برای تست بوستر ترمز نیز باید وقتی موتور را خاموش کردهایم، چند بار پدال ترمز را فشار داده تا خلاء بوستر از بین برود و پدال سفت شود، سپس درحالیکه ترمز را فشار دادهایم موتور را روشن کرده و اگر بوستر سالم باشد باید پدال ترمز نرم شده و پایین برود.
بار دوم بردم نمایندگی و اینبار دوتا واشر روی هم انداخت. بردم نمایندگی واشر گلویی رو عوض کردن و درست شد. از طرفی نمایندگی خیلی سرسری واشر عوض کرد و حتی چسب هم درست و حسابی نزد.
در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن Knock در سیلندر میشود (به دلیل اینکه بنزین معمولی در دما و فشار کمتری به حالت خودسوزی دچار میشود) بنابراین قبل از جرقه زدن شمع، مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربههای قوی در محدوده سر سیلندر میشود.
چند روز پیش اگزوز ماشین از اون قسمت جلویی که از زیر سینی موتور اومده پایین به یه سنگ گیر کرد. همهی موتور سیکلتها دارای دو چرخ هستند و قسمت جلویی و عقب موتور که شامل قطعاتی مثل تایر، رینگ، توپی و …
همچنین در ظاهر جنسیس کوپه تغییرات بسیار زیادی به چشم می خورد و در آن از رینگ های Toyo R888، ترمزهای جدید، بال عقب بسیار بزرگ و یک کیت بدنه کاملا اسپرت استفاده شده است. هرچند احتمال آسیبدیدگی شدیدتر منیفولد خروجی مانند ترک یا شکستگی کمتر است اما در واردآمدن ضربه شدید به لوله اگزوز از عقب خودرو در تصادفات و یا ریختن آب سرد بر منیفولد داغ نیز ممکن است.
اما بیشترین آمار خرابی مربوط به واشر منیفولد دود جک J5 منعطف سربی است چرا که در مدت زمان طولانی در معرض دود بسیار داغ حاصل از احتراق و جابهجاییهای مداوم پیشرانه قرار دارد.
مجددا رفتم نمایندگی، و بهم گفتن که باید منیفولد دود و گلویی اگزوز کاملا عوض بشه! واشر منیفولد دود جک J5 نیز با یک واشر آببندی به سرسیلند و با یک واشر منعطف سربی به ابتدای لوله اگزوز متصل میشود.
در صورت عدم تعویض این واشر منیفولد دود جک J5 آسیبدیده، شدت آسیبدیدگی تا به آنجایی پیش خواهد رفت که صدای پیشرانه درست همانند آن خواهد بود که گویی هیچ صداخفهکنی بر آن نصب نشده است. اگر واشر منیفولد هوا آسیب ببیند در کارکرد پیشرانه اختلال ایجاد میشود و حتی ممکن است پیشرانه بیش از حد گرم شود.
در این صورت تعویض کامل منیفولد تنها راهحل است و باید به سرعت انجام شود چراکه خود منیفولد به کاپوت بسیار نزدیک است و میتواند به سرعت باعث سوختگی نمد و یا رنگ کاپوت شود.
همچنین حرارت زیر محفظه کاپوت در رانندگی با سرعت بالا یا در سربالاییها به قدری افزایش خواهد یافت که ممکن است باعث آتش گرفتن نمد صداگیر، تغییر رنگ کاپوت و یا سوختگی سیمکشیها و ادوات داخل کاپوت شود که عواقب آن بسیار خطرناک و هزینهبردار است.
مقالات مشابه
- حرکت زننده جوان 24 ساله با اگزوز ماشین در ملا عام + عکس
- واشر اگزوز ماشین های سبک و سنگین
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- هدرز چیست و نکاتی که نباید درباره آن بدانید؟
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- 4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!