اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

اما نکته مهم در استفاده از این سیستم این است که سیستم توربو شارژ بر هر خودرویی قابل استفاده نمی باشد و باید ب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اما نکته مهم در استفاده از این سیستم این است که سیستم توربو شارژ بر هر خودرویی قابل استفاده نمی باشد و باید بررسی شود که موتور خودروی شما از آن پشتیبانی می کند یا خیر. نکته قابل تامل این است که در زمستان آب تنها برای چند دقیقه و نه بیشتر آب از اگزوز میتواند خارج شود؛ اما در روزهایی که هوا سرد نیست و شاهد خروج آب از اگزوز هستید، احتمال ایجاد مشکل فنی بسیار زیاد بوده و حتما باید بررسی شود.

چرا که با حذف این کاتالیزور ممکن است برای زمان بسیار محدودی با سرعت و شتاب بهتری از خودروی خود روبرو شوید اما بعد از مدتی متوجه می شوید که دوباره موتور افت پیدا کرده است که این افت بسیار بیشتر از حالت نرمال اولیه خودرو بوده است.

موتور در حالت روشن بسیار پر سر و صدا و ممکن است از چند کیلومتری نیز صدای آن به گوش برسد. بعضی مواقع مراحل بالا باید تکرار شوند ولی زمانیکه پاسخ سوالات بالا مثبت باشد جدیدترین سیستم اگزوز QuickSilver می تواند به تولید برسد.

اجزای سیستم اگزوز عبارت اند از منیفولد دود، لوله اگزوز، مبدل کاتالیستی، منبع اگزوز( در بعضی از خودروها) و قسمت انتهایی لوله اگزوز می باشد.

برای بعضی از افراد، حال موتور ماشینشان ممکن است از حال خودشان برایشان با اهمیتتر باشد و با کوچکترین تغییری در صدای موتور و یا شرایط کاری آن، حساس شده و عامل بروز ایراد را با پیگیری تمام دنبال کنند.

کاتالیست اگزوز به منظور تصفیه هوا و کاهش آلودگی هوا در خودروها تعبیه شده است که پیشنهاد می شود که به جای حذف آن جهت بیشتر شدن قدرت موتور از یک کاتالیزور حرفه ای و بهتر استفاده کنید که هم به تصویه دود خروجی کمک کند و هم اینکه با حذف کاتالیزور دچار اختلال در کارکرد صحیح موتور نشوید.

کاتالیزور یا مبدل کاتالیست قطعه مهمی محسوب میشود که باعث کاهش آلایندگی هوا شده و در میان موتور و اگزوز قرار دارد. دلیلش این است که سوختی که در آمریکا استفاده میشود کیفیت بهتری دارد و مشکل احتراق کمتری ایجاد میشود.

۲۴ juil. 2015 - توی این تابستان داغ، منتظر نشستهای که تاکسی پر بشود و یک موتورسیکلت از کنارت رد میشود… اما در خودروهای امروزی، دود مسیر نسبتا طولانی و پر پیج و خمی را طی می کند که صدا به نحوی در آن خفه می شود اما اگر این پیچ و خم بیش از حد باشد ممکن است موجب برگشت دود به داخل و موجب خفه شدن موتور و کاهش قدرت موتور شود.

در این بخش شاید فکر کنید که می خواهیم شکل سر اگزوز خودرو را که در بخش ظاهری نیز به آن اشاره شد را تغییر دهیم اما در واقع می خواهیم در مورد بخش درونی اگزوز یعنی کاتالیزور و لوله و مسیر خروجی دود صحبت کنیم که با یک سری تغیرات می توان به عملکرد بهتر موتور خودرو کمک کرد.

پس در عمل تیون کردن خروجی دود کمی از این مسیر صاف می گردد که البته خروج راحت و سریع دود نیز ممکن است در عملکرد صحیح موتور تاثیر منفی ایجاد کند.

آخرین مطالب