مشخصات، خرید و قیمت قطعات اگزوز ماشین و موتور سیکلت

همین موضوع میتواند باعث هجوم حجم زیادی بخار آب به داخل اگزوز شود که باعث به وجود آمدن رنگ دود سفید میشود. دو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همین موضوع میتواند باعث هجوم حجم زیادی بخار آب به داخل اگزوز شود که باعث به وجود آمدن رنگ دود سفید میشود.

دود سفید: گاهی اوقات در ایام زمستان و در روزهای خیلی سرد وقتی پیشرانه را تازه روشن میکنید، آب داخل پیشرانه ناگهان بخار شده و از اگزوز خارج و پس از چند دقیقه کار کردن تمام شده و دود پیشرانه به حالت و رنگ طبیعی خود بازمیگردد.

ولی وقتی ماشین روشن میشه فشار آب سیستم خنک کننده بالا میره… خاطرتان باشد که رنگ روغنترمز کاملا روشن است و بوی روغن ماهی دارد. ولی تو رادیاتور آب قطره های روغن وجود داره (چون توی آب داغ بوده معلوم نیست که روغن موتوره یا روغن گاز توی رگیولاتور) آب کم میکرد گشتم چند تا نشتی داشت گرفتم…

اون روز از قم رفته بودم بیرون موقع برگشتن توی 10 کیلومتری دود سفید از اگزوز زد بیرون و ماشین به تلپ و تلپ کردن افتاد و خاموش شد . اگر شما به یکی از این مشکلات در خودروی خود مشکوک شدید، چک کردن خودرو توسط یک مکانیک حرفهای بسیار مهم و ضروری است.

چک شدن خودرو توسط یک متخصص وقتی که از اگزوز خودروی شما آب یا بنزین خارج میشود امر بسیار مهمی است و در صورت نادیده گرفته شدن می تواند به مشکلات جدی تری منجر شود.

اگر مایعی شفاف و بیبو درزیر اتومبیل خود مشاهده کردید، احتمالا این فقط آب سیستم سرمایشی و گرمایشی (AC) خودرو شما است. حدس میزنم واشر ترسونده باشه (به عنوان دلیل بالا رفتن فشار سیستم خنک کننده چون شیر گاز رو هم که بستم باز فرقی نکرد ) ولی سوال اصلی برام این روغنه که از کجا میاد.

گاهی داغ شدن موتور به علت نشتی در سیستم خنک کننده و کم شدن آب است که باید آن را بررسی و رفع کنید.

چنانچه قصد خرید این محصول را دارید، میتوانید با مقایسه مدلهای متنوع موجود در ایسام، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قسمت های زیرین بدنه را که در تماس با سنگلاخ است، با پوشش قیر مانند اندود می کنند. خوشبختانه در اکثر مواقعی که دود سفید از لوله اگزوز خارج میشود مشکلی نیست، چرا که دود سفید خروجی آب چگالش شده بوده که در سیستم اگزوز بوجود می آید و این پدیده معمولا در روزهای سرد صورت میگیرد.

سیستم حاصله نیاز به قاچاق دارد. اینجاست که پای کاتالیستها به سیستم اگزوز باز میشود. قبلا که واشر میزد فقط آب خالی میکرد ولی حتی یه ذره هم روغن تو رادیتور نبود. در صورت معیوب یا فرسوده شدن واشر سرسیلندر، مجاری اطراف سیلندر و سرسیلندر که آب و روغن در آنها جریان دارد به هم راه پیدا کرده و حتی ممکن است به فضای داخل سیلندر که محفظه احتراق نامیده میشود نیز راه یابد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن