هدرز را از کجا تهیه کنیم؟

در این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش، تراکم، میل سوپاپ و… این مسئله باعث راحت جای داد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

در این استیج که معمولا با نصب هدرز یا حدف کاتالیزور، کیت مکش، تراکم، میل سوپاپ و… این مسئله باعث راحت جای دادن آنها در محفظه موتور میشود. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی میماند و این خود باعث افزایش توان موتور میشود. ۵۰ سال با ماستنگ، اسب سرکش فورد کمتر کسی، حتی خود مدیران فورد، در سال ۱۹۶۲ و با معرفی خودرو مفهومی ماستنگ I تصور این را داشت که اندکی بعد خودرویی رکورد شکن و تاریخی با همین نام و شمایلی متفاوت بازار آمریکای شمالی را تسخیر خواهد کرد. کافی ست یکبار استرس مواجهه با آمپر بالا و یا جوش آوردن را در ترافیک ساعت شلوغی تجربه کرده باشید تا درک روشنی از اهمیت سلامت کامل موتور خودروی خود کسب کنید. ساینا محصولی بهنسبت اقتصادی در سبد سایپا است که مشابهت فنی با تیبا دارد. اکنون این خودرو دارای رقبایی مانند رنو ساندرو،برلیانس H330 است که رقابت در این رده قیمتی را دو چندان کرده است. با توجه به بالا رفتن هزینه های سوخت در کشور و لزوم صرفه جویی در مصرف سوخت این نوع ریمپ صرفا جهت کاهش مصرف سوخت و تنظبم دمای موتور در مرکز تاپ تیونینگ قابل انجام می باشد .

و میتوان دمای موتور را در حالت های ترافیکی و شهری با کاهش دمای فن در حد پایینتری کنترل نمود .و در صورت درخواست مالک به میزان دلخواه کاتاف یا همان دورنهایی موتور را تغییر داد . میزان کاهش حدود 10 تا 15 درصد و همچنین در تاپ تیونینگ برای تنظیم دقیق مصرف سوخت در دورهای مختلف توسط بروز ترین دستگاه سنسور اکسیژن واید بند هم با هماهنگی و درخواست مشتری انجام پذیر می باشد . به عنوان مثال نصب هدرز برروی موتور سمند(XU7)اگر به طور اصولی و درست ، توسط مراکز تیونینگ معتبر انجام شده باشد میتواند باعث افزایش ۷ درصدی توان و گشتاور شده و همچنین کاهش ۰.۶ لیتری مصرف سوخت در صد کیلومتر را در نتیجه ی تست ها به دنبال داشته باشد. و بیشتر برای مقاصد مسابقه و درگ انجام می گردد در این نوع ریمپ تمامی تغییراتی که در STAGE شهری انجام می گیرد ، انجام گرفته و در عین حال امکان حذف سنسور اکسیژن پایینی جهت حذف کاتالیزور و یا نصب هدرز و تنظیم با کیت مکش استاندارد برقرار می باشد .

در ضمن حذف تمامی خطاهای زاید ایسیو از قبیل سنسور ناک سنسور دوم اکسیژن دریچه گاز سنسور میل سوپاپ کاتابیزور و غیره در این استیج قابل انجام است . مهم ترین توصیه مکانیک ها در این خصوص کنترل ماهیانه فشار باد لاستیک است. هدرز و کیت مکش دو قطعه ای بسیار مهم در بین علاقه مندان به صنعت خودرو و به خصوص علاقه مندان به تیونینگ موتور میباشد. یکی از موارد مهم در انجام ریمپ ایسیو توسط مرکز تاپ تیونینگ سازگار نمودن نرم اافزار ایسیو با بنزینهای موجود می باشد که تاثیر بسزایی در عدم هدر رفت قدرت موتور و بهینه سازی مصرف سوخت دارد . دبی هوای ورودی به موتور یا به زبان سادهتر میزان هوای ورودی به موتور بسیار تاثیرگذار بوده و میتواند باعث تولید قدرت بیشتر در موتور شود. این نوع فیلتر که به فیلتر هوای اسپرت معروف است اولین گام برای تولید قدرت بیشتر در خودرو بوده که البته باید در انتخاب و نصب آن کمی دقت کرد. در مرکز تاپ تیونینگ تجهیزات و توانایی ریمپ ایسیو این نوع موتورها جهت حصول حداکثر بازدهی از نظر قدرت و گشتاور وجود دارد . در این نوع ریمپ نواحی از جداول ایسیو که در رانندگی عادی نقشی ندارند مورد بازبینی قرار نمی گیرند و فقط نواحی از جداول تغییر می کنند که در حالت شتابگیری و رانندگی اسپورتی وارد عمل می شوند لذا همزمان با افزایش شتاب و کاهش صفرتاصد مصرف سوخت کاهش می یابد .

در حالی که نصب این قطعه ساده نیز اصولی داشته که باید به آن توجه شود. همچنین چون نصب این وسیله ساده است اکثر افراد آن را به عنوان بهترین راه برای افزایش قدرت موتور خودروی خود میدانند. این سنسور یک پتانسیو متر ساده است که با محور پولکی دریچه گاز همگام است. همچنین احتمال دارد که نسخه ارزان قیمت اطلس به پیشرانه ۹۰ اسب بخار M15GSI مجهز باشد و با قابلیت VVT ، هدرز ، بالانسر شفت، گشتاور بیش از ۱۳۵ نیوتن متر را برای این کراس اوور کوچک فراهم کند. همچنین طراحی خاص و سطح صیقلی هدرز ها که معمولا از جنس فلزاتی، چون فولاد، استیل و آلیاژ های بسیار گران قیمت ساخته می شوند به خروج سریع و پر فشار گاز های سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد به قدرت و گشتاور تولید پیشرانه خودرو های معمولی می افزاید. همچنین به دلیل نداشتن عاج بر روی مسیر خیس و لغزنده اصلاً کارایی ندارد. دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL4 پژو که بر روی ۲۰۶ اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه نماید.سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو ۳۰۶ استفاده شده.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن