چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در خودرو هایی که استکان تایپیت ندارند باید حتما از روغن موتور های 40-10 برای پر کردن استکان تایپیت استفاده کر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در خودرو هایی که استکان تایپیت ندارند باید حتما از روغن موتور های 40-10 برای پر کردن استکان تایپیت استفاده کرد. مبتدیان متقاضیان، و اکثر صاحبان موتور سیکلت هایی که تصمیم به بهبود ظاهری شاهد دوچرخه سواری خود دارند، چنین ماشین هایی مقرون به صرفه نیستند.

به عبارت دیگر، چنین مجوزی برای تردد خودرو در مناطق مختلف شهری باید بر اساس وضعیت آلایندگی خودرو صادر شود، نه زوج یا فرد بودن پلاک آن. هم چنین برخی مواد سمی مانند آزبست، بریلیوم، کادمیوم و جیوه موجود در فلزات برای افراد و محیط پیرامون بسیار خطرناک می باشد.

ماده 154 ـ دور زدن در فاصله 150 متري پيچها و سربالاييها و تونلها كه ميدان ديد كافي نيست و همچنين از روي خط پر يا ممتد (يك خطه ممتد يا دو خطه ممتد) ممنوع است. ضمناً ممکن است یکی از سوپاپ های گاز صدمه دیده و خوب عمل نکند و گاز بنزین وارد منبع اگزوز شده و منفجر گردد.

یکی از وسایل مهم و ضروری در وسایل نقلیه موتوری اگزوز میباشد. با توجه به هزینه بالای تعویض واشر سرسیلندر، یکی از سوالاتی که ممکن است برای خیلیها پیش بیاید این است که با یک واشر سرسیلندر سوخته، چقدر میتواند قبل از بروز مشکلات بیشتری برای موتور رانندگی کرد؟

در این مقاله به بررسی کاتالیزورهای خودرو پرداخته و کلیه مباحث آن از جمله انواع و عملکرد آن، تعویض آن، علائم خرابی، خاک کاتالیزور، شست و شوی آن و …

شل بودن پیچ های سرسیلندر و یا باز کردن سرسیلندر در حالی که گرم است. این موارد فقط برخی از کارهایی هستند که میتوانند از سوختن واشر سرسیلندر پیشگیری کنند، ولی گاهی اوقات حتی با رعایت همه این موارد نیز ممکن است واشر سرسیلندر خودروی شما مشکل پیدا کند.

اولین راه این است که فشار داخل محفظه احتراق را در کمترین میزان ممکن نگه دارید. ضربه در موتور می تواند به خاطر گرم بودن بیش از حد موتور، تنظیم نبودن زمان جرقه، تایمبندی اشتباه حرکت پیستون و … موتور بیش از اندازه گرم کرده است.

پژو 405 مشکی مدل 83 , دوگانـه CNGتخفیف بیمـه کامل , لاستیک نو ، موتور تازه تعمـیر. پژو 405 : GLX , SLX , GL , GLI, 2000 پژو206 : تیپ 1 و …

سنسور سرعت : این سنسور روی شفت خروجی گیربکس نصب شده و وظیفه ارسال اطلاعات مربوط به سرعت به ECU و پشت آمپر را دارد. زمانی که اتومبیل روشن است، وایرهای شمع ها را تک تک در می آوریم و هر بار اگر تغییری در صدای موتور به وجود نیامد، مربوط به همان سیلندر می باشد.

از سوی دیگر، موتورهای OHC که میل سوپاپ در بالا قرار دارد، پیچیدگیهای خاص خود را داشته و برای تعویض واشر سرسیلندر باید سیستم تسمه تایم باز شود و همین، کار را سختتر میکند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن