هنگامی که این سوخت توسط انژکتور به درون سیلندر پاشیده می شود به بخار عظیمی تبدیل می شود که میزان آن در مقایسه با همان مقدار گاز خیلی بیشتر است. بنابراین یکی از دلایل کاهش شتاب خودرو ممکن است در نتیجه اطلاعات نادرست ارسالی حسگر به کامپیوتر باشد که در این صورت چراغ check engine روشن خواهد شد.
پس در صورتی که قصد خرید یکی از این دو خودرو لوکس را دارید؛ پیشنهاد می کنیم که این پست را از دست ندهید. موتور سیکلت پس از حرکت با یک سرعت متعادل و روان، از شتاب گیری بیشتر و سرعت دادن بیشتر به چرخها باز میماند که این عامل ناشی از کثیفی شهرها و یا گرفتگی و خرابی آنها است.
در صورت خارج شدن تسمه تایم از تنظیم درست و دقیق، حرکت سوپاپ ها تحت تأثیر قرار گرفته و مانع از احتراق مناسب در موتور می شود و کاهش شتاب خودرو را به دنبال خواهد داشت. سپس کامپیوتر نسبت مناسب ترکیب هوا و سوخت را تنظیم می کند.
مافلر یا صدا خفه کن بر اثر گذشت زمان دچار کهنگی و فرسودگی می شود و عملکرد اولیه را نخواهد داشت. موتور استارتر وظیفه خاموش کردن موتور را بر عهده دارد و باعث می شود تا خودرو شروع به حرکت کند.
وظیفه منبع اگزوز دیزل ژنراتور نیز خفه کردن و کم کردن صدای خروجی دیزل ژنراتور است درست همانطور که اگر در یک موتور سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور حذف شود صدای وحشتناکی تولید می کند.
بعد از کوتاه کردن منبع درب منبع را جوش دادیم. به عبارت دیگر اگر تعداد مولکول های گاز که درون اتاق اشتعال را پر می کنند 150 عدد باشد، تعداد مولکول های بخار بنزینی که این محفظه را پر می کند در حدود 300 عدد خواهد بود.
در صورت آلوده شدن این حسگرها کارایی آنها کاهش یافته و سبب می شود تا اطلاعات نادرستی به کامپیوتر ارسال شود.
از دیگر دلایل کاهش شتاب خودرو وجود ایراد در دریچه گاز و متعلقات آن است. این کار باعث افزایش نیروی اصطکاک می شود و شتاب خودرو کاهش می یابد. اگر قرار باشد این راه ها طبق گاز طراحی شود باید دارای قطر بیشتری باشد که در این صورت ورود هوا نیز آسان خواهد بود و میزان گازی که باید وارد سیلندر شود نیز باید افزایش یابد.
با فشار دادن پدال گاز دریچه گاز نیز متناسب با آن باز شده و هوای بیشتری وارد موتور می شود، بر همین اساس ایسیو نیز سوخت بیشتری وارد موتور می کند که باعث احتراق شدید تر و افزایش سرعت و شتاب خودرو می شود.
اما در صورتی که دریچه ی گاز متناسب با میزان فشار روی پدال باز نشود، سوخت و هوای کمتری به موتور وارد شده و میزان افزایش شتاب مطلوب را نخواهد داشت. این موتور هشت سیلندر از ساختار سنتی OHV بهره می برد و به یاری زمان بندی متغییر سوپاپ ها یارای تولید حدود 375 اسب بخار قدرت را دارد، هرچند این رقم به لطف استفاده مالک از کیت اگزوز اسپرت احتمالاً اندکی افزایش یافته اما به هر حال در مقایسه با حجم پیشرانه نسبتی 66.6 اسب بخار به ازای هر لیتر را نشان می دهد اما در مقابل ب ام و 245 اسب بخار قدرت را از موتوری 2.0 لیتری استخراج کرده است و این به معنای تولید 122.5 اسب بخار قدرت در ازای هر لیتر حجم است.
مقالات مشابه
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- تفاوت سرخ کن فیلیپس ۹۶۵۰ و ۹۲۷۰
- اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد
- هدرز پراید یورو 4 فولادی - اگزوز خودرو مشهد
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- چگونه اگزوز ماشین خود را تعویض کنیم؟
- بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین
- ماشین فیلتر اگزوز
- صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما