واشر بغل اگزوز پراید ، فروشگاه اینترتی قطعات ماشین و لوازم یدکی یدکی فوری

این سنسور نیز با سنجش تراکم اکسیژن های آزاد در اگزوز و با تولید سیگنال برای ECU کار می کند اما نسبت به گازهای

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این سنسور نیز با سنجش تراکم اکسیژن های آزاد در اگزوز و با تولید سیگنال برای ECU کار می کند اما نسبت به گازهای بعد از منبع کاتالیست این سنجش را انجام می دهد در واقع به نوعی می توان گفت که عمل کرد منبع کاتالیست را زیر نظر دارد .

داخلی شامل اتاق و لوله های سوراخ شده است که برای نشان دادن امواج صوتی طراحی شده اند که از یکدیگر جدا می شوند. نوسان ولتاژ و شکل موج صحیح سنسور اکسیژن که نشان از سلامت سنسور اکسیژن دارد.

برای مسابقه درون پیست باید به سراغ مدلهای مسابقهای بروید و برای رانندگی در شهر موتورهای شهری و برای جاده موتورهای تریل و اگر قصد مسابقه در پیست خاکی و حرکات نمایشی را دارید هم میتوانید از موتور تریل و هم از موتور کراس استفاده کنید.

این سنسور بعد از منبع کاتالیست اگزوز نصب شده و از لحاظ ساختار و نحوه عمل کرد همانند سنسورهای اکسیژن دیگر می باشد و بیشتر از نوع سنسوراکسیژن دی اکسید زیرکونیومی 4 سیمه استفاده می گردد.

در صورت عدم نوسان ما بین 0.1 و 0.9 ولت ، یا نوسان در بازه صحیح (0.1 تا 0.9) اما در مدت زمان بیش از 1 ثانیه، یا ثابت ایستادن ولتاژ بر روی هر ولتاژی به معنای خرابی سنسور اکسیژن می باشد.

این ولتاژ می بایست در زمان موتور گرم به شکل یک موج سینوسی مدام بین 0.1 تا 0.9 نوسان داشته باشد و این نوسان باید زیر یک ثانیه اتفاق بیافتد .در دیاگ این شکل موج بطور جداگانه قابل رویت و بررسی می باشد.

همچنین در زمان خرابی این سنسور چراغ انژکتور یا اصطلاحا چراغ چک نیز می تواند روشن گردد. اگر درک عملکرد این سیستم برایتان سخت است میتوانید این روش را امتحان کنید، یک نفس عمیق بکشید، سپس سعی کنید در حالی این هوا را از ششهای خود بیرون دهید که با دست خود جلوی دهان را گرفته و راه خروج هوا را بستهاید.

در صورتی که کانوپی دارای منافذ ورودی و خروجی متعدد باشد، این امر سبب می شود که سطح محفوظ کانوپی کاهش یابد و امواج صوتی از منافذ ورودی و خروجی هوا در محیط منتشر شوند.

البته از مدت ها پیش انتشار گازهای گلخانه ای از اگزوز مشکوک به اسیب رساندن به انسان و محیط بوده است. بهترین شیوه برای عیب یابی سنسور اکسیژن استفاده از دیاگ می باشد تا بتوانیم در دیاگ و در قسمت اندازه گیری پارامتر ها ، بطور دقیق نمودار و رفتار سیگنال خروجی سنسور اکسیژن را زیر نظر قرار داده و پی به سلامت سنسور ببریم.

گرچه این قطعه در ایران کمیاب بوده و رانندهها از مدلهای دستساز استفاده میکنند، اما منبعهای استانداردی با عملکرد مشابه در بازار وجود دارند که میتوانند جایگزیناش شوند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن