هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

یکی از مزایای هدرزها، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است، اما طراح

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

یکی از مزایای هدرزها، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا اگزوز سازی قابل انجام است، اما طراحی و ساخت یک هدرز حرفهای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست. باید بدانید که این نوع از بک فایر (اکنون که علت اصلی آن را می دانید) بسیار تصنعی است و هر چه این فرایند به جای سر و کله زدن با اگزوز و ادوات خروجی، به ECU و کوئل و تجهیزات اینچنینی نزدیک تر شود بک فایر طبیعی تر و به معنی واقعی کلمه یک “آتش عقبه” خواهد بود! ایراد در شمعها منجر به بدسوزی و احتراق ناقص سوخت در سیلندرها میشود که از این میان، وجود دوده و کربن در سر شمعها، مشکلسازتر خواهد بود. این حالت میتواند در نتیجه خرابی وایرها و یا ایراد در محل اتصال وایر به کویل در موتورهایی که کویل به طور مستقیم روی شمعها قرار ندارد نیز دیده شود.

روی فلایول تیپ ۵! کسی که حتی یکبار فلایول ۲۰۶ و کیت کلاچ زانتیا رو از نزدیک دیده باشه متوجه میشه که صفحه زانتیا روی فلایول ۲۰۶ سوار نمیشه! روزنامهنگار حوزهٔ خودرو «Preston Lerner» کسی است که برای شکستن رکورد با بیتل LSS رانندگی کرد. سرعت پاسخگویی دستورات صفحه نمایش مرکزی هم بهصورت قابل ملاحظهای از کراس اوور های نیسان و هیوندای کُند تر صورت میپذیرد و حتی طراحی نرم افزاری کامپیوتر آن هم مثل یک کابوس است. پس میتواند همانند یک محصول آلمانی باشد. پس قطر داخلی سیلندر رو به 78.3 رسوندن! اما پس از هدرز، اگزوز و مسیر آن است . به این صورت که اگر قرار است در سیلندر شماره یک انفجار داشته باشیم، قوس الکتریکی از طریق رطوبت به پایه وایر سیلندر دیگر جهش پیدا میکند. برای شروع خودرویی را بیابید که به یک منبع اگزوز بزرگ و سنگین همچون برندهای HKS و REMUS و نظیر آن که قیمت آنچنانی هم ندارند، مجهز باشد. اما مصرف سوخت این خودرو همچنان بالای ۱۰ لیتر است و با اینکه فورد سعی داشته با نزدیک کردن عملکرد ماستنگ جدید به خودروهایی چون آئودی محصول خود را به قول معروف «توی دل اروپاییها نیز جا کند» اما با این مصرف بالا بعید است بتوان فورد موستانگ خودرویی محبوب در قاره سبز قلمداد کرد.

شرط اول برای ایجاد بک فایر این است که خودرو کاتالیست نداشته باشد و منبع آن نیز اسپرت باشد و یا هدرز داشته باشد. تیونینگ در واقع روشی برای اسپرت تر کردن خودرو است که این تغییرات هم در ظاهر و هم در باطن خودرو ایجاد می شوند. تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمت های خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو می باشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده می کنند. در واقع هنگامیکه از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت. افزایش حجم در پیشرانهای نظیر پیشرانه استاندارد پراید بسته به میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائلی را در پی دارد که برای رفع آنها باید تغییرات دیگری را هم جهت کسب نتیجه مطلوب اعمال کرد. هدرز 206 تیپ 5 یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. افزایش حجم پرشده سیلندر؛ اگر بتوان هوا و سوخت بیشتری را در یک سیلندر که اندازه ی معلومی دارد گنجاند، درنتیجه می توان قدرت بیشتری از سیلندر استخراج نمود.

هم هزينه اش پايين تره هم موتور دستكاري نميشه هم در كنار تقويت اگزوزو شمع و intake تاثيرش بي اندازه ميشه. استفاده از لوله های بلندتر باعث می شود فشار منفی (Negative Pressure) ایجاد شود، فشار منفی نه تنها کمک می کند گازهای باقی مانده در سیلندر تخلیه شوند (Scavenging Effect) بلکه حتا به تنفس موتور هم کمک می کند، و هوای بیش تری برای مخلوط شدن با سوخت وارد سیلندر میکند. در ضمن به دلیل اینکه بنزین ایران کیفیت چندانی ندارد در شرایط معمولی هم استفاده از بنزین سوپر به جای بنزین معمولی توصیه می شود. شاسی نردبانی این خودرو با استفاده از فولاد با کشش بالا و آلیاژ پایین تقویت شده و میتوان گفت نسبت به نمونههای قبلی فورد دوام و تحمل بیشتری دارد. این بسته به نیاز و بودجه شما دارد. این مورد بودجه خاصی نمیپذیرد و هر میزان که بخواهید میتوانید هزینه کنید و با هزینه بیشتر میتوانید نتیجه مطلوب تری دریافت کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن