چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

هودری کاتالیزور اکسایش اولیه را برای مقابله با کربن مونواکسید اختراع کرد. مهندسی شیمی فرانسوی، یوجین هودری (1

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

هودری کاتالیزور اکسایش اولیه را برای مقابله با کربن مونواکسید اختراع کرد. مهندسی شیمی فرانسوی، یوجین هودری (1892-1962) در 5 می 1950 اختراعی را ثبت کرد که به نظر می رسد اولین مبدل کاتالیزوری در آمریکا باشد. اگرچه او به مشکل آلودگی هوا پی برده بود، اما ایده های او بسیار جلوتر از زمان خود بود: مبدل های کاتالیزوری به خاطر مواد افزودنی سربی که برای بهبود کارایی بنزین به آن اضافه میشد، “مسموم” می شدند.

از آنجایی که موتورهای دیزلی فاقد کاتالیزور کاهشی هستند، میزان نیتروژن اکسید خروجی از اگزوز این موتورها نسبت به موتورهای بنزینی خیلی بالاتر است ( مکانیزم های مختلف دیگری برای مقابله با ترکیبات نیتروژن اکسید وجود دارد که می توان در موتورهای دیزلی به کار گرفت، اما ما وارد جزئیات آنها نمی شویم).

در تلاش برای حداکثر عملکرد، شما ممکن است وسوسه شوید مبدل کاتالیزوری خود را حذف کنید، اما به دلایل بسیاری این ایده بد است. این مبدل ها به جز حذف آلاینده های بیشتر نسبت به مبدل های اولیه، خیلی سریعتر شروع به تصفیه گازهای آلاینده خروجی میکردند، بنابراین برای سفرهای کوتاه کارآمدترند.

1. مولکول های گازهای آلاینده خروجی از موتور، از کاتالیزوری با ساختار کندویی از جنس پلاتین، پالادیوم یا رادیوم عبور می کند. گازهای آلاینده از موتور ( قرمز 10) و منیفولد اگزوز (نارنجی 11) بیرون می آیند و پیش از خروج از لوله اگزوز( خاکستری 26)، از کاتالیزور اول ( سبز 13) و سپس از کاتالیزور دوم (25) که با فاصله از کاتالیزور اول قرار گرفته است عبور می کنند.

در صفحه بعد آمده است. براساس روند رو به رشد توليد خودرو در سطح كشور و همچنين جايگزيني روش هاي بهتر به جاي روش هاي سنتي در خطوط توليد سازندگان قطعات اتومبيل خراسان با مستقل سازي واحدهاي مختلف توليد خود گام اول را در جهت تخصصي نمودن فعاليت ها برداشت كه در همين رابطه طرح انتقال و توسعه اگزوز نيز مطرح گرديد و طرح انتقال پروژه در سال 1370 عملا با بررسي هاي به عمل آمده آغاز گرديد.

تنوع در روش های فروش خود یک نقطه مثبت برای افزایش سود دهی ها است. تیم در زمانی که مشغول به طراحی یک قطعه زیر سیستم یا سیستم بوده و یا در طول تکوین محصول می باشد این رویکرد سیستماتیک به موازات فعالیت های معمول یک مهندس در حین فرآیند برنامه ریزی ساخت یا طراحی بخشی از تحلیل ها و افکاروی را به صورت قاعده مند مکتوب می سازد.

این یک درصد عمدتًا از ترکیبات نیتروژن اکسید ( حدود 50 درصد) و ذرات معلق با مقادیر نسبتا جزئی کربن مونواکسید، هیدروکربن ها و سولفور اکسید تشکیل شده است. در واقع کربن مونواکسید تولیدی خودروی شما در نهایت به طور طبیعی در جو زمین به کربن دی اکسید تبدیل می شود، بنابراین مبدل های کاتالیزوری تفاوتی در غلظت کربن دی اکسید هوا ایجاد نمی کند.

خوشبختانه مبدل های کاتالیزوری جدید مقادیر بسیار کمتری نیترو اکسید تولید می کنند. بنابراین یکی دیگر از راه های حل این مشکل تعویض رگولاتور سوخت است.

برای ادامه این راه نیازمند همکاری و همفکری شما عزیزان می باشیم. البته زمان تعریف شده در صورت کارکرد خودرو به صورت عادی بوده و کارکرد کم خودرو و برعکس کارکرد زیاد خودرو، زمان تعویض این قطعه را تغییر خواهد داد.

نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوقالعاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن