با تعویض منیفلد چدنی با هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد افزایش عملکرد 7 اسب بخار درون 6000 دور درون دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور درون تمام دورهای کارکرد خودرو خواهیم بود. فیلتراین ویدیو تعویض فیلتر روغن را و همچنین تعویض روغن را در عرض چند دقیقه آموزش می دهد. روغن موتور فول سينتتيك مخصوص خودروهاي BENZ و BMW برای موتور های چند سوپاپ مجهز، مناسب بوده و باعث افزایش عمرفيلترهاي جدا ساز ذرات معلق گازوئيل میشود.carkala.com: BMW - genuine/factory original Oil Filter for: E36, E46 Buy BMW - genuine/factory original Oil Filter for: E36, E46, E39, E60, E83, E53, Z3, E85: Oil Filters -. به جای فشار از چند سیلندر در منیفولد ، هر سیلندر با استفاده از هدر یک لوله اگزوز را دریافت می کند. منبع بايد از نوع اسپرت باشه، منظور از نوع اسپرت اينه كه هوا رو راحت تر بده بيرون و مقاومت زيادي در مقابل گازهاي خارج شده نداشته باشه چون در اين منبعها مقاومت كمتر شده پس صدا بيشتر ميشه، صدا در اين منبع ها از صداي منبع فابريك بيشتره توجه داشته باشيد كه اگه هدرز روي ماشين شما نباشه و از مانيفولد فابريك استفاده ميكنيد از منبعهاي توخالي استفاده نكنيد چون سرعت شتاب و مصرف بنزين رو بالا ميبره و فقط صدا داره کليه اعمالي که براي تقويت سيستم اگزوز ميشه انجام داد همينه؟
منبع اين 3 قسمت در ماشينهاي مختلف انواع مختلفي دارند ولي به طور كلي كار همشون كم كردن صدا و گرما ست بطوري كه تمام گازها و هوايي كه بعد از انفجار به وجود اومدن در مرحله اول وارد مانيفواد شده و مانيفولد كه به صورت جداگانه براي هرسيلندر يك لوله داره تمام گازها و هوارو درون يك لوله كرده و اونهارو به طرف منبع هدايت ميكنه، اين گازها حالت و نظم به خصوصي ندارن و چون حاصل انفجار بوده پس صداي آنها زياده. نبض سيستم تخليه براي درك بهتر عملكرد سيستم اگزوز و هدر بايد به ديناميك نبض سيستم اگزوز بپردازيم گازهاي خارج شده از اگزوز به صورت روان و مداوم از موتور خارج نميشوند و نبض خاص خودشون را دارند و اين نبض بسته به نوع كاركرد موتور و شيوه جرقه زدند در موتورهاي مختلف با هم فرق ميكنه ولي در كل با باز شدن سوپاپ خارج و با بسته شدن آن متوقف ميشوند پس حركت گازها داري نبض و به صورت متناوب هست و اين حركت در موتورها با سيلندر بالاتر سريعتر انجام ميگيره يعني هر چه موتور سيلندرش بيشتر باشه نبضش سريعتر كار ميكنه موتور نبض داره و اين نبض رو ميشه رو دستگاه مانيتور كرد فاصله نبض ها در سرعتهاي مختلف موتور با هم فرق ميكنه و هر چه سرعت موتور بيشتر بشه( RPM بره بالا ) سرعت نبض موتور بيشتر ميشه و فاصله اونها از هم كمتر ميشه در مانيفولدهاي نرمال و فابريك (استوك) نبضها پشت سر هم تشريف ميبرند بيرون ولي وقتي كه آرپي ام رفت بالا همشون ميزنند تو سر هم و ترافيك به وجود مياد و به مقدار قابل ملاحظه اي گشتاور (Torque) از دست ميرود چكار بايد كرد ؟
همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیستم اگزوز برای خارج کردن دود ناشی از احتراق درون سیلندر باید به خوبی وظیفه اش را انجام دهد. برای تنفس بهتر موتور میتونید از کیت های مکش و برای تقویت سیستم تخلیه از هدرز ویا ست کامل اگزوز استفاده کنید. این خوردرو با وزن معادل ۸۵۰ کیلوگرم و موتوری با حجم ۱۳۲۳ سی سی جایگاه خوبی در نوع خودروهای پر شتاب دارد حداکثر وزن خودرو با بار ۱۲۱۵ کیلوگرم است و موتور آن با سیستم انژکتور در دور ۵۵۰۰ RPM قدرتی معادل ۶۱ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۰۳ Nm تولید می کند که این توان در سیتم کاربراتوری ۵۰ اسب بخار است. توان موتور BP به طور فابریک ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر است که برای قرار گرفتن برروی پراید عددی بالاست برای همین در مسابقات پرایدهای موتور BP در کلاس آزاد قرار میگیرند . شما اين 25 اسب بخار رو ميتونيد از راه هايي به دست بيارد كه نياز به تعويض قطعات موتور نداشته باشد مانند موردي كه عرض كردم. انواع قطعات برلیانس قطعات یدکی و لوازم جانبی. تغيير قطعات اصلي موتور باعث اصطحلاك بيشتر و مصرف سوخت بيشتر خواهد شد. موتور کامل ایران تجارت ، نیازمندیها.
مصرف گارانتی طلایی ( ضمانت تعویض ) ضماتت نامه 5 ساله در سراسر ایران و… نمایندگی انحصاری دزدگیر STEEL MATEدر ایران . برای هدرز و ست اگزاست هم اینجا گیر نمیاد و باید از خارج از کشور سفارش خرید بدید. البته بنده توصیه میکنم از طریق سایتهای معتبر خارجی ست فابریک توربو همین انجین رو سفارش بدید و روی ماشین نصب کنید اینطوری اقلا" 70 یا 80 hp رو بدست میارید و به بلوکه اصلی موتور هم دست نمیزنید ضمنا" تمام این مراحل یعنی : هدرز و توربو هزینه های زیادی رو در بر داره . سلام قیفی کاتالیزور هم فرق داره نوعش و جنسش یا هیچ فرقی نداره؟ كارهايي كه مغايرت با قانون داره جز دردسر و مشكل هيچ فايده اي نداره. داداش اتلانتیس کاپ نداره یا چلنجر؟ اما هدرز که در حقیقت یک قطعه از لوازم جانبی یا لوازم تقویت موتور بوده بجای منیفولد دود معمولی موتور نصب شده که با طول بیشتر و آرایش بهتر نسبت به منیفولد، باعث کاهش تداخل دودهای خروجی از هر سیلندر با یکدیگر و کمتر شدن فشار بازگشتی دود شده که در نهایت راندمان و توان موتور را بالا میبرد.
مقالات مشابه
- صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما
- عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز
- ساخت انواع هدرز تمام استیل
- عرضه اگزوز و لوازم یدکی ماشینهای راهسازی و معدنی - لوازم یدکی ماشین سنگین
- ماشین فیلتر اگزوز
- خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