واشر اگزوز ماشین های سبک و سنگین

این تنها برای تقویت آداپتورها به شیشه ای از صدا خفه کن است. این سنسورها قادر می باشند که نسبت سوخت را از محدو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این تنها برای تقویت آداپتورها به شیشه ای از صدا خفه کن است. این سنسورها قادر می باشند که نسبت سوخت را از محدوده 20:1 تا 10:1 تشخیص دهند .در واقع نسل جدید و پیشرفته تری بوده و قابل استفاده برای خودروهای اسپورت و توان بالا می باشد.

قسمت اول همان دی اکسیدزیرکونیوم در کنار یک پوشش سرامیکی با قابلیت تولید ولتاژ در ارتباط با اکسیژن های مرجع نسبت به اکسیژن های اگزوز می باشد.این ساختار بیشتر قابلیت تشخیص سوخت غنی (ولتاژ نزدیک 0.9 ولت ) و سوخت رقیق (ولتاژ نزدیک 0.2 ولت ) را دارد.

سنسورهای اکسیژن wide band از سه قسمت جداگانه تشکیل شده اند که در کنار یکدیگر و در ارتباط با ECU فعالیت می کنند . سنسورهای اکسیژن از نوع wide band به دلیل داشتن برخی مدارات اضافی داخلی نسبت به سنسورهای اولیه (دو نوع سنسور ذکر شده در بالا) امکان تعیین دقیق تری از نسبت سوخت (مخلوط هوا و بنزین) مناسب را به موتور می دهند.

یکی از اصلی ترین دلایل بروز ناک در موتور اکتان نامناسب سوخت است. زیرا سنجش دقیقی برای تشخیص نسبت سوخت و هوا دارند. اروپا سختگیر ترین منطقه جهان در زمینه اجرایی کردن این قوانین است، در حالیکه ایالات متحده و ژاپن هنوز برنامهای را برای اجرایی کردن قوانین مربوط به میزان تولید صدا اعلام نکردهاند.

بی شک یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک خودرو، نمای ظاهری آن است. قسمت دوم یک هیتر برای ایجاد شرایط دمایی مناسب (حدود 1200 تا 1500درجه سانتی گراد) برای کار کرد سنسور می باشد که دمای بالاتری را به نسبت سنسورهای اولیه نیاز دارند.

اما سنسورهای تیتانیومی بر خلاف زیرکونیومی برای روند کاری خود نیازی به هوای بیرون و اکسیژن مرجع ندارند . ولت که از ECU برای تغذیه مقاومت متغیر تیتانیومی از ECU ارسال می گردد .سنسور سه سیم با 12 ولت و سنسور 4 سیم با 5 ولت کار می کند.

امروزه و با توجه به عدم وجود مرجعی صحیح برای معرفی محصولات اصیل و محصولاتی که مطابق با نیاز کشور و با تکنولوژی ساخت پیشرفته تولید شدهاند برخی سودجویان اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت پایین و بعضا محصولات را در کارگاههای زیر زمینی تولید نموده و در بسته بندی محصولات مرغوب قرار میدهند بدون توجه به این نکته که برخی از لوازم خودرو از جمله واشر سرسیلندر از دسته محصولات حیاتی و بسیار حساس بوده و ممکن است صدمات مالی و جانی فراوانی به دارندگان خودرو وارد نماید، ما بر آن شدیم تا محصولاتی اصیل که آزمایش خود را نیز به خوبی در ایران جواب داده و مطابق با نیاز کشور ما تولید شده است را وارد سبد محصولات خود نموده تا مصرف کنندگان عزیز بتوانند با خاطری آسوده اقدام به مصرف این محصولات نمایند.

در شرایط بارانی با توجه به خیسشدن سطح دیسک ترمز، کیفیت عملکرد سیستم ترمز کاهش مییابد. توجه داشته باشید که به ازای هر کیلومتر مشخصی باشد باید تعویض گردد و معمولاً از حد مشخصی که بگذرد دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت.

برند های فعال ایرانی و خارجی هستند که نمونه های خارجی از طریق واردات در بازار ها ارائه می گردد که در این زمینه حرف اول را شرکت های بازرگانی می زنند که در مدت زمان کوتاهی می توانند محصولات را وارد بازار ها نمایند.

این سنسور ها را با نام های A/F سنسور یا AFR سنسور (air/fuel ratio) نیز می شناسند. در معنای دیگر می توان گفت این نوع از سنسور های اکسیژن فقط در زمان بار کم و ملایم موتور یعنی محدوده ᵒ40 باز شدن دریچه گاز می توانند پارامتر به ecu ارسال نمایند .به همین دلیل به این سنسورها سنجش باریک تغییرات استوکیومتری یا narrow band sensor می گویند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن