چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده ها نام برده شده با موتور 16 سیلندر 8 لیتری و با دارا بودن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده ها نام برده شده با موتور 16 سیلندر 8 لیتری و با دارا بودن سوپرشارژر دو مرحله ای 1000 اسب بخار قدرت تولید می کند که برای کندن هر نوع آسفالتی کفایت می کند.

5. سطح مایع سیستم خنک کاری را بررسی و در صورت نیاز به مقدار آن اضافه کنید. رنگ دود خروجی سیاه و مقدار آن زیاد است: انژکتور خراب است و سوزن آن در زمان صحیحی نمیبندد. در بعضی موارد علاوه بر دود سیاه و آبی ما شاهد خروج دود سفید هم از خروجی اگزوز هستیم که این هم میتواند نشانگر مشکلی در دستگاه ما باشد.

دود سیاه در خروجی اگزوز دیزل ژنراتور میتواند دلایل زیادی داشته باشد. رادیاتور دیزل ژنراتور بررسی و در صورت گرفتکی سرویس شود. زیر خودرو و خود رادیاتور و اتصالات آن را با دقت بررسی کنید. دلیل کم کردن آب رادیاتور در اکثر خودروهای ایران خودرو و سایپا کاملا مشخص است و در بسیاری از موارد سوختن واشر سرسیلندر مهمترین علت کم کردن آب رادیاتور ماشین است.

در صورت سوختن رگولاتور ، پل دیود و یا سوختن سیم پیچ تحریک و یا اتصالی در مدار خروجی میتواند از دلایل ان باشد.

دلیل نشتی هم میتواند ترک برداشتن سر سیلندر و یا از بین رفتن واشتر موتور باشد. EF7 مدل ۹۱ دارم ، ۸۰ هزار کيلومتر راه رفته از شتاب و سرعتش خيلي راضي هستم ، مصرف سوختش در شرايط استاندارد و سرعت ثابت ۱۱۰ با ۴ سرنشين در هر صد کيلومتر بيشتر از ۶و نيم و هفت نميشه ، از اونجايي ک يورو ۲ هست و از سيستم مالتي پلکس از نوع ماکس بهره ميبره موتور عملکرد بسيار خوبي رو از خودش نشون ميده ، با اينکه حجم موتورش ۱۶۴۸ سي سي هست و وزنش هم زياد تر از پارس اي ال ايکس با موتور ۱۸۰۰ سي سي هست اما در درگ هاي متعددي ک باهاشون داشتم در سرعت هاي ابتدايي پاياپايشون راه ميره و در سرعت هاي نهايي هم با اختلاف پيشي ميگيره ، و براحتي شتاب صفر تا صد رو در زمان ۱۱ ثانيه ثبت ميکنه اما با اين اوصاف دوستم ک از خصوصيات ماشين من داشت يه دونه ۹۳ خريد که يورو ۴ بود و سيستم مالتي پلکسش هم از نوع اکوماکس بود اما اصلا شتابگيري خوبي رو از خودش نشون نميده ، و مشکل کپ کردن هم داره ، با تشکر معصومي از اسلام آباد غرب - 18-سلام موتور ef7 واقعا از هر لحاظي جوابگو سمند و سورن و دنا هست و خيلي نسبت به موتور هاي ديگه ايران خودرو حساس تره و بايد بيشتر به نگهداريش توجه کنيم و بهش اهميت بديم و سوختش فقط بايد بنزين سوپر باشه تا تمام قدرت رو در اختيار بذاره دماي موتور ef7 نسبت به ساير موتور هاي ايران خودرو خيلي بالا هست و دليل بالا بودن آمپر آب هم همينه و من از 20نمره به موتورef7 ملي(در ميان موتور هاي ساخت داخل) نمره 16 و (در ميان موتور هاي خارجي) نمره 6 ميدم /عارف - 19-سلام وقت همگي بخير بنده حدود 2 ماهه که خودروي دنا خريدم ، حرف و حديث راجع به کيفيت اين خودرو زياد شنيده بودم !

که برای حل این مشکل هزینه بر نیاز به تعویض رینگ های پیستون فرسوده دارید. فنر بعضی از پلانجرها بر اثر فشار زیاد و یا پایان عمر مفید شکستهاند و نیاز به تعویض دارند.

4. پمپ آب و تسمه متصل به واتر پمپ بررسی شود. برای بررسی این موضوع کف دست خود را به مدت 20 ثانیه در جلوی اگزوز قرار دهید (خروجی را به صورت کامل مسدود نکنید!) سپس با بو کردن ان در صورتی که بوی قوی موتور را احساس کردید ایراد از سوخت زیاد تزریق شده به موتور میباشد که حتی فرصت احتراق نداشته است .

۶-قطعه اگزوز را در جای خود قرار داده و فشار داده تا در جای خود محکم شود. این وسیلهی نقلیه، اقتصادی است و میتوان با بودجهای کم آن را تهیه کرد.

در مدلهایی که در جلو فقط یک صندلی (یک تیکه) وجود دارد صندلی پشت کمر را نمیگیرد و قسمت وسط صندلی خیلی سفت است. خاک کاتالیزور قسمتی از ضایعات انواع خودرو هایی است که از تعمیر کاتالیزور فرسوده و یا تعویض کاتالیزور فرسوده به وجود می آید.

همچنین در مواردی با تعویض لاستیک های آب بندی سوپاپ ها مشکل خروج دود آبی از اگزوز برطرف خواهد شد. علت اصلی خروج دود سفید به مشکلات احتراق و یا نشتی خنک کننده داخلی ژنراتور مرتبط است. این کیت بعد از انبار وسط اگزوز نصب شده و دارای دریچه برقی است.

آخرین مطالب