چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

متوجه مشکل شدم ماشین داره آب میریزه نمیدونم چه لوله ای یا جنتی هست ولی از زیر داره آب میده باید ببرم رو گود م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

متوجه مشکل شدم ماشین داره آب میریزه نمیدونم چه لوله ای یا جنتی هست ولی از زیر داره آب میده باید ببرم رو گود متاسفانه امروز تعطیل بود و تعمیرکار نبود.یکی دو تا سوال کلی داشتم آیا این نوع موتور برای همه انقد طبع ش گرمِ توی شهر روی ۱۰۰ درجه س ؟

اینو برای این گفتم که این رسوبات ازونجا حرکت نکنه و بره جای دیگه رو مسدود کنه. نکته دیگه اینکه مخزن رو بیش از حد پر نکنید چون باعث میشه آب برای انبساط جایی نداشته باشه و باعث افزایش فشار و ترکیدگی لوله ها یا باز شدن پرس رادیاتور و نشت ازون بشه.تا حد معین پرش کنید بعد هر روز در حالت سرد میزان ابش رو کنترل کنید.

چون معمولا رسوبات و زنگ ها اونجا جمع میشه. خرابیهای قطعات خودرو که معمولا از قسمت جلو وارد کابین میشوند، در صورت عدم رسیدگی باعث ایجاد هزینههای گزافتری خواهند شد. گفتنی است در عین حال که این قطعه از خودرو منجر به تبدیل گازهای سمي به گازهای بی ضرر مي شود، در طول این واکنشها برخی از محصولات سمي به مقدار کم تولید مي شوند.

از سوی دیگر کاتالیستهای نصب شده در مسیر دود خروجی موتور هم در زمان سرد بودن نمیتوانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند و برای فعال شدن نیاز دارند دمای موتور و در نتیجه دمای گازهای خروجی موتور بالا برود و به این ترتیب یک موتور سرد به ویژه اگر دیزلی باشد مستعد آلایندگی بالایی است و گرم کردن سریعتر موتور خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است و اینجا است که EGR میتواند به کمک موتور خودرو بیاید.

ولی گاهی اوقات عملکرد آنها مختل می شود.کاتالیزور قطعه ای است به منظور کاهش آلایندگی هوا، که بین موتور خودرو و اگزوز بسته می شود و بهترین نسبت سوخت به هوا را تنظیم می کند و جلوی خروج سریع گازهای سمی را نیز میگیرد.

همان طور که گفته شد کارخانه دارای دو سالن بزرگ و چند سالن کوچکتر جهت کارگاه های مختلف است، بخش اعظم پروسه تولید در سالن اولیه صورت می گیرد که شامل خط ماشینکاری و جوشکاری می باشد.

در این سری مقالات قصد داریم که با دلایل علمی و معتبر، به بررسی چگونگی تقویت خودرو با زبان ساده و علمی بپردازیم. این قطعه در برخی موارد و بنا به مشاوره غیر صحیح برخی تعمیرکاران خودرو به مشتریان از سوی آنها برداشته میشود، این در حالی است که این کار علاوه بر معایبی که در بلندمدت برای خودرو به وجود میآورد، برای محیط زیست نیز مضرات زیادی به همراه خواهد داشت که با توجه به وضعیت کنونی هوای تهران، این مساله اهمیت بیشتری مییابد.

و بعدش ممکنه نیاز به هواگیری داشته باشید. دمای کاریش اغلب ممکنه بالای 100 درجه باشه. امکانش هست از هونجا باشه و هوا بگیره؟ پاسخ:امتحانش ضرر نداره. ولی خواستید بشوریدش اگر رادیاتور اصلی چند سالی هست که استفاده شده سعی کنید جنت هاشو باز کنید و کف رادیاتور رو حتما کاملا با چرخوندن بشورید .

شدت تصادف بـه حدی هست که شاسی خودرو از جا کنده شده و موتور آن کاملا بیرون آمده است. پس هنگامی که موتور کاملا سرد شده اقدام به بازکردن درب رادیاتور کنید.

قبل از شروع به تغییر چیزی در سیستم اگزوز، من می خواهم یک توصیه را ارائه دهم. اگر چه مقدار اين آلودگي در مقايسه با منابع ديگر زياد نيست اما همين مقدار به تغيير كيفيت محيط شهري كمك مي كنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن