میتوانید سریع تر متوجه مشکل خودرو تان شوید و برای رفع ان اقدام کنید. طوفانهاي گردوغبار : طوفان هاي گرد و غبار به علت حركت باد در اطراف زمين تشكيل مي شود و در بعضي از مناطق فرآيندهاي جوي جهاني سبب آلودگي محيط به گردوغبار مي گردد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن