جعبه ابزار درون سمت چپ درون عقب نصب شده کـه دارای بدنـه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیـه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، آچار 17-14، دسته زور کـه دارای کفیت بالایی هست ، بـه همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیـار پایین مـیباشد.
شکل طراحی کایت های بدنـه موتور درون قسمت باک بـه صورتی مـیباشد کـه همچون یک بادبان عمل کرده و جریـان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن بـه قسمت پایین بـه سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین و قسمت رادیـاتور روغن هدایت مـیکند و این بـه نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور مـیشود.
و اما معايب:نا هماهنگ بودن گيربکس با موتور خودرو که واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعويض دنده از يک به دو کاملا مشهوده و شاهد افت شتاب اوليه مي باشد.مورد بعدي و آزار دهنده ديگر گشتاور خودرو هست که توي دور پايين حدود 2000 تا 2500 دور در دقيقه ميباشد، توي اين شرايط اگر به فرض چهار سرنشين داخل خودرو باشد، تنها راه نجات از اين قضيه اينه که فقط و فقط با دور موتور بالا حرکت کنين، يعني تويض دنده ها زير 3000 دور در دقيقه انجام نشود.اين شراط در تابستان کاملا شرجي شهر رشت که کولر مدام روشن هست به طور واضحي خود را نشان مي دهد.پس برخلاف خيلي از دوستان که ابراز ميکنند که شتاب اوليه موتور ملي خوب هست، بنده اين ادعا رو رد ميکنم، ولي نکته مثبتش اينه که وقت سرعت از 60 کيلومتر در سرعت عبور کند، تمام اين دغدغه ها به دست فراموشي سپرده ميشه و از نظر شتاب در سرعت هاي بالاتر از 60 کيلومتر جاي هيچ گونه نگراني نيست و موتور پرتوان ef7 تازه خودش رو نشان خواهد داد.يه نکته خيلي مهم در مورد اين موتور تعويض زود هنگام روغن موتور مي باشد که تحت هيچ شرايطي نبايد فراتر از پنج هزار کيلومتر باشد که حتما بايد توسط صاحب خودرو مورد توجه قرار گيرد.از ديگر معايب خودرو ديد ضعيف به اطراف خودرو علي الخصوص ديد از جلو و ايجاد مزاحمت ستون هاي جلو براي راننده.نکته منفي ديگر استهلاک خودرو هست.مثلا بالاترين مسافتي که مي توان با لنت هاي ترمز جلو طي کرد بيست هزار کيلومتر است که کاملا غير منطقي به نظر مي رسد.و اما نکته ضعيف بعدي يا بهتر است بگويم که در حد فاجعه مي باشد سيستم تعليق و جلوبندي و اکسل عقب.کوچکترين چاله هايي که شما ناخواسته در آن مي افتيد توسط صداي مهيبي به داخل اتاق همراه با ضربه و تکان هاي شديد مي باشد.از روزي که بنده خودرو رو صفر تحويل گرفتم اين قضيه تا به امروز به قوت خودش باقي است.وقتي علت را هم از نمايندگي جويا شدم، آن بزرگواران اذعان داشتند که تمام قطعات بي کيفيت هستند، اگر هم اقدام به تعويض کنيد هيچ فرقي در رفع اين صدا نخواهد کرد.در کل بزرگترين و اساسي ترين مشکل بنده با اين خودرو هم همين سيستم افتضاح جلوبندي و انتقال صدا، کوبش، تکان هاي شديد به داخل اتاق مي باشد.موارد ضعيف ديگر:تعويض سه بار پمپ درب شاگرد و يک بار سمت راننده، تعويض قفل درب صندق عقب،خراب شدن و تعويض بالابر راننده.خراب شدن رله سيستم تهويه مطبوع و تعويض آن.سه بار سوختن لامپ هاي عقب همراه با فيوز آن.سر و صداي زياد اتاق و صداي جيرجير آن از هر جايي که دلتان بخواهد.سر و صداي سيستم پمپ هيدروليک فرمان که کاملا در هنگام رانندگي داخل شهر مشهود است و…
من به کساني که ميخوان پارس بخرن پيشنهاد ميکنم تو خريدشون دقت کنن و اون آشغالو نخرن حتما EF7 بخرن علي هستم از اصفهان - 2-با سلام در ابتدا سپاس از زحمات بي دريغ شما ميخوام در مورد سمند معمولي موتور ملي نظراتم رو در طي حدود سي هزار کيلومتر رانندگي يا به عبارتي دو سال با شما در ميان بذارم.ابتدا محاسن:مصرف سوخت ترکيبي خوب که با توجه به باک بنزين پر حجم جاي نگراني از اين بابت نيست.مصرف سوخت داخل شهر طبق محاسبه اي که خودم انجام دادم 10.5 ليتر و مصرف دراتوبان بسته به نوع رانندگي و در شرايطي کاملا ايده آل 5.8 ليتر مي باشد.
با دنده 4 ماشينم 175 تا پر ميکنم به چه راحتي تو اکثر کورس هامم پيروز شدم براي کساني که ميخوان EF7 بيگرن حتما پيشنهاد ميکنم بخرن ولي خب حمتا ميدونين که چون چند سال تحريم بوديم قطعات چيني وارد ميشد و قطعات حساس موتور رو چيني ميزدن و اسم موتور بد نام ميکردن و ميگفتن EF7 خوب نيس و از اين حرفا ولي اميد وارم بعد از تحريم ها اين مشکل برطرف بشه و قطعات اصلي وارد موتور EF7 بشه از لحاظ مصرف هم بد نيس تو خيابون 7 يا 8 ميسوزونه و تو جاده هم زير 7 مياد مصرفش خلاصه خيلي موتور قدرتمندو قويه اي هست…
حمایت سازمان حقوق مصرفکنندگان از برگ سبز رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان: مردم دیگر برای نقل و انتقال سند خودرو به دفترخانه ها مراجعه نکنند و در صورتی که دفترخانهای به بهانه الزام ثبت نقل و انتقال سند خودرو از تنظیم وکالتنامه خودداری کند، مراتب را به این انجمن گزارش دهند.
این لاستیک ها کمـی درون حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل خواهند کرد بیشترین هدف از قرار این لاستیک ها بر روی این موتور گذراندن مرحله آب بندی موتور و حداقل طی نمودن 10.000 کیلومتر مـیباشد کـه بعد از آن مـیبایستی با لاستیک های مناسب با شرایط مورد استفاده شما تعویض شوند.
از نظر نرمـی کمک فنر حتما گفت نرمـی لازم به منظور سواری های Off-road را ندارد اما بسیـار مناسب به منظور سواری های شـهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم مـیتوان ارتفاع موتور را بـه راحتی تنظیم و کمـی بـه نرم دست پیدا نمود کـه این خود یک امتیـاز مـیباشد.
در کلیـه قطعاتی کـه مـیتوان آنـها را مشاهده نمود ( منظور کلیـه قطعات بجز قطعات اصلی و حیـاتی کـه در درون انجین بکار رفته اند) سطح کیفیت ساخت نسبت به سایر تولیدات شرکت های داخل ایران تقریبا خوب بوده و دارای کیفیتی برابر و یـا نسبتا بالاتر از تمامـی موتورهای موجود درون بازار مـیباشد.
اما در مقابل با قیمت این موتور مـیبایستی سطح کیفیت ساخت کمـی بالا تر مـی بود. کیلومتر موتور الکترونیکی بوده و دارای دقت خوبی درون به نمایش گذاشتن دور موتور و یـا سرعت و یـا مسافت مـیباشد و به دلیل بزرگی درون نمایش اعداد درون نور روز کاملا خوانا بود اما درون شب بـه دلیل نور آبی رنگ بعد زمـینـه کمـی خوانا بودن حروف کم مـیشود اما باز قابل خواندن مـیباشد.
مقالات مشابه
- جاسازی مواد مخدر در اگزوز ماشین
- چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟
- 2021-5-16 صدای اگزوز ماشین پراید
- ماشین فیلتر اگزوز
- صدای اگزوز ماشین
- عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران
- منبع اگزوز کوماتسو - قطعات کوماتسو_کاترپیلار قطعات اگزوز ماشین های راه سازی
- پرده شید - ویستا پرده
- انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟
- اولین نماینده هدرز انجین آرت - اگزوز خودرو مشهد