هدرز چیست و نکاتی که نباید درباره آن بدانید؟

لذا شکل 1، مربوط به یک هدرز از دسته 1-2-4 می باشد. در این حالت جریان آب و روغن نسبت به حالت درجا بیشتر است. ه

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

لذا شکل 1، مربوط به یک هدرز از دسته 1-2-4 می باشد. در این حالت جریان آب و روغن نسبت به حالت درجا بیشتر است. همچنین سر سیلندر این پیشرانه ارتقا یافته متفاوت از نمونه پایه بوده و پاشش سوخت و جرقه زنی هم در M15GSI تغییراتی را داشته است. از دیگر لوازم نصب شده روی این خودرو میتوان به هدرز تمام استیل AFTER و لولهکشی تمام استیل تا منبع STI سوبارو، رینگ و پیستون فورج ویسکو، شاتون ایگل، میل سوپاپ 272 FB، واشر سرسيلندر كومتيك، پيچ سرسيلندر ARP، یاتاقان ACL، سوزن انژکتور بوش 1000cc، وایر مگناکور، رگلاتور سوخت و مپسنسور AEM، توربو Garet GT Red، اینترکولر، واتر متانول دو نازل و کمک فنرهای ادجاست (تین) اشاره کرد. پس با استفاده از راه هایی مثل تغییر در منیفولد، اضافه کردن هدرز، حذف کاتالیزور، استفاده از اگزوز با قطر بیشتر و همچنین اضافه کردن تعداد دهانه های خروجی اگزوز میتوان موجب خروج سادهتر دود و در نتیجه افزایش قدرت خودرو میشود. چون دود هر سیلندر با فشار و سرعت و دمای زیاد از سیلندرها خارج می شود، هر قدر فضا برای خروج دود بازتر باشد، دود بهتر و راحت تر از سیلندر خارج شده و خروج کامل دود فضای احتراق داخل سیلندر را برای مکش هوای بیشتری آماده می کند.

چون وقتی كه صفحه با فلایویل درگیر میشه قدرت میره توی گیربكس و اونجا هستش كه چرخدنده جلو یا عقب درگیره. برو سراغ گیربكس به نظر من. سلام فرهاد شرمنده من زیاد مزاحم میشم من یه اشتباهی کردم دیسک وصفحه پرایدی مارک سکو نصب کردم بکنش عالیه وتیزه ولی تو دنده عقب رفتن اگه یه ذره سربالایی باشه ماشین دیگه راه نمیره یعنی اتاق شدید میلرزه وذره ای حرکت نمیکنه عین ماشین هایی که دیسک وصفحه ندارن جالبه فقط تو دنده عقب اینجوری میشه به نظرت دیسک وصفحه والئو وضعیت رو بهتر نمیکنه؟ 3- یکی از چیز های جالبی که من در مورد لوازم جانبی پراید دیدم شیشه بالابر اتوماتیکه . در خودروهای جدید زمانی که امکان ریمپ ECU خودرو نباشد، پیگیبکها ضمن حفظ عملکردهای خودرو(نظیر گیربکس اتوماتیک و سیستمهای کنترلی دیگر)بهترین انتخاب هستند. همانطور که گفتیم ای سی یو وظیفه ی برنامه ریزی و تنظیم تمام بخش های خودرو را بر عهده دارد و اگر کوچکترین اشتباهی در عملکرد آن صورت گیرد باعث آسیبهای جدی به موتور و حتی بخشهای دیگر خودرو میشود. برای مثال اگر میزان سوخت ورودی به طور غیر اصولی کم یا زیاد شود ممکن است باعث افزایش بیش از حد دمای موتور و در نتیجه سوختن واشر سرسیلندر و یا مشکلات دیگر شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه مهمترین و اصلیترین پارامترهای افزایش شتاب خودرو را بررسی کنیم باید گفت استفاده از توربو شارژر و یا سوپرشارژر بیشترین تاثیر را دارد. علاوه بر مواردی که گفته شد خودروساز ها وظیفه دارند استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را به طور کامل رعایت کنند. پس موتور را به نوعی تنظیم می کنند که بتواند از پس استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت برآید. تخلیه باعث میشود تا فضا برای ورود هوا و سوخت به محفظه ی سیلندر باز شود. تغییر و ارتقاء سیستم سوپاپ خودرو از حالت معمولی به حالت زمانبندی متغیر می تواند تا ۲۵ درصد قدرت موتور را بالا ببرد.علاوه بر این در خودروهایی که از سیستم توربوشارژ و سوپرشارژ استفاده می کنند نبود سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ موجب فشار بیش از حد به موتور میشود و احتمال آسیب دیدن موتور را بسیار بالا میبرد. کوییک S از همان تجهیزات کوییک معمولی شامل پنجرهها و آینههای جانبی برقی، سنسور دندهعقب و دو ایربگ به همراه صفحه آمپر جدید، کامپیوتر سفری، غربیلک فرمان D شکل و ریموت کنترل جدید برخوردار خواهد بود اما در تیپ G آپشنهای بیشتری مثل سنسور باد تایرها، دکمههای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، بلوتوث، سنسور نور، محدودکننده سرعت و احتمالاً کروز کنترل ارائه خواهد شد.

در اصل این مدل تغییرات موجب میشوند کنترل خودرو در سرعت های بالا راحت تر باشد. این سیستم با کنترل لحظه ای سرعت حرکت موتور و زمان لازم برای تنفس و تخلیه، سرعت باز و بسته شدن سوپاپ ها را تغییر می دهد. این خودرو یک مدل فیس لیفت شده (تغییر چهره داده شده) از پژو 405 است که در آن زمان انقلابی از نظر طراحی و زیبایی محسوب می شد. هدرز با طراحی منحصر به فردی که دارد باعث می شود گازهای ناشی از احتراق به بهترین و سریعترین شکل ممکن از موتور خارج شوند. وقتی یک خودروی اسپرت شده با رینگ های پهن و ارتفاع کم از زمین میبینیم ناخودآگاه این حس ایجاد میشود که این خودرو برای سرعت و شتاب ساخته شده است. برای مثال استفاده از از فیبر کربن به جای آهن در قسمت کاپوت و سقف خودرو می تواند حدود 100 کیلوگرم وزن خودرو را کاهش دهد و در نتیجه ماشین شتاب بهتری پیدا کند. ECU را می شود به نوعی مغز و هماهنگ کننده ی تمام قسمت های ماشین به حساب آورد. پس باید گفت در حالت عادی ECU به نوعی تنظیم شده تا با کاهش فشار بر موتور عمر مفید آن بالا رود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن