اگر شما هر کدام از این مشکلات را دارید برای رفع و تعمیر آن به یک متخصص نیاز دارید چرا که این مشکات کمی جدیتر هستند و تا زمانی که وخیمتر نشدهاند باید مورد بررسی قرار گیرند. داغ شدن بیش از حد مبدل های کاتالیستی، از جمله عوامل آتش سوزی در خودرو هستند که اغلب مورد توجه قرار نمیگیرند.
در ایران استفاده از اين قطعه برای خودروهاي ساخت داخل از نيمه دوم سال 1381 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اجباری شده است و بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا، آزمون صحت کاتالیست در معاینات فنی خودروها به منظور صدور برگه و بر چسب معاینه فنی از ابتدای سال 1391 اجباری می باشد.شرکتهای خودروسازی در ایران از سال ۱۳۸۲ نصب کاتالیست را در خودروهای داخلی آغاز کردند و قبل از این تاریخ خودروها فاقد استاندارد بودهاند و به همین دلیل آلایندگی این خودروها بیش از ۳۰ برابر سایر خودروها است و براین اساس خروج خودروهای مدل ۱۳۸۲ به پایین در سازمان حفاظت از محیط زیست ارائه شده است.
خودرو طوری طراحی شده است که حرارت نرمال کاتالیست را تحمل کند، اما نمی تواند به طور مداوم از پس دمایی چند صد درجه بالاتر از حد نرمال بر بیاید. و بر این اساس مناسب برای کاربری هایی با توقف زیاد می باشد.
یک مبدل کاتالیستی تحت بار زیاد به راحتی میتواند از دمای کاری عادی خود (648 تا 871 درجه سانتی گراد) به دمای 1100 درجه سانتی گراد برسد. بنابراین مبدل مجبور است تا سخت تر کار کند که همین امر سبب داغ شدن بیش از حد آن میشود.
مبدل های کاتالیستی به دلیل اینکه برای سوزاندن آلودگی ها، معمولا بیش از ظرفیت تعریف شده شان کار میکنند، داغ میشوند. داغ شدن بیش از حد مبدل کاتالیستی میتواند باعث آتش گرفتن عایق های داخل کابین و کف پوش ها درست روی لایه محافظ حرارت و صفحه فلزی کف خودرو شود.
بنزین در دمای 7 درجه سانتی گراد به بالا با یک جرقه آتش میگیرد. ایراد در سیستم برقی دومین عامل آتش سوزی در خودروها میباشد. در دستاندازها و ناهمواریهای شهرحتی کوچکترین صدایی از اتاق این خودرو شنیده نمیشد و با وجود ارتفاع کم این خودرو از سطح زمین کمکهای آن کاملا نرم بود و اگر بخواهیم آن را با مگان و سراتو مقایسه کنیم، سیستم تعلیق خودرو با توجه به حس رانندگی از مگان خشکتر و از سراتو نرمتر است.
و اگر شما بوی بنزین داخل یا اطراف ماشین احساس کردید سریعا نسبت به رفع عیب و حل مشکل اقدام کنید. ولی می توانید اگر مسیر کوتاهی باقی مانده بود با همان خودرو «واشر»سرسیلندر سوخته به تعمیرگاه نزدیک مراجعه نمایید .
انواع سنسورهای خودرو با توجه به نوع خودرو و امکانات آن می تواند متفاوت باشد. از بعد شیمی فیزیکی یک کاتالیست مناسب، سبب پایین آمدن انرژی فعال سازی گونه های اولیه جهت انجام واکنش شده و درنتیجه واکنش در شرایط راحت تری به انجام می رسد.
بدون آنها، آن یک حالت اگزوز دافع شود و سر و صدا به طور چشمگیری افزایش می دهد. این صدا در دور آرام وقتی جرقه آوانس است ، واضح تر شنیده می شود .
فن سانتریفیوژ به دلیل بی صدا بودن و داشتن عملکرد مناسب، در بسیاری از تجهیزات تهویه مطبوع در فشارهای بالا و برای فراهم کردن شرایط آسایش به کار می روند. ماشینبازها معمولا اخلاقیات خاصی دارند و به همین دلیل، امکانات مختلفی برای استفاده آنها راهی بازار میشود.
مقالات مشابه
- علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟
- کفش پیاده روی - آفلند
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود
- 4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد
- علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو
- بیماری گال و راه درمان آن چیست؟