چگونه اگزوز ماشین خود را تعویض کنیم؟

برای بررسی پروانه یا فن رادیاتور، در حالت خاموش پرههای فن را بچرخانید، اگر چرخش بهسختی صورت بگیرد بهاحتمال زم

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

برای بررسی پروانه یا فن رادیاتور، در حالت خاموش پرههای فن را بچرخانید، اگر چرخش بهسختی صورت بگیرد بهاحتمال زمان تعویض آن فرارسیده است. موضوعی که مطرح است این است که این کانوپی ها به جهت تهویه فضای اطراف موتور دیزل ژنراتور جهت جلوگیری از گرم شدن آن دارای فضاهایی برای ورود و خروج هوا نیز هستند.

این ساخته شرکت رادیسون در بازار کراس ها وزن به اندازه 121 کیلوگرم دارد و از این رو در رده میان وزن های کلاس 250 قرار می گیرد.

کمپانی BMW که هیچگاه بدون سورپرایز نمی باشد و هر بار خودروی جدید را رونمایی می کند اینبار هم مثل همیشه شاهکار دیگری را رو کرد. خدا کنه اينم مثل تويوتا تاندرا شه که يک ميليون و ششصد هزار کيلومتر کار کرده و تعمير گاه نرفته بشه با تشکر از دنده 6 61-سلام در مورد فراخوان موتور ملي ef7 خواستم مطلبي بنويسم بنده پدرم نمايشگاه دار خودرو هست و بنده هر نوع خودرويي از پيکان مدل ۴۷ تا راو۴ مدل ۲۰۱۵ رو سوار شدم به عنوان تست تا ببينيم بهترين خودرو در بهترين بازه بودجه اي چي هست پس از تست هاي فراوان و بدون در نظر گرفتن حرف هاي بازار و نظرات ديگران با دانش اندک خودم توانستم خودروي سمند موتورملي رو انتخاب کنم که به جرات ميتونم بگم هيچ خودرويي تا بازه ۴۰ ميليون به پاي سمند نميرسه چه از نظر آپشن چه راحتي و جاداري و چه از نظر قدرت موتوري که به راحتي از وزن ۱۳۰۰ کيلويي سمند بر آمده و شتاب و قدرت و سرعت بسيار قابل قبولي رو در اختيار راننده ميذاره و در عين حال مصرفش ۷ ليتر در صد کيلومتر هست به صورت ترکيبي در استفاده شهري و جاده اي و اين واقعا عاليست همچنين موتور ef7 بسيار نرم و بيصدا هست بااين تجربيات در سال۹۲ اقدام به خريد خودروي سمند پايه بنزين سوز از شرکت ايران خودرو کردم پس از تحويل دوره ي آب بندي رو به خوبي پست سر گذاشتم يعني تا ۱۰۰۰ کيلومتر اوليه هيچ فشاري به خودرو نياوردم و کاملا رعايت کردم و بعد از اون به تدريج دور هاي بالاتر موتور رو استفاده کردم اين قضيه بسيار مهم هست چون هر خودرويي اين مرحله رو خوب طي نکنه باعث ايجاد صداهاي عجيب در خودرو و خرابي قطعات و مشکلاتي ميشه که تا عمر اين هست اون مشکلات هم باهاش هستن بعد از عبور کارکرد خودرو از ۵۰۰۰ کيلومتر ديگه رعايتش رو نميکردم يعني دور موتور بالاي ۵۰۰۰ دنده عوض ميکردم و پرشتاب و سرعت بالا تا ۱۷۰ کيلومتر هميشه رانندگي ميکردم اما در انجام سرويس هاش کوچکترين بي دقتي نميکردم و واقعا اين موتور منو راضي نگه داشته بود و يک سال و نيم اين ماشين رو داشتم و در اين مدت ۳۷۰۰۰ کيلومتر باهاش رانندگي کرده بودم که تصميم گرفتم قبل از اتمام گارانتي بفروشمش و مدل دوگانه رو ثبت نام کنم زيرا که موتور در مدل هاي تک گانه کيفيت پايين تري نسبت به دوگانه ها داشت و منيفولد ها پلاستيکي بودن و قطعات برقي مال کشور هند بودن اما مدل دوگانه داراي کيفيت بالاتر و منيفولدهاي آلومينيومي و سيستم برقي بوش آلمان بود از همين رو بعد از يک سال و نيم وبا يک ميليون و پانصدهزار تومان سود خودرو رو فروختم و رفتم ثبت نام که متاسفانه فروش نقدي نداشتن و منم بيخيال شدم در ضمن بگم موتور ملي استهلاک بسيار پاييني داره چون سرويس و تعويض روغنش هر ده هزار کيلومتر صورت ميگيره که با بهترين روغن به همراه تعويض فيلتر روغن و فيلتر هوا ۷۵۰۰۰ تومان هزينش ميشه به هرحال تا حالا همش از خودرو هاي نمايشگاه استفاده ميکردم تا اينکه خودروي دنا معرفي شد و پس از تحقيق بسيار و تست هاي مدل هاي مختلف و تجربه خوب از موتور ملي تصميم به خريد دنا کردم اين ماشين فوق العاده هست از نظر نرمي و راحتي و امکاناتي که داره از جمله صندلي۶جهته برقي و کروز کنترل و مانيتور لمسي داراي جي چي اس و طراحي شکيل بيروني و داخلي که اون رو در رنج قيمت زير ۶۰ ميليون تومان کاملا بي رقيب کرده و با نزديکترين رقيب خودش که جک جي۵ اتوماتيک هست حدود ۲۴ ميليون ارزان تر هست که خب طبيعتا اون اصلا بااين اختلاف قيمت رقيب به حساب نمياد در ضمن موتور هاي ef7 نصب شده روي دنا بالاترين کيفيت قالب گيري قطعات چدني رو دارن و منيفولدهاي آلومينيومي در اونها به کار برده شده و سيستم برقي تماما مارک بوش آلمان هستن و اين اصل ترين و با کيفيت ترين موتور موجود در ايران هست با توجه به اينکه موتور هاي tu5 مربوط به ۲۰۶ و پارس ديگر از اصالت قبل و قطعات باکيفيت قديم برخوردار نيستند يادآور ميشم که موتور ملي ef7 داراي سيستم cvvt هست که لقي سوپاپ ها رو اتوماتيک اندازه گيري و تنظيم ميکنه و همچنين نسبت به نوع رانندگي و ميزان بار حمل شده سوخت رساني و هوارساني به محفظه موتور رو کنترل ميکنه تا با بهينه ترين حالت بيشترين عملکرد رو در اختيار راننده قرار بده و اين سيستم از نظر کارکرد و از نظر قرارگيري روي يک خودرو بااين سطح قيمت کاملا بينظير و بي رقيب هست نويسنده متن.

