علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

انباره همان بخشی است که وظیفه کاهش فشار صوت را به عهده دارد. با این وصف میزان اکسیژن جریان همواره باید کنترل

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

انباره همان بخشی است که وظیفه کاهش فشار صوت را به عهده دارد. با این وصف میزان اکسیژن جریان همواره باید کنترل و بر اساس شرایط، میزان آن کم یا زیاد شود که این کار بر عهده سنسور اکسیژن است.

سنسور اکسیژن در بالادست کاتالیست سیگنالی متناظر با غلظت اکسیژن موجود در گاز اگزوز به منظور کنترل نسبت هوا به سوخت به کامپیوتر خودرو (ECU) ارسال و طبق آن میزان سوخت توسط انژکتور تنظیم می­ گردد.

از سوی دیگر در مواقع روشن کردن خودرو زمانی صرف گرم شدن سنسور اکسیژن تا رسیدن به دمای کارکرد آن می­ شود. 4. تصویب فرم سفارش خرید توسط مدیر عامل و عودت آن توسط دفتر مدیریت به سازمان تدارکات جهت اقدام.

5. اقلام خاص: اقلامی که خرید یا ساخت آن ها ممکن است گاهی اتفاق بیافتد مانند: دستگاه، قالب، ابزار و مشابه آن که طی فرم سفارش خرید یا ساخت / تعمیر، توسط متقاضی تنظیم می گردد. پس از ساخت کاتالیست مرحله Covering و قالبگیری آن انجام می شود .

۸ - کاهش دمای کاتالیزور (با توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز ۷۰۰ و ۸۰۰ درجه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است) البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد(Infrared) است.

اگر هم نسبت به آن بیتفاوت باشید، ممکن است صدای آن هم بیشتر شود. ولی گاهی اوقات عملکرد آنها مختل می شود.کاتالیزور قطعه ای است به منظور کاهش آلایندگی هوا، که بین موتور خودرو و اگزوز بسته می شود و بهترین نسبت سوخت به هوا را تنظیم می کند و جلوی خروج سریع گازهای سمی را نیز میگیرد.

این قطعه یعنی کاتالیزور خودرو در قسمت پایانی اگزوز قرار می گیرد که با انجام یک سری از واکنش های شیمیایی و تبدیل گازهای سمی به گازهای کم ضرر، از آلودگی بیشتر هوا و خطرات زیست محیطی جلوگیری می کند.

درون مورد قیمت , برتری چند مـیلیونی با سمند هست که تفاوت مدل بنزینی ان با گاز سوزش درون حدود… قسمت دوم، انباری اگزوز است که پس از برش خوردن ورق به سایزهای مورد نیاز، ورق بدنه توسط دستگاه نورد لول شده و توسط دستگاه جوش رباتیک سیاو۲ جوش داده میشود.

سیستم اگزوز در خودرو به واقع قسمتی از موتور است که پس از آنجا عمل دم توسط سیستم سوخت رسانی در کاربراتور و یا انژکتور عمل بازدم موتور توسط این سیستم انجام می پذیرد و مکانیزمی است که در محل خروجی دود از موتور استقرار یافته تا ضمن استهلاک امواج صوتی و کاهش شدت صدای خروجی از موتور در حد استانداردهای مجاز شنوایی انسان، حرارت ناشی از احتراق در موتور را نیز به خارج از اتاق سرنشینان انتقال می دهد، ضمن آن که با عبور گازهای آلاینده محیط زیست از لایه های محفظه زنبوری مبدل های کاتالیست کانورتور با افزایش سطح تماس و تسریع در واکنش های شیمیایی، گازهای سمی و آلاینده اصلی محیط زیست نظیر منو اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را به دی اکسید کربن و آب که مواد سازگار و مورد نیاز طبیعت هستند تبدیل می کند.

دودهای خروجی خودرو قبل از خروج از اگزوز ، از کاتالیزور خودرو عبور می کنند که به دنبال آن مقدار زیادی از آلودگی ها از آن دود حذف می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن