چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

از طرفین سپر عقب این ماسل کار سر اگزوزهای ذوزنقهای بیرون آمده که صدای سوت سوپرشارژر از آنها شنیده نمیشود اما

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

از طرفین سپر عقب این ماسل کار سر اگزوزهای ذوزنقهای بیرون آمده که صدای سوت سوپرشارژر از آنها شنیده نمیشود اما بااینحال اگزوزهای هلکت حتی در حالت سلو هم صدای بم بسیار بیشتری نسبت به کوروت دارند. در سمت دیگر این رقابت، اسپیکرهای گران قیمت Bang & Olufsen قرار دارند و علاوه بر میزان صدای بلندی که ایجاد می کنند، از نظر اکثر افراد کیفیت صدای بسیار خوبی نیز دارند.

بازویی درون کمک فنرها وجوددارد که نیروی زیاد ذخیره شده در فنر را آهسته آزاد کرده و از جهش ناگهانی ماشین پیش گیری مي نماید.

فراری اف 12 یکی از پر سر و صداترین مدل های فراری است که به واسطه پیشرانه 12 سیلندر خود، که بخش اعظمی از سوخت را به صدا تبدیل کرده و به سمت اگزوز می فرستد، معروف است. آئودی و فراری دو برند اروپایی دیگر هستند که محصولات خود را به زودی تنها با پیشرانه الکتریکی یا پلاگین هیبریدی به بازار عرضه خواهند کرد.

در حالیکه نوک متر در سر جایش در محل ایجاد سوراخ باقی مانده است و تنها در آنجا چرخش میکند (دستگیره بر روی محیط دایره سیر میکند و نوک متر در مرکز دایره قرار دارد.) در موتورهای پیستونی میتوان نیروی پیستون را به نیروی دست تشبیه کرد که باعث به حرکت در آوردن قسمت لنگ میشود (البته اینکار به کمک شاتون انجام میپذیرد).

اما در سال 2001 نسل پنجم معرفی شد که موتوری به حجم 1832 سی سی داشت. تامین هوای تازه نیز می تواند به صورت طبیعی از طریق در و پنجره ی باز و درزهای ساختمان و به صورت مکانیکی بوسیله فن دمنده و دستگاه هواساز انجام شود تا فشار داخل فضا تنظیم شود و اگزاست فن به درستی کار کند.

اگر این سنسور معیوب باشد کامپیوتر خودرو نمی تواند میزان دقیق فشار هوای داخل موتور را اندازه گیری کند و خودرو به خوبی کار نمی کند. اروپا سختگیر ترین منطقه جهان در زمینه اجرایی کردن این قوانین است، در حالیکه ایالات متحده و ژاپن هنوز برنامهای را برای اجرایی کردن قوانین مربوط به میزان تولید صدا اعلام نکردهاند.

وسایل نقلیه مدرن دارای سنسورهای اکسیژنی هستند که با بررسی میزان گاز اگزوز می توانند راندمان مبدل کاتالیزوری را رصد کنند. نکته : در بعضی خودروها از دو سنسور اکسیژن استفاده می شود ، یکی قبل و دیگری بعد از کاتالیسور ، وظیفه سنسور شماره یک ، که قبل کاتالیسور نصب می شود ، تشریح شد ، وظیفه سنسور شماره دو ، که بعد از کاتالیسور قرار می گیرد ، محاسبه آلاینده های باقی مانده گازهای خروجی از کاتالیسور می باشد ، شکل زیر را ببینید.

علاوه بر فقدان موتورهای درونسوز، عامل دیگری نیز انتشار صدای ابرخودروها را محدود خواهد کرد. این عامل تشدید مقررات انتشار صدای خودروها است که آییننامه آن توسط توسط کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد تدوین شده است.

همچنین در این صورت و در سرما، زمانی که استارت میزنید، صدای ویزویز کمی از همین محدوده میشنوید. اما آب بندی سوپاپ ها در پژو 405 با موتور xuV ، سمند با موتور 8001 و پژو پارس با موتور 1800 با شیم گیری انجام میشود.

هنگامیکه پدال گاز فشرده میشود نیز نعرهای جذاب به گوش میرسد. اکثر خودروهای برند لامبورگینی به زودی پلاگین هیبریدی خواهند شد و چهار نسخه تمام الکتریکی نیز توسط این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

آخرین مطالب