چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در این دوره 206ها با ECU (کامپیوتر مرکزی خودرو) ME7.4.4 و دریچه گاز برقی بوش تولید شدند. به ویژه این صدا زمان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در این دوره 206ها با ECU (کامپیوتر مرکزی خودرو) ME7.4.4 و دریچه گاز برقی بوش تولید شدند. به ویژه این صدا زمانی که در دنده های سنگین هستیم، با وضوح بیشتری به گوش می رسد. توضيح مشکل : با گاز ندادن از موتور صدای کليک و برخورد فلز ضعيف شنيده می شود.اين صدا با گرم شدن موتور بيشتر می شود و هنگام حرکت معمولا شنيده نمی شود.

با این حال در کشور ما علاقمندان زیادی به خودروی 206 وجود دارد و نمونه های تبدیل شده 206 معمولی به آرسی به تعداد قابل توجهی قابل رویت هستند. البته نمونه های تایوانی و چینی این نوع سپر با حدود 500 - 600 هزار تومان قابل خریداری هستند.

استفاده از سوزن انژکتور نارنجی رنگ با ظرفیت پاشش سوخت بیشتر(157cc) در موتور های NFU (سری اول)، نسبت به سوزن های آبی (135cc) و مشکی(120cc) در در دوره های بعدی ساخت 206 با موتور های N6A و ایرانیزه ، مزید بر علت شتاب بهتر 7.4.4 ها است.

تفاوت های چشمگیر در ظاهر 206 آرسی آنچه بود که بیان شد اما زه های هم رنگ بدنه، اگزوز 2 لول و لیپ، چراغ عقب آرسی ( مشترک با طرح چراغ عقب 206 های تولیدی ایران از سال 92 به بعد )، درب باک آرسی، برف پاک کن آرسی و چراغ شور از تفاوت های جزیی تر آن با 206 های معمولی به حساب می آید.

به محض آن که ایران خودرو از ثبات فروش 206 SD در بازار مطمئن شد، SD ها با سپر معمولی به تولید رسیدند! توجه داشته باشيد که فن آکسيال يا پنجرهای با جابجايي حجم بيشتر هوا نسبت به فن سانتریفیوژ ولی بدون امکان رانش هوا در کانال (بدون فشار استاتيکي) استفاده می شود.

از مواردی هستند که در کابین 206 آرسی متفاوت به نظر می آیند. بدین شکل که پیستون قرار گرفته در داخل هر سیلندر به یکی از لنگهای میل لنگ متصل میگردد.

همانطور که می بینید ، دلایل لرزش موضوعات اساسی هستند که به هر حال باید حل شوند ، خواه باعث ایجاد لرزش شوند یا خیر.

فن آکسیال یا فن جریان محوری، شناخته شده ترین و پرکاربردترین شکل فن در مصارف مختلف است. 18 - گردش به چپ یا به راست بطرز غلط . ویژگی ای سی یو جدید مصرف سوخت پایین تر و تولید آلایندگی کمتر بود که البته به قیمت کاهش شتاب و توانایی های حرکتی 7.4.5 ها تمام شد.

در دوره دوم تولید 206، قطعات پلاستیکی کابین کم کم داخلی شدند و هرچه گذشت درصد داخلی سازی بیشتر شد. البته اصلاح می کنم؛ نشیب کیفیت 206 های داخلی! این ترکیب بهترین بازده شتابی را در بین تمام ECU های مورد استفاده در 206 های داخلی از ابتدا تا کنون دارد.

مجهز کردن یک 206 معمولی به تمام این امکانات ممکن است تا چند ده میلیون تومان هزینه بردارد. اما گلگیر های جلو نیز برای مدل آرسی متفاوت است. اما رانندگان عموما دنبال منبع اگزوز صدا بم و بی صدا هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن