مشخصات، خرید و قیمت قطعات اگزوز ماشین و موتور سیکلت

مشکلات مختلفی از جمله گرفتگی در محفظه فیلتر هوا و یا راه ورودی هوا به موتور می تواند مانع ورود هوای کافی به م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

مشکلات مختلفی از جمله گرفتگی در محفظه فیلتر هوا و یا راه ورودی هوا به موتور می تواند مانع ورود هوای کافی به مخلوط احتراق در قلب موتور شود. اون بچه ی ۱۲ ساله با موتور تریل یک دفعه سر رسید و تو یه تیر زدای تو مغزشو در جا تموم …

تا قبل از مراجعه به تعمیرگاه و برای جلوگیری از بروز صدمات بیش تر بهتر است به صورت مرتب سطح روغن موتور توسط گژ روغن و در حالتی که موتور سرد است کنترل و در صورت کمبود، نسبت به سر ریز آن اقدام شود.

اگزوز در این خودروها شامل سه تکه جدا از هم است که از سمت موتور به ترتیب شامل: لوله گلویی اگزوز، منبع وسط و منبع عقب می باشد که قطعه آخر سر اگزوز به آن متصل است و درواقع دود اگزوز از آن خارج می شود.

میباشد که توسط آن انرژی حاصل از نیروی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند در حقیقت با استفاده از انرژی مکانیکی وتولید بار الکتریکی در سیم پیچها برق رو به عنوان خروجی سیستم تولید میکند.

این واکنشها حتی اگر به لحاظ ترمودینامیکی قابل انجام باشند، برای پیشروی نیاز به انرژی دارند. نتیجه می گیریم که هر دود مشکوکی که از لوله اگزوز بیرون می آید به طور یقین نشان دهنده این نکته است که عملکرد خودرو در حالت استاندارد قرار نداشته و مشکل حادی پیش روی آن قرار دارد و بهتر است برای اطمینان از این عملکرد ناقص، سریعا خودرو و موتور آن توسط یک تعمیرکار مجرب نمایندگی مجاز بازدید شود.

یکی از نشتی های شایع، عدم آب بندی مناسب در گایدها یا راهنماهای سوپاپ های دود و هواست که در صورت گاز دادن و شتاب گیری موتور، میزان دود آبی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

همان طور که می دانید در موتور خودرو تعداد زیادی واشر آب بندی و اورینگ وجود دارد که وظیفه آن ها جلوگیری از ورود روغن به محفظه های احتراق است و اگر ورود این روغن به محفظه بسیار زیاد باشد می تواند اطراف شمع جرقه را نیز فرا گرفته و باعث از دست رفتن یک احتراق کامل شود که در این صورت شمع هم باید تعویض یا تمیز شود.

اول از همه، آن را به یک مجبور است موتور، که اجازه می دهد تا به منظور توسعه قدرت بسیار بالاتر از می توانید یک موتور معمولی را.

موقتی: در زمستان ها و شب های سرد، وقتی موتور خاموش است، به علت این که هوای بیرون سرد و داخل موتور گرم است، هوای داخل موتور به صورت قطرات آب در می آید که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفید رنگی از اگزوز خارج می شود که نتیجه آب سوزی است و چون این حالت موقتی است، اشکالی ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع خواهد شد.

این نوع دود متراکم می تواند به دلیل آسیب دیدگی سرسیلندر و یا سوختن واشر آن و در نتیجه ورود و نشت مایع خنک کننده (آب رادیاتور) به داخل محفظه احتراق ایجاد شود در این صورت تعمیرات پرهزینه ای در انتظار شماست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن