هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز - مجله تخصصی خودرو

دوستان هدرز و آرک کسی داره فروشی؟ البته فراموش نکنید قیمتگذاریتان نباید به اندازهای باشد که آگهی فروشتان ماهه

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

دوستان هدرز و آرک کسی داره فروشی؟ البته فراموش نکنید قیمتگذاریتان نباید به اندازهای باشد که آگهی فروشتان ماهها در سایت دیوار خاک بخورد و کسی با شما تماس نگیرد. به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پراید به عنوان خودرویی که پایه و اساس طراحی ساختار آن به مزدا برمیگردد، قابلیت تقویتپذیری بالایی دارد و از آنجایی که خودرویی ارزان و در دسترس عموم مردم است، به گزینهای محبوب جهت تقویت و تیونینگ توسط بسیاری از علاقهمندان بدل شده است. افزایش حجم در پیشرانهای نظیر پیشرانه استاندارد پراید بسته به میزان افزایش حجم و مدل پیستون انتخاب شده، مسائلی را در پی دارد که برای رفع آنها باید تغییرات دیگری را هم جهت کسب نتیجه مطلوب اعمال کرد. هدرز دارای طراحی خاصی می باشد و باید سطح آن در داخل کاملا صاف و صیقلی باشد ، چرا که وجود زبری در سطح باعث ممانعت در خروج گاز ها خواهد شد . در مورد رابطه تعداد سیلندر هرچقدر تعداد سیلندرها بیشتر بشه لرزش و نویز حاصل از ارتعاشات کاهش پیدا می کنه اما قسمت اصلی صدا در جای دیگه ای تولید میشه و اون هم شروع هدرز خودرو هست . افزایش حجم پیشرانه عملیاتی است که به دقت، تجربه و دانش احتیاج دارد بنابراین پیش از دستکاری پیشرانه و هزینهای که به ازای قدرت مورد نظر در نظر گرفتهاید، از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

استفاده از لوله فلکسی بل فلزی در قسمت انتهایی هدرز برای کاهش لرزش و جلوگیری از انتقال اونها از موتور به لوله اگزوز و بر عکس . و سوم 206 به صورت فابریک 12-13 اسب بخار از ریو قوی تر هست و برای همین با آپگرید یکسان 206 افزایش قدرت بیشتری نسبت به ریو خواهد داشت .. برای مثال فقط با آپگرید منبع اگزوز بر روی جنسیس حدود 20 اسب بخار قدرت افزایش پیدا می کنه ! نکته : در بعضی خودروها از دو سنسور اکسیژن استفاده می شود ، یکی قبل و دیگری بعد از کاتالیسور ، وظیفه سنسور شماره یک ، که قبل کاتالیسور نصب می شود ، تشریح شد ، وظیفه سنسور شماره دو ، که بعد از کاتالیسور قرار می گیرد ، محاسبه آلاینده های باقی مانده گازهای خروجی از کاتالیسور می باشد ، شکل زیر را ببینید. در اتومبیلهایی با موتور خورجینی V شکل هم، در ۲ طرف موتور ایجاد میشوند.

کارتست یک تیم تولید محتوا در حوزه تست و بررسی انواع اتومبیل است که با تلاش جمعی از مهندسان و متخصصان فنی ، نویسندگان مورد اعتماد و به دور از تعصب برند، عکاسان خودرویی برتر کشور و علاقه مندان حوزه خودرو شکل گرفته است. خودرو مورد آزمایش که با خوشبختی سر از یک کشور نفت خیز در آورده بود از همان سری پیشرانههای پرمصرف ۴۶۰ بهره میبرد که قدرتی معادل ۲۲۰ اسب بخار را راهی چرخهای عقب میکند، رقمی که شاید در مقیاسهای امروزی چندان قابل توجه نباشد، اما وقتی بدانیم که چنین قدرتی به لطف گشتاور چشمگیر از همان دورهای پایین در دسترس قرار میگیرد، معادلات اندکی تغییر خواهد کرد. با تعویض منیفلد چدنی با هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد افزایش عملکرد 7 اسب بخار درون 6000 دور درون دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور درون تمام دورهای کارکرد خودرو خواهیم بود. اصطکاک کمتر و افزایش قدرت پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت نیز موثر باشد هدرز مربوط به قسمت موتور خودرو میباشد هدرز نیز مانند منیفولد خروجی فابریک خودرو دارای جای سنسور اکسیژن بوده و به راحتی و بدون هیچ دردسری میتوانید آن را پیچ به پیچ نصب نمایید. Gibson: این شرکت آمریکایی در اوایل دهه 90 میلادی شروع به کار کرده و به صورت تخصصی روی طراحی سیستم اگزوز خودرو کار می کند.

سیستم اگزوز این خودرو تشکیل شده از هدرز دست ساز و مابقی آن متعلق به شرکت نام آشنا و ایتالیایی سوپر اسپرینت می باشد که صدایی زیبا می دهد و در هنگام گاز دادن موجب وحشت در بین اتومبیل های داخل اتوبان می شود ! CBR 600 RR در سال 2003 شروع به تولید شد و تا سال 2004 نسل اول این موتور سیکلت به فروش رسید همانطور که میدونید نسل های موتور سیکلت های اینطوری 2 سال به 2 سال تغییر پیدا میکنه و در هر دو سال توسط کمپانی سازنده بهینه سازی می شه، این موتور سیکلت از سری موتور سیکلت های قدرتمند کمپانی هوندا هستش و مدل سال 2005 یا همان نسل دوم از این محصول پر طرفدار به حساب می آید. اما همانطور که گفتم برای پیکان اصلا همچین چیزهایی پیدا نمیشه. با اجرای چنین مواردی که در مجموع کمتر از 2 میلیون تومان هزینه خواهند برد، میتوان به اعداد و ارقامی قابل قبول نسبت به پراید استاندارد دست پیدا کرد. امروزه تیونینگ خودرو بسیار رواج پیدا کرده است. و نکته دوم در زمان تعویض روغن استفاده از شوینده موتور است ، شوینده موتور ماده پاک کننده بسیار قوی میباشد که قبل از تعویض روغن بایستی درون موتور ریخته شود که در نهایت کافی است بعد از این کار موتور 20 دقیقه کار کند (بهتر است ماشین رانده شود) این ماده علاوه بر اینکه داخل موتور را کاملاً پاک میکند میتواند صافی کارتر را نیز پاک کند که در نتیجه این کار پمپاژ روغن به نحو احسنت انجام خواهد شد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن