واسه نینجا هدرز هم داره

با نصب هدرز دست ساز، پیستون سر تخت، سرسیلندر سوپاپ بزرگ، کیت میل سوپاپ، کاربراتور چهار دهانه ادلبراک و کیت بر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

با نصب هدرز دست ساز، پیستون سر تخت، سرسیلندر سوپاپ بزرگ، کیت میل سوپاپ، کاربراتور چهار دهانه ادلبراک و کیت برق MSD، قدرت و گشتاور قابل توجهی تولید میکند که از طریق گیربکس اتوماتیک 4 سرعت اوور درایو (O/D) توربوهایدراماتیک 200 جنرال موتورز (GM TH200) به محور عقب انتقال میدهد. من نمیدونم چطوری جرات میکنن با این حلبیا انقد سرعت میرن؟ جان هنسی مدیرعامل هنسی می گوید: رم 1500 TRX در حالت استوک نیز هیجان انگیز است اما من به دنبال چیزی خارق العاده هستم. عرض محورهای جلو و عقب نیز به ترتیب برابر با 1537 و 1549 میلی متر و فاصله محورها برابر با 2896 میلی متر است. چراغهای عقب بلندتر و باریکتر شده و به سه قسمت تقسیم شدند. پیشانی بلند، چراغ عقبهای کوچک، جلوپنجره بزرگ کرومی و گلگیرهای برجسته عقب از نوع استپ ساید (Stepside) و البته محفظه بار پوشیده شده از چوب، از مهمترین فاکتورهای ظاهری این وانت بار دوست داشتنی است. قدرتمندترین نمونه V8 به حجم 4.6 لیتر از نوع پوش راد (16 سوپاپ) وابسته به ستاپ پیشرانه، سال تولید و خودرو مورد نظر توان تولید 185 تا 283 اسب بخار و 330 تا 400 نیوتنمتر گشتاور را داشت. البته همین پیشرانه با سیستم سوخترسانی انژکتوری در مدل 1961 توان تولید قدرتی معادل 315 اسب بخار را داشت که بر کوروتهای نسل دوم نصب میشد.

هم­چنین می ­توانید از سرسیلندرهایی استفاده کنید که به ازای هر سیلندر از هشت سوپاپ یا بیشتر بهره میبرند. مهم زمانی است که شما میخواهید روغن موتور خودتان را تعویض کنید ، در زمان تعویض باید حتماً دقت کنید که هم فیلتر هواکش و هم فیلتر روغن 100% تعویض گردند. با از بین بردن زاویه Toe-in که کارخانه برای خودرو مدنظر گرفته است و چرخهای جلو اندکی با زاویه نسبت به هم قرار میگیرند، و موازی کردن دقیق جهت چرخش آنها در مسیرهای مستقیم، اندکی بهبود را شاهد خواهید بود. پیشرانه 350 پرتیراژترین و اقتصادیترین پیشرانه V8 تولید شده در تاریخ خودروسازی جهان است که در عین حال با هزینه نسبتاً پایینی قدرت خروجی بسیار زیادی را در اختیار مالک قرار کمی دهد. سری تسک فورس برای اولین بار در سری وانت های شورولت میزبان پیشرانههای قدرتمندتر V8 بلوک کوچک جنرال موتور بود که از سال 1953 بر خط تولید قرار گرفت. در مقاله پیش رو از خودروبانک به سراغ یکی از زیباترین ساختههای شرکت شورولت از زیرمجموعههای جنرال موتورز میرویم که به سری تسک فورس (Task Force) 3100 معروف است. سری تسک فورس برای اولین بار سیستم الکتریکی 12 ولت، پیشرانههای بلوک کوچک V8، شیشه جلو قوسدار با دید باز، سیستم ترمز و فرمان هیدرولیک و محفظه بار فلیت ساید (Fleetside) را در سگمنت وانت بارهای آمریکایی به بازار ارائه کرد که در آن زمان در کلاس وانت های باری نوآوری چشمگیری به شمار میرفت.

رنگ آمیزی بدنه این خودرو با سلیقه بسیار با الهام از جنبش آمریکایی هات راد (Hot Rod) در ترکیب رنگی آبی-نقرهای با طرح شعلههای آتش نقاشی شده که مخلوطی از جلوه مدرنیته و وینتج را به نمایش میگذارد. با لانچ ناگهانی، این خودرو پیش از ورود پر سر و صدا به دنده 2، خط تیک آف بیست متری از خود به جا میگذارد تا گشتاور تولیدی خود را در جیغ بلند دوبارهای در دنده دوم نیز به رخ بکشد. این سری وانتها پرفروشترین وانت بارهای آمریکا در دوران خود بودند. در سال 1947 میلادی، شورولت برای اولین بار در سالهای پس از جنگ اقدام به اعمال تغییرات اساسی طراحی و فنی در سری وانت بارهای تولیدی سری AK کرد که نتیجه آن عرضه سری جدیدی به نام سری طراحی پیشرفته (Advance Design/اَدوَنس دیزاین) بود. از فواید سینی موتور ، به این نکته عرض کنم که سنگ تیزی سینی پلاستیکی محافظ موتور پرادو 120 بنده را پاره کرد ، اما کوچکترین خراشی به مجموعه موتور وارد نشد .

اما این پیشرانه نیز فابریک نیست. تو این ولاگ یه ۲۰۶ تیپ ۵ فابریک رو داینوتیون کردیم، و یه ال ۹۰ که با نصب کیت مکش غیر اصولی و هدرز بزرگ موجب کاهش توان و گشتاورش شده بود که با تغییراتی که بهشون اطلاع دادیم نتیجه عالی گرفتیم. ارتفاع کاپوت خودرو نیز به سادگی تا نزدیکیهای سینه یک فرد بالغ میرسد و این در حالی است که فاق تایرهای 235×60×15 از نمونه استاندارد کوتاهتر است. این سری نیز با گذر زمان در سال 1960 با سری مدرن تر C/K جایگزین شدند. همچنین با صرف هزینه قابل توجه سیبکهای محورجلو نیز با سیبک خودرو مزدا 3 جایگزین شده است تا از طریق این ترکیب فرمان که هزینه کلی در حدود 6 میلیون تومان به همراه داشته است، ضمن کاهش قفل تا قفل فرمان، کنترل خودرو سادهتر شود. با اعمال تغییرات در دسته موتورها پیشرانه فابریک با یک نمونه بلوک کوچک 350 اینچ مکعبی (5.7 لیتری) جایگزین شده است. ۱ - در ای سی یو فابریک این خودرو مقدار پاشش در دور ۶۲۰۰ RPM قطع میشود و ممکن است دور موتور کمی بالاتر هم برود ولی نی تواند به علت عدم تزریق سوخت، گشتاوری تولید نماید ولی در دامپ ریمپ شده توسط مقدار دور موتور کات اف نسبت به حالت نرمال افزایش داده شده و از حدود ۶۲۰۰ به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه ارتقاء داشته است (تزریق سوخت نیز افزایش داشته) که سبب شده توان و گشتاور بیشتری در دور موتورهای بالا کسب نماییم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن