واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

لوله به كار برده شده در هدرز نبايد زياد بزرگ يا زياد كوچك باشد بلكه بايد بسته به اندازه فشار خروجي دود از سيل

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

لوله به كار برده شده در هدرز نبايد زياد بزرگ يا زياد كوچك باشد بلكه بايد بسته به اندازه فشار خروجي دود از سيلندر انتخاب گردد و در ساختار هدرز مهمترين قسمت، فسمتي است كه لوله هاي هدرز يكي مي شوند. وبهترین این حالت در زمانی به وجود می اید که اصلا فشار خروجی وجود نداشته باشد. بلکه همان قدر که قطر کم باعث بالا رفتنفشار خروجی دود میشه بالا رفتن بدون حساب و کتاب قطر لوله نیز باعث ایجاد جریان هایگردابی ایستا درون فضای لوله و تلاطم دود و در نتیجه بالا رفتن فشار خروجی میشه. به لطف این ارتقا حالا تراک هاوک برای رسید به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون تنها به 2.3 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعتش نیز به 321 کیلومتر در ساعت رسیده است.همچنین این شاسی بلند مسافت 400 کیلومتر را با حداکثر سرعت 233 کیلومتر بر ساعت و در مدت زمان 9.6 ثانیه در خواهد نوردید.شتاب تراک هاوک آنچنان زیاد است که خود جان هنسی ادعا کرد دستاورد جدیدش ،لقب سریعترین شاسی بلند جهان را از آن خود خواهد کرد. لوله هاي به كار برده شده در هدرز جنس هاي مختلفي دارد و هركدام از داخل صيقلي تر باشند گاز را راحت تر به بيرون هدايت مي كنند.

به عبارتي هدرز به خروج راحت تر گازهاي خروجي از اگزوز كمك ميكند. در نهایت به این نکته باید اشاره کنیم که هدرز برای هر کسی کاربرد نداره و هیچ دلیلی برای استفاده معمولی در شهر نداره.هدرز برای افرادی که بیشتر در کویر رانندگی میکنند یا افرادی که مسابقه میدهند به کار میاد و یا افرادی که کلا رو فشار از ماشین برای کاربرد های مختلف استفاده میکنند پیشنهاد میشه.اگر برای این که ماشین کمی بهتر تو شهر راه بره و گاز بخوره میخواین ببندین هزینه بیخود هستش.چون شما بهترین هدرز رو هم نصب کنین بهد ۵٠ هزار تا باید موتور تعمیر کنید.برای این که در شهر نفس ماشین بهتر باشه کافیه کاتالیزور های ماشین رو تعویض یا خالی کنید تا ماشین نفس بهتری داشته باشه و استاندارد تر باشه. البته دوستان توجه کنید که این تفکر به وجد بیاد که هر چه قدر قطر لوله هایهدرز بیشتر باشد شاهد افزایش توان هستیم. هر کسی هم به وسع جیب خودش سهمی از این هیجان می برد؛ کسی که پیکان 58 دارد 500 هزار تومان هزینه می کند و آن که بچه پول دار است تا 30 میلیون هم پای این تفریح می گذارد. افزایش هستیم. در مبحث سیستم تخلیه گازه های سوخته شده مطلب مهمی وجود دارد به عنوان فشار خروجی.

• فشار داخل مخزن بايد بين ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ psi باشد تا بتواند گاز را در حالت مايع نگاه دارد. فشار داخل مخزن بايد بين ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ psi باشد تا بتواند گاز را در حالت مايع نگاه دارد. این فشار منفی تا جایی پیش میره کهفشار مورده نظر از فشار جو هم کمتر میشه و در نتیجه گازها تمایل به خروجشون کمترشده شاهد افزایش فشار خروجی هستیم. هر چه قدر که اینراه خروجی هموارتر و بدون مانع باشد شاهد سرعت بیشتر خروج گازها. هر دو موج صدا، صداهای خالص هستند. CBR 600 RR در سال 2003 شروع به تولید شد و تا سال 2004 نسل اول این موتور سیکلت به فروش رسید همانطور که می دانید نسل های موتور سیکلت های این چنینی 2 سال به 2 سال تغییر پیدا می کند و در هر دو سال توسط کمپانی سازنده بهینه سازی می شوند، این موتور سیکلت از سری موتور سیکلت های قدرتمند کمپانی هونداست و مدل سال 2005 یا همان نسل دوم از این محصول پر طرفدار به حساب می آید.

نوع دیگر این هدرز ها از روش ۴ به ٢ و بعد ١ استفاده کردند که این امر باعث کاهش فشار اضافی روی سیلندر های غیر فعال در فرایند تخلیه دود هست و طبیعتا کارایی بیشتری دارند و عمر موتور نسبت به هدرز های دیگه بالا تر میره.این مدل هدرز ها تا ١۵ اسب روی داینو اضافه کردن به موتور. فاصله ما از سطح زمین 820 میلی متر می باشد که البته تا حدودی قابل تنظیم می باشد، در زمانی که به این موتور سیکلت گاز می دهیم دورشمار به سرعت هرچه تمام تر بالا می آید و صدای غرش موتور بلند می شود صفر تا صد کیلومتر استاندارد این موتور سیکلت 3.13 و صفر تا 225 کیلومتر 13.39 ثانیه به اعلام کارخانه می باشد که در ایران کمی بالاتر به ثبت می رسد. هدرز برای تقویت خودرو افزایش شتاب، کاهش چشمگیر مصرف سوخت از جنس استیل 304 تایوانی با کیفیت فوق العاده بالا و قیمت فوق العاده به همراه یک عدد کورکن سنسور و چهار عدد پیچ مربوطه . كاركرد و بازده سيستم هدرز به دقت طراحي آن بستگي دارد ولي در شرايط يكسان نوع چهار به دو و بعد از آن نوع چهار به يك بازده خوبي دارد.

آخرین مطالب