در شکل بالا فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در حال حرکت به سمت بالا وقتی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی سطح فشار گیر اصلی با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در این هنگام سطح فشار گیر اصلی به طور کامل با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی عمل روبشی است که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در نتیجه همین عمل موتور آرام تر کار می کند و دوام پیستون افزایش پیدا می کند.زدن پیستون معمولا فقط در موتور های کهنه ای مشاهده می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آنها ساییده و یا شکسته شده است.
ژنراتور ها بخصوص نوع های دیزلی آنها که توان تولید برق بالایی دارند و گاها برای استفاده منابع سه فاز صنعتی بکار می روند به هنگام کار کردن صدای بسیار زیادی تولید می کنند که در بسیاری از موارد این صدا ایجاد مزاحمت کرده و در جاهایی که در نزدیکی این دیزل ها دفتر اداری یا خانه مسکونی باشد از صدای بلند این دیزل ها دیگر به فعالیت یا سکونت خود نمی توانند ادامه دهند.
برای جلوگیری از زدن پیستون در بسیاری از موتور ها از پیستون هایی استفاده می شود که گژن پین آنها اندکی خارج از مرکز است.این خارج از مرکزی به طرف دامنه پیستون است که منزله سطح فشار گیر اصلی (شکل 10) عمی می کند.
استانداردهای جدیدی در آن زمان برای خودروها وضع شد که نیازمند کاهش 75 درصدی انتشار گازهای سمی در خودروهای تولیدی بعد از سال 1975 بود. کاتالیزور اگزوز برای عملکرد خود، نیاز به گرمای بسیار زیادی در حدود ۸۰۰-۹۰۰ درجه سانتیگراد دارد بنابراین روی بخشی از اگزوز قرار می گیرد که بیشترین گرما را تولید می کند.
شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که دارای حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند.
نویز فرکانس پایین (hz 200 ˂ )صدای «غرش» ایجاد می کند و خنثی کردن این صدا با استفاده از روش های معمولی بسیار دشوار است .
امروزه در داخل اتاق بیشتر اتومبیلها نوعی صدای غرش فرکانس پایین ، حتی در صورت استفاده از روشهای صداگیری ،شنیده می شود ،روند فعلی مبنی بر ساخت اتومبیلهای سبکتر بت استفاده از ورق های نازکتر این مشکل را تشدید می کند با استفاده از روش های متعارف می توان بعضی از فرکانس ها را حذف کرد ،اما حذف همه فرکانس ها امکان پذیر نیست .
تنظیم کننده ولتاژ : تنظیم کننده ولتاژ در ژنراتور در واقع تبدیل ولتاژ AC به جریان DC -را میسر می کند که این مورد بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور است و همان طور که گفتیم به جریان DC تبدیل می کند.
زدن پیستون صدایی است که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر یه طرف دیگر آن، در آغاز حرکت انبساط،ناشی می شود. زونتس ZT250 در سال 2014 معرفی شد و بعد از مدل S با یک بهینهسازی، سری S upgrade روی کار آمد و مدل R در واقع جدیدترین نمونه از این موتورسیکلت به شمار میآید.
با نصب خارج از مرکز گژن پین پیستون نوعی حرکت نوسانی انجام می دهد و بر یک طرف آن نسبت به طرف دیگر فشار بیشتری وارد می شود. در مسیر این خنککن یک سوپاپ مخصوص وجود دارد که میتوان هوا را در مواقع لازم (که در ادامه همین مطلب خواهیم دید) به طور مستقیم و بدون ورود به خنککن به منیفولد ورودی برساند ضمن آنکه سوپاپی نیز در مسیر وجود دارد که وظیفه کنترل جریان گازهای اگزوز در مسیر را بر عهده دارد و به سوپاپ EGR معروف است.
مقالات مشابه
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- کفش pbn - آفلند
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- فروش ماشین سنگزنی شیر اگزوز
- حرکت زننده جوان 24 ساله با اگزوز ماشین در ملا عام + عکس
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- 4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!