بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

پیشرانه زونتس ZT250R جدا از اینکه دارای رادیاتوری برای خنک شدن پیشرانه است، سیستم روانکاری آن نیز مثل بقیه مو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

پیشرانه زونتس ZT250R جدا از اینکه دارای رادیاتوری برای خنک شدن پیشرانه است، سیستم روانکاری آن نیز مثل بقیه موتورها نبوده و روانکاری به صورت کارتر خشک است که این تکنولوژی امروزه در خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت استفاده می شود.

پیشرانه 249 سی سی زونتس ZT250R قادر است تا به بیشترین قدرت 24.1 اسب بخار ( در برخی از مراجع این قدرت برابر با 26 اسب بخار عنوان شده است) و گشتاور 23 نیوتن متر برسد که برای یک موتور تک سیلندر شهری با وزن خشک 144 کیلوگرمی، کافی خواهد بود که شتاب بسیار خوب این موتورسیکلت، بیانگر این تناسب قدرت و وزن است.

مزیت روانکاری با کارتر خشک در این است که هم از ارتفاع موتور کاسته می شود و هم اصطکاک میل لنگ با روغن درون مخزن روغن زیر موتور دیگر وجود نخواهد داشت. یکی از ویژگی های خاص این پیشرانه در سیستم روانکاری و خنک کاری روغن آن است.

اگر خودرو شما در آب و هوای مرطوب و شرجی مورد استفاده قرار می گیرد اگزوز ماشین در آن ها زودتر پوسیده می شود و در نهایت باید این قطعه ماشین را در این خودروها تعویض کرد. این حالت با صدای خاصی همراه است که توسط افراد خبره به راحتی قابل تشخیص بوده و با تعویض واشر سرسیلندر رفع میشود.

بنزن (C6H6): بنزن (C6H6) مایعی بیرنگ، خوشبو و فرار است که با شعله زرد رنگ همراه با دوده میسوزد. این موتورسیکلت در هر دو چرخ عقب و جلو دارای ترمز دیسکی با سیستم ضد قفل ABS است که می تواند موتورسیکلت را با قدرت در هر سرعتی متوقف کند.

قدرت و گشتاور تولیدی با یک گیربکس دنده ای شش سرعته و به صورت زنجیری به چرخ عقب منتقل می شود که کارکرد این گیربکس نیز بی عیب و نقص است. نسخه های S بدون ترمز ضد قفل هستند اما مدل های S بهینه شده و R دارای ترمز ABS هستند که صفحه شمارنده آن را می توان روی دیسک چرخ ها مشاهده کرد و متوجه شد که موتور پیش روی ما دارای ترمز ضد قفل هست یا نه.

در این روش، کارتر روغن حذف می شود و روغن به کمک اویل پمپ فشار بالا به قسمت هایی که باید روانکاری شوند، ارسال خواهد شد.

دوم ـ سیستم خنککنندگی به وسیله هوا و روغن :در این نوع موتورها برای خنک کردن قطعات مختلف موتور از هوا و روغن به طور اشتراک بهرهگیری شده است. برخلاف انتظار که همیشه رادیاتور جلوی موتور حرف از خنک کاری پیشرانه با آب می دهد، رادیاتور این موتور برای خنک کردن روغن پیشرانه است.

آتشنشانها برای آزاد کردن سر او مجبور به بریدن سیستم اگزوز شدهاند. مقاوم می باشند. لازم به ذکر است که طراحی این بخش از سیستم اگزوز خودرو بسیار اهمیت دارد. در حالی که کارکرد این پیشرانه نرم و آرام است، اما صدای اگزوز کمی چاشنی اسپرت بودن دارد که برای عده ای دلچسب و برای برخی از افراد نیز ناخوشایند خواهد بود.

علاوه بر این ، قدرت کافی را برای مبتدیان در حرفه جوشکاری تامین می کند.نکته ای که در مورد این دستگاه دوست دارید کیفیت جوش ها است.این دستگاه به عنوان یک دستگاه جوش خوب TIG ، کنترل بسیار خوبی را بر روی چاه به شما ارائه می دهد و تولید جوش قوی و با کیفیت را آسان تر می کند.

آخرین مطالب