اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

شاید تعبیری که برای این بو استفاده شده است کمی زننده باشد اما واقعا در مواردی چنین بویی در زمان روشن کردن سیس

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

شاید تعبیری که برای این بو استفاده شده است کمی زننده باشد اما واقعا در مواردی چنین بویی در زمان روشن کردن سیستم تهویه در خودرو احساس میشود که بسیار هم ناخوشایند است. یک راهحل ساده برای از بین بردن این قارچها قرار دادن سیستم تهویه در بالاترین دمای ممکن و روشن کردن فن با بالاترین سرعت است که معمولا باعث خشک شدن مسیر و از بین رفتن آنها میشود و تا مدتی از شر این بو راحت هستید.

این بو نشان میدهد در مسیر سیستم تهویه شما قارچهایی به شکل کپک رشد کردهاند و بویی که احساس میکنید هم بوی همین قارچها است.

البته این را هم بگوییم که قطعا مدل های V8-powered R و نسخه های SVR قدرت و سرعت بیشتری دارند اما این خودروی ۶ سیلندر F-Type هنوز در تاختن مانند پلنگ یکه تاز میدان است. سه اتومبیل که فقط کمی از نظر زیبایی تغییر کرده اند ، در اوت سه رکورد جهانی ثبت کرده اند مرکز آزمایش ناردو در ایتالیا ، با ثبت سرعت متوسط ترکیبی 154.06 مایل در ساعت (247.94 کیلومتر در ساعت) در بیش از 50000 کیلومتر تحمل آزمون ، و ایجاد دوازده رکورد بین المللی استقامت.

اصولا هر خودرو برای سایز لاستیک مناسب خودش طراحی شده است و تغییر این سایز یا نوع لاستیک و رینگ سبب ایجاد اشکال در عملکرد خودرو می شود که ممکن است باعث کاهش شتاب خودرو نیز گردد.

همین مسئله سبب اختلال در عملکرد موتور شده و موجب می شود که کارایی آن تا حد زیادی کاهش یابد. فراموش نکنیم که در تعداد زیادی از مواقع، کاهش فشار روغن توسط چراغ روغن نمایش داده نمیشود! در این مطلب سعی شده است برای کاهش صدای موتور برق راه کارهایی ارائه بشود، راه حل های ساده که برخی از آن ها هزینه ای ندارد، در ادامه با ما همراه باشید.

و ده ها محاسن دیگه. در خودروهای کاربراتوری، حتی زمانی که خودرو را خاموش میکنید احتمال این وجود دارد که مقداری از بنزین در پیاله کاربراتور باقی بماند (امری که اصلا عجیب نیست و وظیفه پیاله نیز در اصل ذخیره همین میزان کم بنزین برای استفاده موتور و مدیریت جریان بنزین است).

البته اطراف این پیاله تا حد زیادی آب بندی شده است اما نه در حدی که مانع از خروج بو شود.

این بو که شبیه سوزاندن حجم زیادی از روزنامه در یک محیط بسته است از سیستم کلاچ خودرو ناشی میشود چراکه در ساختار کلاچ هم اجزایی شبیه به الیاف کاغذ وجود دارد.

فیلیپ استارک طراح فرانسوی دست روی این آپریلیا ۶.۵ موتو گذاشته و محصولی نو تولید کرده اما خب به نظر نمیرسد محصول نهایی باب میل افراد زیادی باشد. برخی خودروهای اسپرت خریداری میشوند تا رانده شوند اما اگر بخواهیم کمی با خود صادق باشیم، برخی دیگر نیز صرفا خریداری میشوند تا به رخ سایرین کشیده شوند.

دیسک و صفحه کلاچ در شرایط طبیعی کارکرد خودرو به یکدیگر ساییده میشوند و این سایش در زمان نیم کلاچ یا تعویض دندهها شدیدتر هم هست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن