چگونه اگزوز ماشین خود را تعویض کنیم؟

البته بر اساس تحقیقات موسسه بین المللی مس، طی سال های اخیر، بازار رو به رشد خودروهای برقی، تاثیر چشمگیری بر ت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

البته بر اساس تحقیقات موسسه بین المللی مس، طی سال های اخیر، بازار رو به رشد خودروهای برقی، تاثیر چشمگیری بر تقاضای مس در طول دهه آینده خواهد گذاشت. طی سال های اخیر، استفاده فزاینده از قطعات الکترونیکی شامل سیستم های ناوبری آن بود، سیستم های ترمز ضد قفل و صندلی های حرارتی، باعث افزایش تقاضای مس در این بخش ها شده است.

یکی دیگر از کاربردهای مس، در بدنه کشتی ها و قایق هاست. اگزوز در زیر اتومبیل در معرض دید قرار دارد و در صورت کشیدن سریع به یک مسیر رانندگی ممکن است آسیب ببیند.

در این شرایط خودرو به طور پیوسته دود می دهد! فولاد در صنایع هوایی نیز کاربرد ویژه ای دارد و از استیل و آلومینیوم در ساخت موتورهای هواپیما، بدنه هواپیما و نظایر آن استفاده می شود.

در همین زمینه، صنعت حمل و نقل ریلی برای ساخت قطارها، ریل ها و زیرساخت های مرتبط با آن، از فولاد و آهن آلات استفاده می کند و این فلزات، حدود 15 درصد از جرم قطارهای پر سرعت را به خود اختصاص می دهد.

در برخی دیگر از موتور ها (معمولاً موتورهای ثابت) از یک نوع دیگر نشانگر گرفتگی استفاده می شود. در این مطلب نگاهی داریم به مهمترین و رایجترین صداهای اضافی موتور خودرو و بررسی علل و راههای رفع عیب آن.

همچنین یک اتوبوس الکتریکی که با برق باتری کار می کند، بسته به اندازه باتری مورد استفاده، بین 224 تا 369 کیلوگرم مس احتیاج دارد.

• در واقع سنسور اکسیژن شبیه یک کلید عمل می کند کــه رقیق و غنی شدن مخلوط سوخت را با ارسال سیگنال به ECU گزارش می دهد؛ تا نسبت سوخت و هوا ثابت بماند. موقعیت جت فن ها نسبت به تجهیزات مکانیکی و دیگر اجزا مانند اسپرینکلر، لوله ها، تابلوها و …

در این رابطه، هواپیماها، کشتی ها و کانتینرها، قطارها و واگن ها، از جمله کاربردهای آهن آلات و فولاد محسوب می شود. علاوه بر واگن های باری که کاملا از جنس فولاد هستند، اجزای اصلی فولادی در قطارهای سریع السیر را چرخ ها، اکسل ها، یاتاقان و موتورها تشکیل می دهند.

اتصالات، چفت ها و پیچ های برنجی، سیم کشی برای سیستم های ضد یخ شیشه ای، یاتاقان های آستین برنجی و خطوط هیدرولیک از جمله اجزای مسی خودروها هستند. مس به خاطر مقاومت زیاد و فرسایش کمتر، از ورود آب به بدنه کشتی ها و قایق ها جلوگیری می کند و از همین رو، در بدنه آنها از آلیاژ مس نیکل استفاده می شود.

بنا بر آمارهای منتشر شده، درصد مس مصرفی در برق، 65 درصد، در ساخت و ساز، 25 درصد و در عرصه حمل و نقل، 7 درصد است و 3 درصد نیز به سایر حوزه ها اختصاص دارد. این اتومبیل ها به طور میانگین، تقریبا 25 کیلوگرم مس نیاز دارند.

آخرین مطالب