اما از آنجایی که در خلط چینی، یک سیستم کاملا کم از رزونانس موج معکوس وجود دارد، یعنی این تنها یک بانک خالی است، همچنین بسیار نازک است، و به عنوان یک نتیجه برای موتور دو سکته مغزیاین از دست دادن قدرت تا 50٪ است و به عنوان یک نتیجه از روروک مخصوص بچه ها به طور کامل متوقف می شود سوار!

Russek ، Peter (1991) مرسدس 190 / 190E سری 201 2.0 / 2.3 لیتر 1982 تا 1992. دفترچه راهنمای وسیله نقلیه مکانیکی جیبی. 2001) راهنمای تعمیرات چیلتون مرسدس: کوپه / سدان / واگن ، 1974-84. Chilton Total Car Care Series.

از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدلهای کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. اگر خودتان راحت نیستید که سیستم اگزوز ماشین خود را تعویض کنید ، برای تعویض اگزوز خودرو از یک مکانیک حرفه ای بخواهید تا به شما کمک کند تا آویزها ، واشر منیفولد یا مبدل کاتالیزوری خود را جایگزین کنید.

ممنون از زحمات شبانه روزي شما. این منبع تاحدودی صدای کوبش را از خروجی اگزوز حذف خواهد کرد. سنسورهای خودرو چه ارتباطی با ایسیو دارند ؟ به زبان آلمانی). بیله فلد ، آلمان: دلیوس کلاسینگ.

به زبان آلمانی). مونشن: GeraMond. دورچستر ، دورست ، انگلستان: نشر Veloce. Königswinter ، آلمان: نشر اولمان. اسپارکفورد ، انگلستان: هاینز.

رامزبری ، مارلبرو ، انگلستان: مطبوعات کراود. کورپ ، دیتر (2008). مرسدس بنز: 190 / 190E. سری Jetzt helfe ich mir selbst ، باند 106 (به زبان آلمانی).

Schlegelmilch ، Rainer W. لبرینک ، هارتموت ؛ von Osterroth، Jochen (2013). مرسدس (ویرایش اصلاح شده). اتزولد ، هانس-رودیگر (2012). Mercedes 190/190 E: Typ W 201 von 12/82 bis 5/93. بنابراین wird's gemacht ، باند 46 (به آلمانی) (ویرایش سیزدهم).

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن