واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

این هدرز مناسب برای خودروهای نوع موتور B3 که بر روی انواع مدل های پراید و PK نصب شده، میباشد. به دلیل شباهتها

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

این هدرز مناسب برای خودروهای نوع موتور B3 که بر روی انواع مدل های پراید و PK نصب شده، میباشد. به دلیل شباهتهای ساختاری، بسیاری پس از افزایش حجم بلوک فابریک، به سراغ قطعات بلوکهای بزرگ تر نظیر B5 رفته و قطعات بلوک بزرگ تر را روی بلوک استاندارد نصب می کنند. لطفا در نامه درخواست تلفن ثابت خود را ذکر بفرمایید و مهر و امضای مالک محصول در انتهای آن آورده شود. شناسایی انواع مدلهای BP و پروسه تقویت و تیونینگ آن خود نیازمند یک نوشتار جداگانه است. شاید عجیب باشد اما پراید یکی از بهترین گزینههای موجود برای تقویت در بازار است. یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یکی از اصول پایه علم تیونینگ به شمار می آید اما از سوی دیگر تخلیه سریعتر و کامل تر سیلندر از گازهای منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز تاثیر بسزایی در مکش قدرتمندتر و تنفس بهتر پیشرانه ایفا می کند.از این رو نصب قطعه ای موسوم به هدرز یکی از اولین مراحل تیونینگ خودروهای معمولی محسوب میشود. یکی از مهم ترین علل تعویض منظم «فیلتر هوا»، کاهش مصرف سوخت می باشد. مالک قوی ترین نوا کوپه کشور که آن را هیولا نامیدیم با روابط عمومی کارتست تماس می گیرد و برای تست خودروی خود اعلام آمادگی می کند .

سیستم جرقه زنی این موتور سیکلت ها دو مرحله ای و دو مدل برنامه ریزی دارد که به دلیل نبود نرم افزارها و دستگاه های لازم در ایران این کار در کشور ما قابل اجرا نیست، این موتور سیکلت 4 سیلندر در هرسیلندر 2 سوزن انژکتور و در مجموع 8 سوزن دارد که پاشش آنها توسط کامپیوتر این موتور سیکلت کنترل و بر همین اساس تراتل باز و بسته می شود، در دورهای پایین به دلیل پاشش کم موتور بسیار رام کار می کند همین که دور موتور از 5500 دور بالاتر می رود تراتل 40 میلی متری کاملا باز و نعره مرگ 600 RR همه جا را پر می کند. همچنین ترموستات باید با نمونه بهتر خود که می تواند دما را پایینتر بیاورد تعویض شود تا پیشرانه قادر به حفظ دمای نرمال خود باشد. دلیل اصلی این موضوع، به صرفه بودن هزینه صورت گرفته نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار است چرا که محفظه پیشرانه پراید به سادگی میتواند پذیرای پیشرانههای قدرتمند 2 لیتری باشد و البته گیربکس استاندارد پراید نیز با ضرایب مناسب و طراحی خود به سادگی قابل نصب روی این پیشرانه هاست.

طراحی و ساخت یک هدرز حرفهای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست. لازم به ذکر است این خودرو مجهز به یک سیستم اگزوز حرفهای است که دارای صدای بسیار طنینانداز و پر ابهت است، شما میتوانید این صدا را در هنگام حرکت در دورهای بالا گوش دهید تا متوجه شوید که چگونه قلبتان تند تند میزند. باید فایلهایی را انتخاب کنید که میخواهید در یک دوره خاص زمانی، مرتباً آنها را بروزرسانی کنید. در واقع این تعداد لوله ها و نحوه اتصال آنها به یکدیگر است که آن را نامگذاری می کند. به صورتی که دو و یا چهار چرخ اتومبیل به لغزش درآمده و اتومبیل به طور زاویه دار با جاده پیچ را طی می کند.این عمل در مورد اتومبیلهای دیفرانسیل جلو و عقب متفاوت بوده که در بخش آموزش به توضیح کامل در مورد آن پرداخته خواهد شد. تعویض مجموعه سرسیلندر نیاز به تغییر کامل سیستم سوخت رسانی (انژکتور و برنامه و یا تغییر کاربراتور) جهت تامین سوخت اضافی داشته و نیازمند مچ کردن پورت هاست. مهمترین خصوصیت منحصر بفرد این مجموعه گارانتی خدمات و قطعات مصرفی میباشد که مشکل بزرگی برای مراجعه کنندگان به تعمیرگاهها میباشد و این دلگرمی بزرگی برای کاربران این مجموعه میباشد.

☝️این مجموعه دارای یک سالن نقاشی و کوره رنگ اتوماتیک پیشرفته میباشد و دارای دو واحد صافکاری و رفع پوسیدگی میباشد. هر دو موج صدا، صداهای خالص هستند. هر چند که این قطعه به میزان بسیار ناچیزی در صدای پیشرانه تغییر ایجاد میکند اما این تغییر بسیار خوشایند و جذاب است. انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک هدرز تمام استیل 206 تیپ 5 باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود. کمبر مثبت را می بایست به سرعت اصلاح نمود چون همانطور که در تصویر می بینید خیلی راحت موجب واژگون شدن اتومبیل می شود. سیستمهای هوای سرد به رانندههای شهری توصیه میشوند؛ چون اسب بخار بیشتری ایجاد میکنند. همچنین با این کار قدرت اسب بخار موتور TU3 تا رقم 82 اسب بخار افزایش خواهد یافت.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن