چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در سیستم های اگزوز امروزی فلنچ ها را به صورت کونیک (کله قندی) طراحی می کنند تا ضمن عدم نیاز به وجود واشر سربی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در سیستم های اگزوز امروزی فلنچ ها را به صورت کونیک (کله قندی) طراحی می کنند تا ضمن عدم نیاز به وجود واشر سربی، حفظ و نگهداری آن نیز ساده تر باشد. سیستم اگزوز در خودرو به واقع قسمتی از موتور است که پس از آنجا عمل دم توسط سیستم سوخت رسانی در کاربراتور و یا انژکتور عمل بازدم موتور توسط این سیستم انجام می پذیرد و مکانیزمی است که در محل خروجی دود از منیفولد موتور استقرار یافته تا ضمن استهلاک امواج وتی و کاهش شدت صدای خروجی از موتور در حد استانداردهای مجاز شنوایی انسان، حرارت ناشی از احتراق در موتور را نیز به خارج از اتاق سرنشینان انتقال می دهد، ضمن آن که با عبور گازهای آلاینده محط زیست از لایه های محفظه زنبوری مبدل های کاتالیست کانورتور با افزایش سطح تماس و تسریع در واکنش های شیمیایی، گازهای سمی و آلاینده اصلی محیط زیست نظیر منو اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را به دی اکسید کربن و آب که مواد سازگار و مورد نیاز طبیعتند تبدیل می کند.

پس از تماس با کارشناسان رگلاژ، آنها شما را بهتعمیرگاه مطلوب شما راهنمایی می کنند. در ادامه مقاله علت سر و صدای کابین از مجله همراه مکانیک به اطلاعاتی جامع در مورد این ساختار حیاتی خودرو میپردازیم.

در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با علت سر و صدای کابین خودرو که یکی از دغدغههای رانندگان است، آشنا کنیم. میتسوبیشی همچنین یک غربیلک فرمان سه شاخه اسپرت خوشدست روکش شده با چرم به همراه پدالهای تعویض دنده دستی تعبیه شده در پشت فرمان را در مقابل راننده قرار داده تا در کنار صفحه کیلومتر مدرن به سبک صفحه پشت آمپر هیوندای سوناتا با نشانگرهای عقربهای سرعت و دور موتور با نور پس زمینه سفید رنگ، جای گله باقی نگذاشته باشد.

همچنین سر سیلندر خودرو اگر دچار شکستگی یا ترک شده باشد باعث ورود آب به سر سیلندر خودرو میشود که آن عامل نیز باعث خروج آب از اگزوز خودرو میشود که باید سر سیلندر خودرو توسط مکانیک حتما بررسی شده و تعویض و در صورت امکان تعمیر شود.

این دو نکته باعث می شود واشرهای سربی آب بندی قرار گرفته در بین فلنچ های متصل کننده هر بخش از سیستم خودرو در درازمدت دچار خوردگی و لهیدگی شده و عملکرد خود را از دست بدهند.

با گرم و سرد شدن دائمی اگزوز و تکانه های زیاد این سیستم، واشر سربی رفته رفته از بین می رود و باعث فرار گازهای داغ اگزوز می شود.

توجه داشته باشید در صورت سوختن واشر سرسیلندر و یا ترک خوردن سیلندر اشکال دیگری نیز در ماشین مشاهده خواهد شد و آن گرم شدن بیش از حد موتور و ایجاد حباب در آب رادیاتور میباشد.

نکته: در تمامی این موارد باید از این موضوع مطمئن شد که مایع خروجی از اگزوز خودرو، «آب» است، اگر بنزین یا روغن باشد حتما دلیل دیگری دارد. نکته قابل تامل این است که در زمستان آب تنها برای چند دقیقه و نه بیشتر آب از اگزوز میتواند خارج شود؛ اما در روزهایی که هوا سرد نیست و شاهد خروج آب از اگزوز هستید، احتمال ایجاد مشکل فنی بسیار زیاد بوده و حتما باید بررسی شود.

تنها تفاوت شامل موتور سیکلت عالی و اتوماتیک است که می تواند توسط دستگاه جوش تنظیم شود. این دسته تنها شامل انواع پلیسه های زنگ نزده می شود. اولین قدم پس از مشاهده خروج مواد مایع از اگزوز خودرو این است که جنس مایع خروجی از اگزوز مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خودروکار، اگزوز خودرو به دلیل داشتن طول زیاد بصورت چند تکه ساخته می شود. البته در فصلهای سرد، هنگام روشن کردن خودرو، دود سفید خروجی از اگزوز خودرو به دلیل سردی هواست و حتما بعد از چند دقیقه این دود محو میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن