واشر بغل اگزوز پراید ، فروشگاه اینترتی قطعات ماشین و لوازم یدکی یدکی فوری

تمام بخشهای میزان سوخت وارده ، میزان هوای وارده جهت احتراق ، زمان احتراق ، ترتیب پاشش سوخت ترتیب جرقه زنی و…

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

تمام بخشهای میزان سوخت وارده ، میزان هوای وارده جهت احتراق ، زمان احتراق ، ترتیب پاشش سوخت ترتیب جرقه زنی و…

علم الکترونیک و کنترل به کمک موتور خودروها آمد و سنسورها ، شیرهای برقی ، موتورهای الکتریکی، عملگرها و کنترل کننده ها را وارد بخشهای مکانیکی کرد.به زبان ساده موتورها دارای توانایی های بیشتری شدند و با حس کردن شرایط و گرفتن بازخورد یا فیدبک از بخشهای مختلف هوشمند شده باعث افزایش راندمان و بهبود چشمگیر موتورهای سوختی شدند.یعنی چرخه کنترل وارد سیستم های احتراق شد برای روشن شدن به این شکل نگاه کنید ، یک بخش کنترل closed loop یا حلقه بسته را می بینید .

و آنها معتقدند که پر کردن صدا خفه کن می تواند قدرت خودرو را کاهش دهد. موتور خودروهای قدیمی با باز شدن دریچه سوپاپ سوخت پر از سوخت می شد و با استفاده از یک جرقه پیستون ها به حرکت درآمده و خودرو را به حرکت در می آوردند.

در طرح توجیهی تولید اگزوز خودرو کد های آیسیک 34301128 و 34301129 ذکر شده اند . نیز بی نصیب نمانده و به کمک یونیت های الکترونیکی بسیار پیشرفته شده و کارایی آن ها نیز افزایش یافته.

در واقع ای سی یو ایسیو ECU یک واحد الکترونیکی بوده که با درک شرایط محیط ،خودرو ، موتور و…

تمام اطلاعات ورودی از سنسورها و پارامترها توسط قسمت قبل به بخش پردازش یا میکروپروسسور یا میکروکنترلر ایسیو ECU رسیده و در این بخش که معمولا از یک یا دو آی سی میکرو تشکیل شده ، برای این دیتا ها و مقادیر تصمیم گیری می شود.

بخشهای تشکیل دهنده یک ایسیو ECU ای سی یو با توجه به کاربرد و نیاز موتور در زمان طراحی تعیین می گردد اما به طور کلی ایسیو ها از چند بخش اصلی تشکیل می شوند.

اندازه این مواد ممکن است به حدی ریز و کوچک باشد که با چشم دیده نشوند. مقدار کوچکی گوشت قرمز را شبیه به استیک آماده کرد و از شخص دیگری خواست که پایش را روی پدال بگذارد تا اگزوز ماشین داغ کند و بتواند این گوشت را کباب کند.

مهمترین نکته این است که باید گوش به زنگ صداهای تولید شده از اگزوزتان باشید. در ادامه بیشتر با این نحوه کنترل آشنا خواهید شد.

با توجه به آنچه گفته شد دلیل گرانی این مبدل مشخص می شود. لازم به توضیح است که در بعضی از موتورها این لوله و سه راهی روغن در قسمت وسطی محور اسبکها نبوده بلکه به یک طرف آن بسته میشود و همچنین در بعضی از موتورها جهت روغنکاری قطعات از طریق سوپاپ اتوماتیکی که در داخل استکانی تایپیت وجود دارد و در زمان باز و بسته شدن سوپاپها روغن را به قسمت اسبکها میپاشد ولی آنچه که مسلم است قطعات ذکر شده در بالا باید روغنکاری شوند، لذا از این روش نیز گاهی استفاده میشود در این نوع موتورها که در داخل استکانی تایپیت سوپاپ وجود دارد سوپاپهای آنها احتیاج به فیلترگیری و تنظیم ندارند بلکه بطور اتوماتیک تنظیم میشوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن