چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

لازم به ذکر است که پس از اعمال محدودیت بر واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به کشورمان، حضور کلیه محصولات مازرا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

لازم به ذکر است که پس از اعمال محدودیت بر واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به کشورمان، حضور کلیه محصولات مازراتی در ایران متوقف شد و صرفا مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ این خودروها به صورت دسته دوم در ایران حضور دارند که عملکرد سیستم اگزوز آنها در پدید آوردن غرشهای روحنواز مورد توجه علاقهمندان قرار گرفته است.

با این پیش گفتار قصد داریم تا یکی از زیباترین و گران قیمت ترین موتورسیکلت های بازار ایران که تعدادش هم کمتر از انگشتان دو دست است را بررسی کنیم. اگر مدل با قطعات متحرک را دارید شاید در نگاه اول قطعات مختلف و پیچیده به نظر برسند اما هر کدام از آن ها برای کاری طراحی شده اند که باید در جای خود باشند و هر یک از تسمه ها از انجام حرکات اضافی دوچرخه و دوچرخه بند جلوگیری می کنند.

وظیفه اصلی این واکنشگرهای شیمیایی تامین انرژی مورد نیاز برای واکنش مونواکسید کربن و هیدروکربنهای نسوخته ناشی از احتراق ناقص با اکسیژن هوا و تبدیل آنها به کربن دی اکسید به عنوان یک گاز غیر سمی و آب است.

به طور خلاصه باید گفت که مهیج و گوشنواز بودن غرش اگزوز مازراتی چیزی است که در هر خودرویی یافت نمیشود و این مهم به یکی از امضاهای اصلی تولیدکنندگان محصولات این شرکت در میان سازندگان خودرو تبدیل شده است.

صدای گوشنواز برآمده از اگزوزهای دوگانه مازراتی به گونهای است که چیزی شبیه به غرش یک حیوان درنده همچون پلنگ در هنگام حمله به شکار و یا دفاع از خود در برابر مهاجمان را به نظر میرساند. کاوازاکی Z1000: موتورسیکلتی نیکد و خیابانی یا کروزر و مسافرتی؟

دربرخی اقلام دیگر مانند سیم جوش ها، الکترودها یا اقلام یدکی که در ماشین آلات و پرس ها استفاده می شود نیز واردکننده هستیم که واقعاً هزینه های سرسام آوری دارند. مشتریان برای خرید اینترنتی این محصول می توانند با مراجعه به سایت، بدون اتلاف وقت و با کاهش در هزینه رفت و آمد و انرژی، آن را در تعداد دلخواه تهیه و خریداری نمایند.

برای اولین بار حدودا 5 سال پیش بود که اولین نمونه های Z1000 وارد کشور شدند که آن موقع قیمت این چنینی را هم به خود نمی دیدند.

هم اکنون نیز مدل های کم کارکرد Z1000 که ساخته سالهای 2012 تا 2014 هستند را می توان با قیمتی در محدود 340 تا 360 میلیون تومان خریداری کرد، اما نمونه های صفر و خشک آن که به تازگی به کشور وارد شدند قیمتی بالاتر از 400 میلیون تومان را به خود می بینند.

جالب آنکه در مجموعه پشت آمپر فابریک این تویوتا خبری از نشانگر دورسنج موتور نیست و در عوض چند نشانگر حرفهای برند AEM وظیفه سنجیدن میزان بوست تولیدی توربوچاجر، نسبت سوخت به هوا و البته سنجش دور موتور را برعهده دارند.

در این روش تمام محیط داخلی اگزوز خالی شده و قاعدتا در نبود انبارهای داخل اگزوز، صدایی بلندتر و به عبارتی وحشتناک تر تولید می گردد و باید گفت که بسیار غیرقابل تحمل است.همین طور برخی از افراد اقدام به ایجاد چند سوراخ در انتهای لایه خارجی اگزوز موتور کرده و با این کار سعی در خروج هوای بیشتری از آن را دارند.در مقایسه با مدل قبلی، صدای این مدل اگزوز به مراتب قابل تحمل تر است و فقط موتور صدای بیشتری از خود تولید می کند و همین طور تغییر محسوسی در گاز خوردن ایجاد می گردد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن