آشنایی با سیستم اگزوز خودرو - کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین

اگر انژکتور کار خود را بهدرستی انجام ندهد یا سوراخهای ریز سر آن دارای قطر بیشتر از استاندارد باشند و بنزین را

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر انژکتور کار خود را بهدرستی انجام ندهد یا سوراخهای ریز سر آن دارای قطر بیشتر از استاندارد باشند و بنزین را بیشتر از حد معمول به درون سیلندر بپاشند، آنگاه نسبت استاندارد میان غلظت سوخت و هوا برهم میخورد و بنزین به حالت خامسوزی از اگزوز خارج میشود.

انژکتورها دارای سوراخهای بسیار کوچکی هستند که سوخت مایع را به قطرات بسیار ریز و پودرمانند تبدیل و به درون منیفولد هوا یا محفظه سیلندر تزریق میکنند.

واضح است که اگر یک شمع بهطور کامل از کار بیفتد و جرقهای درون سیلندر صورت نگیرد، کل بنزین موجود درون محفظه احتراق بدون آنکه واکنشی با اکسیژن داشته باشد، از اگزوز خارج میشود و خامسوزی نسبتا شدیدی را به وجود میآورد.

آنها حتی از مقررات جدید تغییر موتورهای هشت سیلندر به V6 با ترس از اعتبار مسابقات ، مخالفت کردند. نیز اطلاعات لازم جهت میزان و زمان پاشش سوخت را به کامپیوتر مرکزی موتور ارسال میکنند؛ بنابراین، خرابی آنها نیز ممکن است به بروز عیب خامسوزی منجر شود.

در صورت خرابی این قطعه و ارسال دادههای ناصحیح به واحد پردازشگر کنترل مرکزی خودرو، میزان پاشش سوخت توسط انژکتورها که از سوی ایسیو کنترل میشوند، چندان دقیق نخواهد بود و در صورت تزریق بیشازحد سوخت به درون سیلندر، موجب بروز خامسوزی در موتور خواهند شد.

سنسور اکسیژن با تجزیهوتحلیل گازهای خروجی از اگزوز و ارزیابی میزان اکسیژن موجود در این گازها، اطلاعات لازم را به ایسیو جهت تعیین میزان پاشش دقیق سوخت ارسال خواهد کرد. خرابی سیستم اگزوز نیز، یکی دیگر از عواملی است که میتواند موجب اختلال و بروز خطا در عملکرد سیستم پاشش سوخت به درون موتور شود و ضمن افزایش میزان مصرف بنزین، موتور را با پدیده خامسوزی مواجه کند؛ بنابراین، واجب است که همواره از سالمبودن تمامی منبعهای اگزوز و همچنین لولههای این سامانه اطمینان حاصل کنید.

در مورد خودرو پیکان وانت، میزان تولید COاز سال 1389-1381 در سال 1382 نسبت به سال 1381 دارای سیر نزولی قابل توجه و به طور کلی در فاصله سالهای 1381 تا 1389 جز در سال 1381 پایین­تر از استاندارد محیط زیست (برابر % 4 حجمی) بود.

برای اولین بار در کشور، شرکت سازآب موفق به تولید اگزاست فن مکنده و سانتریفیوژ دمنده شده است که هم از نظر هزینه خرید و هم از نظر کارایی بسیار بصرفه می باشد. و جالب تر اینکه شرکت های خودروسازی برای اینکه در رقابت تنگاتنگ میباشند برای گرفتن تاییدیه از محیط زیست جهانی حاضرند از فلز پالادیوم بیشتری در کاتالیزور استفاده کنند تا از نظر کاهش آلایندگی خودرو رتبه برتری را به نام خودشان ثبت نمایند .

بدین منظور خیلی از خودروهای مجهز به توربو شارژر و سوپرشارژر دارای اینترکولر نیز هستند. چراکه اگر جرقه سر شمعها از کیفیت لازم برخوردار نباشد، مرحله انفجار سوخت درون محفظه احتراق نیز به نحو مطلوب صورت نخواهد گرفت و بنزین فرصت سوختن کامل را به دست نخواهد آورد.

بههمیندلیل، انرژی سیمپیچ اولیه کویل در تمام دورهای پیشرانه تقریبا ثابت است؛ بنابراین، ولتاژ جرقهزنی نیز ثابت میماند و این امر باعث میشود تا ایجادنشدن جرقه در برخی سیلندرها در دورهای زیاد (Misfiring) کاهش یابد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن