هدرز های سرامیکی

اما خوب است بدانید که هدرز جایگزین مناسبی برای منیفولد چدنی می باشد، پس لازم است تا از طراحی خوبی برخوردار با

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

اما خوب است بدانید که هدرز جایگزین مناسبی برای منیفولد چدنی می باشد، پس لازم است تا از طراحی خوبی برخوردار باشد تا ضمن کاهش مصرف سوخت خودرو بتواند به سادگی قدرت خروجی پیشرانه را بالا ببرد. همچنین این موتور قابلیت دوران تا 8500 rpm را داشته اما به منظور کاهش استهلاک و خطرات احتمالی، کاتآف را در 7500 rpm تعیین کردهاند. منظور از چهار به دو يعني در موتور چهار سيلندر لوله هاي خروجي ابتدا دو به دو متناظر (1و4 - 2و3) به هم وصل شوند و سپس در امتداد فاصله اي مناسب اين دوتايي به هم وصل مي شوند و در نهايت تبديل به يكي مي شود ولي در حالت چهار به يك، اين چهار لوله در يك مكان به هم وصل مي شوند. در قسمت زیرین سپر جلوی خودرو لیپ سپر کربنی به منظور بهینه سازی در آیرودینامیک و شکست باد بهتر در آن قسمت از اتومبیل ست شده است و همین خود باعث شده است تا در زمانی که هر کسی این اتومبیل را می بیند چند لحظه ای بایستد و به دنبال این باشد که چرا سپر جلوی این خودرو به این شکل است ! خودرویی که مورد بررسی ماست نمونه سدان E36 می باشد که از کیت بدنه AC Schnitzer بهره برده است، در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ های کشیده خودرو هستیم که به مانند قسمت های دیگر خودرو داخلشان مشکی رنگ است و در قسمت بالای آنها ابرویی قرار گرفته که نمای این قسمت از اتومبیل را عبوس تر از قبل می کند، پیش رادیاتور مشکی رنگ زیبا با علامت برجسته AC هم در پیشانی خودرو چشم نوازی می کند، سپر جلوی این خودرو در طرفین دو پروژکتور دارد که در میان آن ورودی هوای آن قرار داشته است که در حال حاضر اینترکولر Air to Air خودرو در پشت آن جاسازی شده است و مالک خودرو نام خود را بر روی آن نوشته است.

اینجاست که خروج سریع و کامل گاز های حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند ، چرا که در غیر این صورت احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل ، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع ار ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود . دمای هوای ورودی موتور چه قدر سردتر بهتر ؟ با تهیه و نصب کیتهای ورودی و خروجی هوا در خودروی خود به علت بالابردن راندمان پیشرانه، اسب بخار بیشتری در اختیار خواهید داشت. مشخصه های دیگری نیز در صدا خفه کن وجود دارد که به آن کمک می کند با روش های مختلف صدا را کم کند.بدنه ی صدا خفه کن از سه لایه تشکیل شده است.دو لایه نازک فلزی با یک لایه ی کلفت تر و تا حدی عایق صوتی که بین آن دو قرار داده می شود.این به بدنه ی صدا خفه کن اجازه می دهد تا کمی از تپش های فشار را جذب کند.همچنین لوله های ورودی و خروجی که وارد محفظه ی اصلی می شوند سوراخ سوراخ شده اند تا هزاران تپش کوچک فشار در محفظه ی اصلی ایجاد شود که علاوه بر جذب صدا توسط بدنه ی صدا خفه کن یکدیگر را تا حدی خنثی کنند.

امیر افشار نوشته شده:biuck iran نوشته شده:دوست عزیز سلام از اونجایی که من این فروم رو ایجاد کردم خوشحال میشم اولین کم هام رو خدمتتون بکنم . راستش من خیلی به این هدرز نگاه کردم و بنظرم امد طراحی ساده ای داره ، به این نتیجه رسیدم که برای ما پسران ایرانی افت داره یه همچین چیز ساده ای رو بخوایم از اونور بخریم. به نظرت ارزشش داره؟ نکتهی دیگری که در رابطه با ساخت هدرز پرشیا موتور زانتیا ELX باید به آن اشاره کرد، دستگاههایی است که در ساخت آن به کار میروند؛ دستگاههایی که در این موضوع به کار میروند را میتوان دستگاههای مخصوص به خمکاری لوله در نظر گرفت، همچنین توجه داشته باشید که جوشکاری و تمام اقداماتی که در طراحی و ساخت این قطعه انجام میشود، در کیفیت نهایی قطعه تاثیرگذار هستند. دور موتور موقع ایستادن باید رو چند باشه؟ باید به صورت دستی ساخته بشه؟

موقع راهنما زدن تند تند میزنه چکار کنم ک سرعتش کمتر بشه و مثل فابریک چشمک بزنه؟ سعی کنید شمع های خودرو را به موقع عوض کنید و از شمع و وایر های با کیفیت استفاده کنید تا حداکثر توان ممکن را در اختیار شما قرار دهند. تولید این سری از ماه می 1975 میلادی شروع شد و از همان زمان هم وجوه تمایزی با سری های دیگر داشت و از فروش فوق العاده ای هم برخوردار بود و در سال 2005 مسئولان بی ام و گفتند که تا به حال بیشترین فروش این کمپانی سهم سری سوم در نسل های مختلف بوده است، نسل اول در بین سال های 75 تا 83 میلادی تولید شد و با کد E21 معرف حضور همه شما علاقه مندان به خودروست پس از آن نوبت به نسل دوم رسید، اتاقی که جاودانه شد و برای همیشه اسمش بدون شک به عنوان افتخارات بی ام و ذکر می شود این اتاق هم که دیگر شناسایی اش سخت نیست و E30 را همه دوستان می شناسند و این خودرو در بین سال های 82 تا 89 به تولید رسید حالا نوبت به خودروی مورد بحثمان می رسیم که نسل سوم از سری سوم بی ام و می باشد و با کد E36 شناخته می شود خودرویی که در زمان خودش از طراحی فوق العاده مدرنی برخوردار بود و دربین سال های 90 تا 2000 میلادی به تولید رسید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن